حمل بار به عراق

حمل بار به عراق

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل بار به ترکیه
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

مشاهده بیشتر

حمل و نقل جاده ای

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

مشاهده بیشتر
حمل بار به عراق

یکی از مواردی که در سیستم حمل و نقل بین المللی مورد توجه می باشد حمل بار به عراق است. کشور عراق یکی از کشورهای همسایه ایران و یکی از شرکای مهم تجاری برای کشور محسوب می شود. این کشور در طول سالیان گذشته از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی تحت فشارهای زیادی بوده و مسیر پیشرفت و رشد اقتصادی این کشور با موانع بسیار زیادی همراه بوده است. به همین جهت به کشوری با مشکلات و مسائل اقتصادی و تجاری زیادی تبدیل شده است. حمل بار به عراق یکی از مواردی است که روزانه در کشور ایران صورت می پذیرد و بارهای مختلفی جهت صادرات از مرز کشور خارج می گردد. برای حمل بار به عراق از دو روش مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود. در روش مستقیم بار به مقصد مورد نظر در کشور عراق ارسال می گردد و در روش غیر مستقیم بار تا مرز ایران و عراق ارسال می شود.

برای هریک از روش هایی که بیان شد محدودیت هایی وجود دارد که در ادامه هریک را برای شما بیان می داریم. حمل بار به عراق یکی از تخصص های مجموعه حمل و نقل بین المللی شنل می باشد که با بهترین کیفیت صورت می پذیرد. اما سوال اصلی این است که شرایط حمل بار به عراق به چه صورت است؟ چندین روش برای حمل بار به عراق وجود دارد و بهترین روش کدام است؟ با مجموعه حمل و نقل بین المللی با همراه باشید تا پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه باشیم.

حمل بار به عراق

تضعیف پایه های صنعتی و فناوری عراق آن را به یکی از اصلی ترین مقاصد برای صادرات کالا و تولیدات مختلف تبدیل کرده است. در واقع در چنین شرایطی که صنعت این کشور با مشکل مواجه شده است، حمل بار به عراق یک معامله دو سر سود برای ایران و این کشور می باشد. حمل بار به عراق برای بازرگانان و تجار ایرانی سود قابل توجهی را دارد که نمی توا از آن چشم پوشی کرد. برای حمل بار به عراق چندین روش مختلف وجود دارد که هریک از آن ها مستلزم رعایت قوانین و شرایطی خاص می باشد. نمایندگی های باربری که در زمینه حمل بار به شکل بین المللی از ایران به تمامی نقاط جهان فعالیت می کنند، شرایط لازم را برای حمل بار به عراق نیز فراهم نموده اند. با درخواست کمک از این شرکت های بین المللی می توان امکانات لازم برای حمل بار به عراق را فراهم نمود.

هر کشوری دارای محدودیت ها و قوانین خاص گمرکی خود می باشد که می بایست تمامی این قوانین رعایت گردد. کشور عراق نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. مجموعه حمل و نقل بین المللی به عنوا یک مجموعه حرفه ای و با مهارت در این زمینه می تواند شما را در حمل بار مطمئن و ایمن همراهی کند. این مجموعه با چندین سال تجربه حمل و نقل حرفه ای در تمامی زمینه های حمل و نقل نظیر حمل و نقل بین المللی هوایی، حمل و نقل بین المللی دریایی، حمل و نقل بین المللی جاده ای و حمل و نقل بین المللی ریلی آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد. حمل بار به عراق از مسیرهای مختلفی امکان پذیر می باشد که با توجه به نوع بار می توان هریک از مسیرها را برگیزد. جهت اطلاع از قیمت حمل بار به عراق نیز می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

حمل بار به ترکیه

مسیرهای حمل بار به عراق

در بخش پیشین در مورد حمل بار به عراق و علل اهمیت آن به بحث و بررسی پرداختیم. حال می خواهیم بدانیم مسیرهای حمل بار به عراق چگونه است و کدام روش مناسب ترین گزینه برای شما می باشد. همانطور که گفته شد چندین روش مختلف برای حمل و نقل به کشورهای مختلف وجود دارد. از جمله آن ها می توان به حمل و نقل زمینی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی اشاره کرد. البته در این میان برای برخی از کالاها از حمل و نقل ترکیبی نیز استفاده می شود. شرایط حمل و نقل به وسیله هریک از این روش ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به شرح هریک از این روش ها و شرایط حمل آن ها می پردازیم. با مجموعه حمل و نقل بین الملیل شنل همراه باشید.

حمل و نقل هوایی بار به عراق

یکی از سریع ترین روش ها برای حمل بار به عراق استفاده از حمل و نقل هوایی می باشد. این روش از سالیان گذشته بسیار مورد استقبال بازرگانان و تجار قرار گرفته است. برای اینکه بخواهید بار مورد نظر خود را به نقاط مختلف کشور عراق ارسال کنید می توانید به روش هوایی و با استفاده از پروسه حمل و نقل از طریق فرودگاه های بین المللی کشور صورت می پذیرد.

در این روش با جایگیری تمامی محموله ها، بارها و خرده بارها در فرودگاره بین المللی و سپس بارگیری آن با استفاده از هواپیماهای مورد استفاده برای حمل بار، تمامی بارها به مقصد یکی از فرودگاه های بین المللی عراق ارسال می گردد. این بارها در شهرهای نجف و یا بغداد تخلیه شده و تحویل داده می شود.

حمل و نقل دریایی به عراق

روش دیگری که با استفاده از آن می توان محموله خود را به دیگر کشورها ارسال کرد، استفاده از حمل و نقل دریایی می باشد. با انتقال بار به بنادر کشور و سپس بارگیری آن با استفاده از کشتی های حمل و نقل بین المللی می توان تمامی محموله ها را به بنادر کشور عراق ارسال کرد. نمایندگانی که برای حمل بارها انتخاب شده اند می توانند مسئولیت نحویل این بار را به عهده بگیرند و به مقصد مربوطه ارسال کنند.

حمل و نقل زمینی به عراق

از جمله راه های پرطرفدار برای حمل بار به عراق استفاده از حمل و نقل زمینی می باشد. این روش به دلیل اینکه ایران دارای مرز زمینی با عراق می باشد بسیار پرکاربرد بوده و برای حجم عظیمی از بارها به صرفه نیز می باشد. برای حمل بار به غراق به صورت زمینی می توانید از دو روش استفاده کنید. می توان بار را به صورت مستقیم از مبدا به مقصد و بدون توقف و با سرعت بالا ارسال کرد که این کار با هزینه ای پایین امکان پذیر می باشد. و یا اینکه بار را به مرزهای گمرکی ایران تحویل دهید و از این طریق بار به گمرک عراق ارسال گردد. در این روش اقدامات نهایی برای تحویل بار می بایست توسط نمایندگان تجاری مورد نظر شما در عراق صورت پذیرد.

حمل و نقل زمینی برای حمل بار به عراق به دلیل اینکه با مزایا و فواید زیادی همراه است، از اصلی ترین روش های حمل و صادرات به این کشور محسوب می شود. اولین و مهم ترین مزیت این روش هزینه بسیار مناسب آن می باشد که برای بسیاری از تجار و بازرگانان مقرون به صرفه است و در نتیجه با سوددهی بالایی همراه است. همچنین به دلیل اینکه عراق با کشور ایران همسایه می باشد و دارای مرز زمینی است، حمل و نقل زمینی به این کشور با سرعت بالایی صورت می پذیرد.

حمل بار به عراق
بهترین شرکت برای حمل بار به عراق

مجموعه حمل و نقل بین المللی شنل در زمینه حمل بار به عراق و دیگر کشورها در سراسر جهان در حال فعالیت می باشد. شما عزیزان می توانید برای حمل بار خود به سراسر جهان و عراق با کارشناسان بین المللی این مجموعه در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت کنید. در نظر داشته باشید کارشناسان ما به تمامی سوالات شما در زمینه حمل بار به عراق و هزینه های حمل پاسخگو می باشند. تنها کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

شنل

شرایط حمل خرده بار به عراق چگونه است؟

در برخی از شرایط ممکن است باری که برای کشور عراق و یا دیگر کشورها ارسال می شود، چندان بزرگ نباشد تا برای آن بخواهید شرایط خاصی در نظر بگیرید. به این گونه بارها، خرده بار گفته می شود. برای حمل خرده بار به مقصد شرایط مهمی وجود دارد که می بایست قبل از ارسال از آن آگاهی داشته باشید. اولین نکته ای که در مورد حمل خرده بار به عراق باید در نظر داشته باشید این است که برای حمل و نقل محموله های نه چندان بزرگ به عراق باید هزینه سنگین تری را نسبت به حمل بارها و محموله های بزرگ بپردازید. بخش زیادی از این هزینه ها مربوط به گمرک می باشد و به همین دلیل ممکن است انتقال خرده بار برای شما گران تمام شود.

در واقع اگر محموله‌های کوچک مورد نظر خود را در قالب خرده بار به کشور عراق بفرستید، هزینه‌های بسیار هنگفت پرداختی برای شما بسیار کمتر از آن چیزی که تصورش را دارید تمام خواهد شد. برای حمل خرده بار به عراق، از کانتینرهای مورد استفاده جهت حمل و نقل به شکل مشترک برای انتقال چند محموله کوچک و خرده بار استفاده می‌شود. در نتیجه هزینه‌های پرداختی برای حمل چندان زیاد و هنگفت نیست. اما مشکلی که وجود دارد این است که در پروسه حمل خرده بار به کشور عراق، امکان گم شدن محموله‌ها و یا آسیب دیدن آن‌ها وجود خواهد داشت. با این حال در صورت هماهنگی با شرکت‌های معتبر حمل و نقل بین المللی، می‌توانید تا حد زیادی از احتمال بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

حمل خرده بار به کشور عراق با انجام تمامی امور مربوط به مرزی صورت می گیرد و آنچه که درخور توجه است این است که مقدار کالا باید بیش از یک تن بوده و تمامی اقلام و کالا از یک سری آیتم ها در قالب برچسب و … برخوردار باشند. این آیتم ها عبارتند از: محتوای بسته بندی، نام صاحب کالا، ادرس گیرنده و فرستنده. به علاوه صاحب کالا باید لیستی از ریز اقلام ارسالی به همراه مهر، امضا و مشخصات فردی به شرکت تحویل نماید.

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

صفر تا صد حمل بار به عراق

در بخش های پیشین اشاره شد که برای حمل بار به عراق از روش های مختلفی استفاده می شود که بهترین روش استفاده از حمل و نقل زمینی می باشد که دارای مزایای بسیار زیادی است. روش زمینی ارسال بار به عراق به دو صورت کلی صورت می پذیرد. شما می توانید بار خود را به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم به هریک از شهرهای عراق ارسال کنید.

در روش مستقیم بار از مبدا ایران به مقصد هریک از شهرهای عراق ارسال می گردد. اما در حالت غیر مستقیم بار به مرز ایران و عراق ارسال می شود و در مرز تخلیه شده و در کامیون دیگری که متعلق به کشور عراق می باشد بارگیری شده و به سمت مقصد ارسال می شود. اینکه از کدام روش برای حمل بار استفاده کنید در ابتدا به مقتضایت زمان و مکان وابسته است که از کدام روش به شما اجازه حمل بار داده می شود. در صورتی که از هر دو روش اجازه حمل بار را داشته باشید می توانید یکی از روش ها را به دلخواه انتخاب کنید.

هریک از روش هایی که بیان شد خود می توانند به دو بخش کلی تقسیم بندی می شوند:

حمل بار فول تراک: در روش حمل بار فول تراک به عراق یک کامیونت یا تریلی ترانزیت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید کل کامیون را بار کنید. بسیاری از شرکت ها خدمات خود را به صورت فوا تراک در اختیار مشتری قرار می دهند.

حمل بار گروپاژ: در این روش از یک کامیون اشتراکی برای ارسال بار خود استفاده می کنید. بدین صورت که بار شما در کنار بار دیگران به کشور مورد نظر حمل می شود.

در نظر داشته باشید زمان ارسال بار و هزینه آن در انتخاب نوع حمل بار بسیار موثر است. در صورتی که برای حم بار از حالت فول تراک استفاده کنید طبیعتا بار شما سریع تر به مقصد می رسد و در عین حال چون یک کامیون را به صورت اختصاصی اجاره کرده اید هزینه ببیشتری نیز پرداخت می کنید. اما در حال گروپاژ احتمال دیرکرد در ارسال بار وجود دارد چون کامیون مورد نظر باید پر شود. در عین حال هزینه کمتری برای اسرال پرداخت می کنید.

گام به گام ارسال بار به عراق

  • تماس با شرکت حمل و نقل بین المللی شنل و مشورت با کارشناسان و همینطور ثبت در سامانه
  • مشخص نمودن مقصد حمل کالا و محل دقیق بارگیری
  • بازدید کارشناسان و ارائه ی بهترین گونه ی بارگیری و بارچینی به صاحب یا ارسال کنندگان کالا
  • شروع به عملیات مربوط به بارگیری
  • حمل از سمت مبدا به پایانه ی مرزی
  • انجام امور مربوط به تشریفات و الزامات گمرکی و صادراتی ( تشریفات ترانزیت در ایران)
  • فراهم آوردن اسناد مربوط به اسناد تجاری صادرات و همچنین بازرسی
  • عملیات تخلیه و بارگیری و تشریفات مرزی خارجی
  • تشریفات گمرک وارداتی در کشور عراق و انجام تشریفات ترانزیتی در عراق
  • اتخاذ گواهی در مبدا و اینویس مورد تایید سفارت عراق
  • اجازه استیراد و در واقع اخذ مجوز صادرات
  • اخذ موافقت های معافیت گمرک در کشور عراق و پیگیری برای پروژه های معاف از مالیات
  • اتمام پروسه ی اعتبارات اسنادی و تحت LC در عراق
  • ارسال بار در کشور عراق به سمت مقصد
  • بارگیری و تخلیه کالا و اقلام در انبار خریدار در مقصد کشور عراق