حمل بار به آسیای میانه

حمل بار به آسیای میانه

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل و نقل بین المللی
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

ترانزیت بار به بندر آکتائو

حمل بار به کشورهای آسیای میانه یکی از وظایف شرکت حمل و نقل بین المللی شنل می باشد. آسیای میانه شامل کشورهای روسیه، افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان می باشد. حمل بار به این کشورها ممکن است به روش های مختلفی انجام شود؛ همچنین می توان گفت حمل و نقل تاثیر بسزایی در تجارت بین المللی دارد و به همین خاطر از حساسیت بالایی برخوردار است.

 

حمل بار به کشور های آسیای میانه چیست و چگونه انجام می شود؟

حمل بار به کشورهای آسیای میانه به معنای نقل و انتقال کالاهای مورد نیاز کشورهای مقصد است. این کار از طریق مرزهای قانونی به روش های مختلفی چون جاده ای، دریایی، هوایی و یا ریلی انجام می شود. هر یک از این روش های مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که با توجه به شرایط مورد نظر بهترین راه انتخاب می شود. انتخاب نحوه حمل بار به عهده صاحب بار و تاجر می باشد که بر اساس هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته است، بهترین و سریعترین راه را انتخاب کرده و در مسیر رقابت با هم ردیفان خود می پردازد.

انواع روش های حمل بار به آسیای میانه

حمل بار دریایی به آسیای میانه

یکی از راه های حمل بار به آسیای میانه، از طریق حمل و نقل بین المللی دریایی بار می باشد؛ این روش در مقایسه با روش زمینی و جاده ای سریعتر است. این نوع حمل بار، حدود 90% از تجارت بین المللی را به خود اختصاص داده است. میزان انتقال کالا از طریق دریا به صورت تقریبی 6 میلیون تن می باشد که در بین کالا ها تقسیم می شود. در واقع یک سوم این میزان مختص به کالاهای نفتی، یک سوم دیگر کالا های خشک و فله و مابقی آن مربوط به کالاهای غیر فله می باشد.  

 

حمل بار زمینی به آسیای میانه

حمل بار زمینی به کشورهای آسیای میانه از قدیمی ترین راه های انتقال کالا می باشد که به صورت گسترده بین تاجران وجود دارد.

در واقع این روش حمل و نقل به دو بخش تقسیم می شود:

  1. حمل و نقل داخلی ( محدوده یک کشور)
  2. حمل و نقل بین المللی ( دو یا چند کشور)

روش دیگر حمل بار به آسیای میانه است که از طریق کامیون، ترانزیت و تریلی صورت می گیرد. حمل بار در این روش بسیار ایمن و مطمئن است؛ همچنین کالاهایی که ممکن است در طول مسیر فاسد شده و به دمای ثابت نیاز دارند، توسط کامیون های یخچالی حمل می شوند. در این روش ترافیک جاده ای، دقت و امنیت راننده در صحت به مقصد رسیدن کالا تاثیر بسزایی دارد. از این رو برای تجارت کالاهای خوراکی می توانید از حمل و نقل زمینی با هزینه پایین تر استفاده کنید و به تجارت خود مشغول شوید.

حمل بار به آسیای میانه

انواع روش های حمل و نقل بین المللی

احیای مسیر تاریخی ابریشم که امروزه بیش از ۲۰ کشور در حوزه ارتباطی آن قرار دارند، اگر چه از لحاظ زیرساخت‌های فیزیکی بسیار مهم است و آماده‌سازی جاده ها و سایر نیازهای مرتبط با امر جابجایی کالا به خصوص ترانزیت در هر دو مسیر خشکی و آبی اهمیت فوق العاده‌ای دارد، اما مهم‌تر از آن تجهیز گمرکات مبادی کشورهای واقع شده در مسیر جاده ابریشم به امکانات و فناوری های مدرن است که می‌تواند به نحو قابل توجهی در افزایش حجم مبادلات تجاری و تسهیل عبور کالاها (ترانزیت) از مرزهای گمرکی موثر باشد.

جابه‌جایی نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد و در اکثر طرح‌های توسعه، حمل و نقل بین المللی به عنوان یکی از بخش های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود و سیاست‌های توسعه بدون بهره جستن از برنامه‌ریزی های جامع برای حمل بین المللی با توجه به راه‌های مختلف جابه‌جایی امکان پذیر نیست.

حمل بار به آسیای میانه

حمل بار به آسیای میانه

نکات مهم در هنگام حمل بار زمینی

برای اطمینان از صحت و سلامت کالاهای حمل شده توسط وسایل نقلیه زمینی، توجه به نکات زیر لازم و ضروری است:

 

1- مسافت:

بهتر است برای ارسال بار برای مصافت های طولانی از حمل و نقل جاده ای خودداری کرد؛ زیرا باعث افزایش آسیب دیدن بار می شود.

2- شرایط آب و هوایی:

شرایط جاده ای و آب و هوایی تاثیر بسزایی در حمل بار به آسیای میانه دارد. بنابراین بهتر است حمل بار در شرایطی که آب و هوا مساعد باشد و طوفان و سیلی در مسیر رسیدن به مقصد وجود نداشته باشد، انجام شود. اگر در فصل زمستان حمل و نقل صورت گرفت، بهتر است تجهیزات مناسب در وسیله نقلیه وجود داشته باشد.

 

3- نوع وسیله نقلیه حمل بار:

سه نوع ماشین جهت حمل بار به آسیای میانه وجود دارد که شامل ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک می باشد. همچنین ماشین های دارای چادر برای حمل بارهای بسته بندی شده در پالتهای چوبی و فلزی و ماشین های یخچالدار برای حمل مواد خوراکی به کار می رود. ناگفته نماند که تریلرهای کفی برای جا به جایی تیرآهن و کالاهای حجیم که ابعاد نامتعارفی دارند به کار می رود.

 

4- تصادف:

از دیگر حوادثی که در حمل بار به آسیای میانه وجود دارد، وجود تصادف و اتفاقات جاده ای است. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است ایمنی وسایل نقلیه را قبل از حرکت چک کرده و راننده ای با تجربه برای این کار انتخاب کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

حمل بار هوایی به آسیای میانه

می توان گفت سریعترین و مطمئن ترین روش جهت حمل بار می باشد. در این روش خطرات جاده ای، دیر رسیدن به مقصد و سایر عوارض ها وجود ندارد. این نوع حمل بار به آسیای میانه از هزینه بالایی برخوردار است؛ اما می توان گفت نقش بسیار مهمی در تجارت بین المللی ایفا می کند. حمل بار هوایی زمانی که فاصله بین دو کشور زیاد است، مورد استفاده قرار می گیرد. این روش برای تاجرانی که قصد رقابت با برندهای معتبر را دارند، بسیار به کار می رود.

حمل بار به آسیای میانه

حمل بار به آسیای میانه

 حمل بار ریلی به آسیای میانه

برای حمل بار به آسیای میانه از طریق خطوط ریلی باید به این نکته توجه کرد که آیا با کشوهای مقصد خطوط ریلی دارد یا خیر. در این روش باید قطارهایی با کابین های بزرگ که حمل بار را به صورت مستقیم و سریع انجام می دهد، انتخاب کرد. این نوع حمل بار برای جا به جایی موادی چون زغال سنگ، اهن الات به کار میرود. می توان گفت حمل بار به آسیای میانه از طریق خطوط ریلی به دلیل ایمنی بیشتر، مصرف سوخت کمتر، سرعت بالاتر و درگیری نیروی انسانی کمتر از مناسب ترین روش ها می باشد.  

 

قیمت حمل بار به آسیای میانه

از دیگر موضوعاتی که در حمل بار به آسیای میانه از اهمیت بالایی برخوردار است، قیمت تمام شده جابجایی کالا های مورد نظر برای تاجر است. قیمت حمل بار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که شناخت هر یک از آنها باعث یافتن راه حلی بهتر جهت صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد. در ادامه به معرفی عوامل تاثیرگذار در قیمت حمل بار به آسیای میانه می پردازیم:

  • تناژ بار
  • نوع بار
  • مسافت حمل بار
  • نوع ماشین حمل بار
  • نحوه بسته بندی بار
  • قیمت سوخت
  • بیمه نامه بار
  • بارنامه