حمل بار به افغانستان

ترانزیت بار به بندر آکتائو

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل و نقل بین المللی
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

ترانزیت بار به بندر آکتائو

ترانزیت بار به بندر آکتائو در کشور قزاقستان فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی بین این دو کشور است. حمل و نقل بین المللی جاده ای بار از بندر آکتائو و بالعکس، در گذشته با مشکلات متعددی همراه بود. اما امروزه با رفع مشکلات و مسائل مربوطه تلاش شده تا از تمام ظرفیت های این بندر استفاده شود. ترانزیت بار به بندر آکتائو از بندر انزلی انجام می شود. بندر آکتائو در ساحل شرقی دریای خزر و در تقاطع چندین راهرو حمل‌ و نقل بین‌المللی واقع شده است.

ارسال بار به بندر آکتائو چگونه انجام می شود؟

ترانزیت بار به بندر اکتائو و حمل و نقل بین الملل شنل به این بندر، در چند سال اخیر رونق زیادی گرفته است. بیشترین ارتباط تجاری بندر آکتائو مربوط به بندر اقتصادی امیرآباد و بندر انزلی است. نیمی از کشتی ها و کالاهای این بندر مربوط به مازندران است. با توجه به شیوع بیماری کرونا حجم تجارت کاهش پیدا کرده بود تا اینکه پس از کنترل کرونا دوباره حجم تجارت و واردات بین بندر آکتائو و بنادر ایرانی افزایش پیدا کرده است.

بیشترین درصد ترانزیت بار به بندر آکتائو به صورت زمینی و از طریق دریاست. ارسال بار در سواحل خلیج فارس انجام می شود و این موضوع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. در شهر گرگان نیز ارسال هوایی بار به بندر آکتائو انجام میشود. برای حمایت از تجارت و بازرگانان همیشه سعی شده تا روش های مختلفی برای کاهش کرایه حمل بار به بندر آکتائو وجود داشته باشد تا هر تاجری با توجه به شرایط و بودجه خود، مناسب ترین راه را برای ارسال بار انتخاب کند.

حمل بار به بندر آکتائو

ارسال دریایی بار به بندر آکتائو چگونه است؟

ترانزیت بار به بندر آکتائو به صورت دریایی با تقاضای بالاتری نسبت به روش های حمل و نقل بین المللی هوایی و زمینی همراه است. ارسال دریایی بیشتر در شهرهای سواحل دریای خزر انجام می شود. توافق نامه هایی که بین قزاقستان و استان گلستان امضا شده است ارسال بار به صورت دریایی را بسیار آسان کرده است. با توجه به اینکه ایران در بین کشورهای خاورمیانه از لحاظ معاملات تجاری بین المللی در سطح بالایی برخوردار است در نتیجه مبادلات در مناطق مرزی مختلفی انجام می شود. بنادر استان گلستان یکی از مراکز مهم برای ارسال بار به بندر اکتائو در قزاقستان است.

ارسال دریایی بار به بندر آکتائو هم برای تجار ایرانی و هم تجار خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. انواع کالاهای اساسی و غلات از طریق بنادر گیلان وارد بندر آکتائو می شود. شرایط و ظرفیت های خوبی در بنادر گیلان ایجاد شده است که باعث شده همکاریهای دوجانبه بین ایران و قزاقستان روز به روز پیشرفت کند.

قوانین گمرکی بندر آکتائو چیست؟

همانطور که گفته شد ترانزیت بار به بندر آکتائو در گمرکات مهم کشور از جمله گمرک بندر انزلی و منطقه تجاری آن انجام می شود. از این رو هر تاجر یا بازرگانی که بخواهد از این مسیر برای ارسال بار به بندر اکتائو استفاده کند باید قوانین گمرکی را کاملا رعایت کند. قانون اول برای ترخیص کالا از گمرک تنظیم اظهار نامه است. برای تنظیم اظهار نامه باید مدارکی آماده شوند که عبارتند از:

  •  بیمه نامه
  • بارنامه
  • مجوزها و فاکتورهای مورد نیاز
  • پروانه ترخیص کالا
  • برگه های تردد
حمل بار به بندر آکتائو

حمل بار به بندر آکتائو

توجه داشته باشید مدارک ممکن است با توجه به نوع کالا تغییر کند.

یکی از قوانین گمرکی بندر آکتائو این است که تا زمانی که تمام وجوه مربوط به ارسال کالا پرداخت نشود گمرک اجازه ترخیص را نمی دهد و کالا به عنوان وثیقه پرداخت کلیه وجوه متعلق به کالا در گمرک می ماند. اگر سیاهه خرید کالا از طرف صاحب کالا به گمرک داده نشود و یا ارزش کالا با توجه به مدارک ارائه شده درست برآورد نشده باشد گمرک با توجه به سوابق ترخیص کالاهای مشابه، قیمت همان کالا در بازار داخلی، ارزش محاسباتی بر مبنای عوامل متشکله و … ارزش کالا را تعیین میکند.

شما می توانید برای اطلاع از نرخ حمل بار به کشور های مختلف دنیا با کارشناسان شرکت شنل در ارتباط باشید.

یکی از قوانین گمرکی مدت مجاز در خصوص ترانزیت بار به بندر آکتائو و نگهداری کالا در انبارهای گمرکی است. این مدت زمان از تاریخ تحویل کالا به مدت سه ماه است. اگر یک ماه بعد از زمان ترخیص، کالا از انبار گمرک خارج نشود مشمول قوانین متروکه می شود. اگر صاحب کالا تمام یا قسمتی از کالا را در اظهار نامه بیان نکرده باشد مشمول قوانین جریمه اظهارنامه خلاف خواهد شد و باید اظهار نامه جدید ارائه کند.

اگر پس از ترخیص کالا مشخص شود که وجوهی که وصول آن بر عهده گمرک است کمتر یا بیشتر دریافت شده باشد گمرک و صاحب کالا می تواند در مدت شش ماه از تاریخ امضا پته گمرکی کالا، مبلغ مورد نظر را مطالبه یا دریافت کند.

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

نوع بسته بندی برای حمل بار به بندر آکتائو باید چگونه باشد؟

بندر آکتائو در حاشیه دریای خزر واقع شده است و محل تلاقی راه های مواصلاتی است. ترانزیت کالا به بندر آکتائو با توجه به موقعیت خوبی که از لحاظ بارگیری و ارسال کالا دارد به یکی از بنادر مهم همجوار ایران تبدیل شده است. اما نحوه بسته بندی و ارسال کالاهای مختلف به این بندر با توجه به نوع کالاها متفاوت است. توجه به نوع بسته بندی در صادرات نقش مهمی در سلامت کالا و حفظ کیفیت آن دارد. شرکت های حمل و نقل بین المللی کاملا با قوانین بسته بندی انواع محصولات مختلف آشنا هستند و می دانند هر بسته بندی برای چه کالایی مناسب است.

حمل بار به بندر آکتائو

حملبار به بندر آکتائو

متریال های مختلفی جهت بسته بندی بار محصولات مختلف به کار گرفته می شود. جعبه و پالت یکی از رایج ترین نوع بسته بندی برای حمل بار به بندر آکتائو است. البته ناگفته نماند که جعبه و پالت تنها برای بسته بندی مواد خشک و کالا و لوازم خانگی استفاده می شود. بیشتر مواد شیمیایی با این متریال قابل بسته بندی نیستند. حمل و نقل پالت ها و جعبه ها و نگهداری آنها آسان است.

اما در این بین کالاهایی که نیاز به آبندی دارند باید از بسته بندی وکیوم برای آنها استفاده شود. مواد غذایی فاسد شدنی بیشتر در بسته بندی وکیوم صادر می شوند. در حمل و نقل بین المللی ایمنی محصول بسیار مهم است. پس برای بسته بندی لوازمی که بسیار شکننده هستند از بسته بندی ضد شوک برای آنها استفاده می شود. تجهیزات الکتریکی شکننده و ترکیبات شیمیایی ناپایدار با بسته بندی عادی وارد پروسه حمل و نقل بین المللی نمی شوند و باید حتما از بسته بندی ضد شوک برای آن ها استفاده کرد.