مجله

اهمیت بسته بندی در لجستیک

اهمیت بسته بندی در لجستیک

لجستیک و بسته بندی حمل و نقل چیزی است که اکثر مردم زیاد به آن فکر نمی کنند. پس از همه، این محصول است که مهم است. خوب، محصول واقعا مهم است، اما بسته بندی نیز مهم است زیرا به سالم ماندن و آسیب ندیدن محصول کمک می کند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا بسته بندی در لجستیک بسیار مهم است:

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد لجستیک به مجله شنل مراجعه کنید.

نقش بسته بندی در لجستیک

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره نمودیم، بسته بندی، نقش مهمی را در لجستیک و حمل و نقل بین المللی به دوش میکشد. چرا که بدون بسته بندی صحیح، ممکن است کالای شما دچار آسیب های گوناگونی شود و دیگر قابلیت مصرفی نداشته باشد. در ادامه به دلایل و نقش بسته بندی در لجستیک پرداخته ایم.

به قوانین کشور ها دقت کنید

بسته به اینکه چه چیزی را حمل می کنید و به کجا می فرستید، ممکن است مسائل نظارتی وجود داشته باشد که باید در مورد بسته بندی لجستیک خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر به اتحادیه اروپا حمل می کنید، دستورالعمل های بسیار دقیقی در مورد حمل اقلام پالت شده وجود دارد و اگر استانداردهای آنها را رعایت نکنید، به احتمال زیاد حمل شما در گمرک متوقف می شود. حتی ممکن است در نقطه ورود رد شود. به خصوص اگر در خارج از کشور حمل می کنید، باید از مسائل مربوط به رعایت بسته بندی آگاه باشید.

حمل و نقل را آسان تر می کند

اقلام زیادی وجود دارند که حمل و نقل آنها بدون بسته بندی مناسب بسیار دشوار است. به چیزی ساده و بدون پیچیدگی مانند پیچ ​​های ساختمانی فکر کنید. آیا می توانید تصور کنید که سعی کنید اینها را بدون قرار دادن آنها در نوعی جعبه یا کانتینر حمل کنید؟ بسته بندی مناسب به شما این امکان را می دهد که کالاهای خود را به راحتی حمل کنید.

از کالاهای شما محافظت می کند

محصولاتی که در حین حمل و نقل آسیب دیده یا علامت گذاری می شوند گران هستند. نه تنها هزینه خود کالا و پولی را که برای حمل آن پرداخت کرده اید از دست می دهید، بلکه ممکن است مجبور شوید جایگزینی برای آن بفرستید. حتی بدتر از آن، اگر این خیلی مکرر اتفاق بیفتد، می تواند به قیمت از دست دادن مشتریان شما تمام شود یا به اعتبار حرفه ای شما آسیب برساند. بسته بندی لجستیک کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که اقلام شما بدون آسیب به محل نهایی خود می رسند و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند.

پیشنهاد : برای دریافت اطلاعات از خدمات لجستیک به قسمت شنل مراجعه فرمایید.

اطلاعات مهمی را ارائه می دهد

بسته بندی لجستیک همچنین اطلاعات مهمی را برای کسانی که اقلام شما را حمل می کنند و همچنین به مشتری نهایی ارائه می دهد. برخی از اطلاعات ممکن است به سادگی «شکننده» یا «این سمت بالا» باشند، اما اطلاعات دیگر می‌توانند جزئی‌تر باشند، مانند دستورالعمل‌هایی برای نگهداری کالا در دمای معین یا دستورالعمل‌های دقیق حمل.

اهمیت بسته بندی در لجستیک شرکت شنل

اهمیت بسته بندی در لجستیک شرکت شنل

ذخیره سازی را راحت تر می کند 

آیا اقلام شما در نقطه ای بین حمل اولیه و مشتری نهایی مدتی را در انبار یا انبار می گذرانند؟ اگر چنین است، داشتن بسته بندی مناسب کمک می کند تا ذخیره سازی بسیار آسان تر شود. بدون توجه به شکل محصول شما، بسته بندی مناسب می تواند نگهداری محصول را در قفسه یا پالت آسان کند.

به فروش محصولات شما کمک می کند

آیا می دانستید که بسته بندی شما می تواند یک ابزار فروش باشد؟ با انتخاب بسته بندی آماده خرده فروشی، به این معنی است که محصولات شما آماده نمایش در قفسه های فروشگاه به خرده فروش می رسد. بسته بندی هایی که با رنگ ها، گرافیک ها و برند شما طراحی شده است به جلب توجه مشتریان کمک می کند و ممکن است منجر به افزایش فروش برای شما شود.

معتبر ترین شرکت لجستیک در ایران

شرکت های جابجایی و ترنسفر مختلفی در ایران وجود دارند اما یک شرکت متخصص و با تجربه و البته با نیرویی ماهر با دیگران متفاوت است. شرکت حمل و نقل بین المللی شنل با هدف فعالیت در صنعت حمل و نقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی کشور در سال 1354 تاسیس شد. این شرکت با ایجاد شرکتهای تخصصی در حوزه های حمل ونقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی جزو بزرگترین و پیشروترین شرکت های حمل و نقل باری ایران و کشورهای حوزه CIS، ترکیه و اروپا می باشد. شرکت حمل و نقل بین المللی شنل یکی از شرکتهای هلدینگ حمل و نقل ارزش آفرینان فدک که بعنوان بزرگترین هلدینگ خصوصی ریلی در سطح کشور مطرح می باشد. این شرکت توانسته است با اتکاء به سرمایه انسانی متخصص و مجرب خود و استفاده از مدلهای جدید تعالی سازمانی، مسیر توسعه و تعالی را به سرعت طی نموده و با سرمایه گذاری های هدفمند در شقوق مختلف حمل و نقل در مدت زمان کوتاهی از سرآمدان حمل بار کشور شود. شرکت بر اساس چشم انداز خود و در راستای تکمیل ارائه خدمات به مشتریان، برنامه های توسعه ای جسورانه ای را تدوین نموده است. در این راستا مشارکت با شرکتهای توانمند خارجی و داخلی فعال در حوزه لجستیک از اولویتهای شرکت می باشد.

داشتن بسته بندی لجستیکی مناسب می تواند یک مزیت بزرگ برای شرکت شما باشد. اگر سوالی دارید یا می خواهید در انتخاب بسته بندی مناسب برای محصولات خود کمک کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید تا به واسطه کارشناسان ما بهترین نوع بسته بندی برای محصولات خود را برگزینید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *