حمل بار به افغانستان

حمل بار به افغانستان

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل و نقل بین المللی
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

حمل بار به افغانستان

حمل بار به افغانستان چگونه است؟ باربری به افغانستان چگونه انجام می‌شود و یا چه مشکلاتی سد راه این امر قرار می‌گیرند؟ این‌ها سوالاتی هستند که شاید در ابتدا پاسخ به آن کمی دشوار و مبهم به نظر برسد. چرا که افغانستان کشوری است که از لحاظ مرزبندی، گمرک و دیگر قوانین مرتبط با حمل بار و محمولات، کمی الگوریتم متفاوتی نسبت به عموم کشورها را دنبال می‌کند. این تفاوت در الگوریتم می‌تواند به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و نبود مرزهای آبی یا تفاوت در مسئولان این کشور باشد. اما چیزی که واضح است موارد مختلف و انواع باربری به افغانستان بوده که روش‌ها و انتخاب آن‌ها را الزام‌های موجود از نوع بار، قیمتی که قصد داریم برای آن صرف و هزینه کنیم تا میزان زمانی که برای ارسال بار به افغانستان مجاز هستیم؛ تعیین می‌کند.

اگر شما هم در زمینه حمل و نقل بین المللی شنل بار به افغانستان نیاز به مشاوره دارید، کافیست با ما تماس بگیرید تا همکاران ما یک مشاوره تخصصی در این زمینه به شما ارائه کنند.

حمل بار به افغانستان به شیوه‌های متفاوت و متنوعی از مستقیم و غیرمستقیم گرفته تا ترکیبی و عادی را شامل می‌شود. نوع کالا، محمول و بسته‌ای که داریم؛ میزان هزینه‌ای که قصد داریم برای ارسال بار به افغانستان صرف کنیم و میزان امنیت موجود در مسیر انتخابی ما، همه و همه در انتخاب روشی که برای حمل بار به این کشور انتخاب می‌کنیم؛ موثر هستند. هر چند که گاه خبرهایی از امنیت پایین این راه‌ها نیز به گوش می‌رسد ولی طی سال‌های گذشته تدابیری اندیشیده شده تا تجار و شرکت‌های مسئول حمل بار به افغانستان با خیال آسوده‌تری به وظایف خود بپردازند.

حمل بار به افغانستان چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که مشخص است افغانستان مرز دریایی و آبی ندارد؛ بنابراین به دلیل عدم دسترسی این کشور به آب‌های آزاد، نمی‌تواند از پتانسیل بالای این روش حمل بار به افغانستان بهره‌ی درست و کافی ببرد. به همین سبب، برای حمل محموله‌ها به مقاصد دورتر، از حمل ترکیبی استفاده کنند. بدین منظور، بندرهای شمالی و جنوبی کشور ایران با ظرفیت بسیار بالای خود در حمل و نقل دریایی به خوبی پذیرای کالاهای تجاری به افغانستان هستند.

این اشاره به بنادر نشان‌دهنده‌ی وجود نمایندگی‌های بسیار در اکثر بندرها کشور ایران به منظور رساندن محموله‌ها به سمت کشور افغانستان است. این نمایندگی‌ها می‌توانند علاوه بر باربری برای کلیه کارهای مرتبط با بندر، موارد گمرکی را نیز به خوبی به انجام رسانند. تاجران و عمده فروشان افغانستانی می‌توانند برای حمل بار به افغانستان با این نمایندگی‌ها در ارتباط باشند تا محموله‌ها را با دقت و امنیت بیشتری به کشور خود برسانند.

همچنین در هر کدام از این نمایندگی‌ها نیز کارشناسان فروش و مسئول امور گمرکی به تجار کمک خواهند کرد تا باربری امن و درستی برای کالاهای خود داشته باشند و صادرات و واردات خود را با خیال آسوده‌تری به انجام رسانند. به عنوان مثال در این روش واردات و صادرات انواع خودرو‌ها و انواع کالاهای غذایی و سوختی هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم در این مسیرها و با راهنمایی این نمایندگی‌ها میسر خواهد بود. اما بعد از رسیدن این محموله‌ها به بنادر باید از مسیرهای هوایی و زمینی برای ادامه مسیر و ورود آن‌ها به کشور افغانستان استفاده کرد. برای این کار باید از دو روش حمل بار با روش زمینی یا حمل بار با روش هوایی به افغانستان استفاده کرد.

حمل بار به افغانستان

حمل بار زمینی به افغانستان

در حمل بار به افغانستان به روش زمینی می‌توان از دو راه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای و یا مسیر ریلی استفاده کرد. از بین این دو روش ذکر شده، مسیر ریلی مسیر مناسب‌تری است تا بتوان ارسال بار به افغانستان و یا باربری به افغانستان را به درستی انجام داد. حمل بار و محموله‌ها به روش جاده‌ای به شهرهای هرات، قندهار، کابل، مزار شریف و جلال آباد بیشترین دسترسی ممکن را دارد. این روش حمل بار به افغانستان با موارد مختلفی انجام می‌گیرد.

مواردی همچون ماشین‌های کفی و چادری و سوختی و یخچال‌دار که از سراسر نقاط کشور ایران به تمام مناطق کشور افغانستان باربری به افغانستان را انجام می‌دهند. برای این روش نیز نمایندگی‌های مختلفی بین شهرها و پایگاه‌های مختلف گذشته شده است که هر کدام از این نمایندگی‌ها به درستی ارسال بار به افغانستان را چک می‌کنند و ایرادات آن را در صورت وجود در بین راه می‌گیرند تا از مشکلات قانونی و… احتمالی در بین مسیر جلوگیری کنند. علاوه بر این موضوع، چک کردن موارد گمرکی نیز می‌تواند به عهده نمایندگی‌های لب مرزی باشد.

علاوه بر موضوع ذکر شده در حمل بار به افغانستان از طریق کشور ایران و با مسیر جاده‌ای، خوب است بدانید که ترانزیت بار به افغانستان به تمامی مناطق مختلف اروپا و عراق نیز انجام می‌گیرد. با این حال ترانزیت بار به کشور افغانستان از طریق ترکیه نیز انجام می‌پذیرد و با استفاده و کمک از نمایندگی‌های فعال در مرزهای ترکیه، ارسال بار به افغانستان در شعبه‌های فعال این نمایندگی‌های مذکور انجام می‌شود.

نکات مهم در مورد حمل بار به افغانستان

این صادرات و واردات‌ها به صورت‌های مختلفی از کالاها، هم عادی و معمولی و هم محمولات یخچالی وجود دارند که به طریق مستقیم یا ترانشیت برای این کشور ارسال می‌شود. عمده‌ی این کالا ابتدا به هرات و کابل فرستاده می‌شود و بعد از این شهرها به شهرها و یا کارخانه‌های بین شهری موجود در کشور افغانستان فرستاده می‌شود تا استفاده درست از آن‌ها انجام گیرد. حمل این بارها می‌تواند روزانه ، هفتگی یا ماهانه انجام شود و هر کدام نیز می‌توانند به صورت‌ پروژه‌های تک‌بار و یا عمده بارها به عمل درآیند.

حمل بار به افغانستان

حمل بار به افغانستان

حمل ریلی بار به افغانستان

نکته‌ی بعدی در رابطه با حمل و نقل بین المللی ریلی بار به افغانستان است. برخلاف باور عمومی که در رابطه با خطوط ریلی این کشور وجود دارد؛ متاسفانه این کشور مورد مناسبی برای حمل بار به افغانستان نیست. علت اصلی این موضوع مربوط می‌شود به شرایط آب و هوایی، اقلیمی و جغرافیایی منطقه‌ای که این کشور در آن واقع شده است. افغانستان بخاطر کوهستانی بودن و عدم همواری و یک‌دستی جاده‌ها و مسیرهای بین شهری خود، نمی‌تواند به خوبی از پس ساخت خطوط ریلی بربیاید.

به همین سبب خط‌های ریل راه اهن در این کشور بسیار کم است و فقط در بین مسیرهای شهرهای مهم قرار دارد. اما با تمام این توصیفات، در شمال کشور افغانستان زمین‌ها هموارتر و برای ساخت خطوط راه آهن مناسب‌تر هستند. این امر باعث می‌شود که راحت‌تر در این مناطق خط راه آهن ایجاد کرد. نتیجه این می‌شود که حمل بار به افغانستان از چین و از تركمنستان از طریق قطار و خطوط ریلی و راه آهن انجام می‌گیرد.

حمل بار هوایی به افغانستان

حمل بار به افغانستان به شیوه‌ی هوایی نیز بسیار مرسوم است. این روش مزیت‌های زیادی دارد. امنیت محموله‌ها بیشتراز سایر روش‌ها تضمین می‌شود و می‌تواند برای تاجران گزینه‌ی مناسبی باشد. با این حال یکی از معایب حمل بار به افغانستان از طریق مرزهای هوایی، قیمت بالای آن است. گاهی برای مواردی از کالاها این روش حمل بار به افغانستان اصلا به صرفه نیست. با تمام این‌ها هنوز هر روزه مقادیر زیادی بار از کشورهای مختلف از طریق هوایی به این کشور وارد می‌شوند. عموم این کالاها در فرودگاه‌های مزارشریف، کابل و قندهار بارگیری و تحویل داده می‌شوند.

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

مرزهای حمل بار به افغانستان کدام‌اند؟

شاید در حالت کلی بتوان مرزهای زیادی برای حمل بار به افغانستان در نظر گرفت که صادرات کالاها از ایران به این کشور انجام می‌پذیرد؛ اما با این حال فقط ۳ مرز اصلی و رسمی در کشور ما ایران، وجود دارد که با آن صادرات و یا حتی واردات کالا و محمولات از ایران به افغانستان یا برعکس انجام می‌شود. این مرزها که حمل بار افغانستان را به عهده می‌گیرند عبارت اند از:

  • مرزی با نام ملیک واقع در استان سیستان و بلوچستان
  • مرزی با نام دوغارون واقع در استان خراسان رضوی
  • مرزی با نام ماهیرود واقع در استان خراسان جنوبی

هرچند که مرز ملیک مدت طولانی‌ای به دلیل ناامنی بسته بود و امکان جابه‌جایی کالاها با این مرز وجود نداشت؛ ولی هم‌اکنون این مرز بین ایران و افغانستان نیز باز هستند. روند صادرات و واردات کالاهای ایرانی و افغانستانی به واسطه‌ی تجار و شرکت‌های پیش برنده‌ی باربری به افغانستان، حمل بار به افغانستان را ادامه می‌دهند.

شما می توانید برای دریافت نرخ حمل بار به افغانستان با ما در تماس باشید.

آینده‌ی حمل بار به افغانستان به کجا خواهد رسید؟

امنیت در هر کدام از روش‌های حمل بار به افغانستان نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است؛ اما با تمام این‌ تفاسیر در سال‌های گذشته تدابیر بسیار و بهبودهای زیادی برای رفع این نواقص انجام شده است. انتظار می‌رود همان‌طور که در طی این سال‌ها شاهد پیشرفت روند حمل بار به افغانستان بوده‌ایم؛ در سال‌های پیش رو نیز یک روند صعودی از رشد و پیشرفت چه در زمینه امنیت مرزها و چه در زمینه جاده‌ها را شاهد باشیم. هر چند که نمی‌توان انتظار داشت با شرایط فعلی و کنونی این کشور تغییر فاحشی در ساخت و ساز و مرمت جاده‌ها روی دهد و یا به خطوط ریلی و راه آهن این کشور افزوده شود؛ اما امید است بتوان با انتخاب مرزبانان بهتر از مشکلات پیش رو تا حد زیادی جلوگیری کرد.

شرکت‌ها و نمایندگی‌های ارسال بار به افغانستان نیز می‌توانند با استخدام کارکنان همراه با فیلتر بهتر از نظر تجربه و آشنایی با کاری که به آن‌ها محول می‌شود؛ روشی درست ‌و امن را برای حمل بار به افغانستان پیش گیرند. با این تدابیر و دقت در ریز جزئیات ذکر شده می‌توان انتظار آینده‌ای درست برای باربری به افغانستان را داشت. در نتیجه کسب و کارها و تاجران موفق می‌توانند با استفاده از روش‌های محتلف حمل بار به أفغانستان، به صادرات و واردات بپردازند.