حمل بار به اروپا

حمل بار به قزاقستان

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل بار به ترکیه
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

مشاهده بیشتر

حمل و نقل جاده ای

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

مشاهده بیشتر
حمل بار به اروپا

قزاقستان از جمله کشورهایی است که محصولات مختلفی از ایران به آن صادر می‌شود. این موضوع می‌تواند از نظر رونق تجارت در ایران بسیار جذاب باشد اما بی‌توجهی به موضوعاتی نظیر حمل بار به قزاقستان و گمرک مشکلاتی را نیز در مسیر رسیدن به قزاقستان سبب شده تا بسیاری از این محصولات به دلایل متعددی از جمله فاسد شدن برگشت بخورند.

اگر شما هم به فکرحمل بار به قزاقستان هستید، شرکت حمل و نقل بین المللی شنل شنل آماده یاری شما عزیزان در این زمینه است. شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا همکاران ما یک مشاوره تخصصی و مفید به شما ارائه کنند.

آنچه باید درباره قزاقستان دانست

قزاقستان جز کشورهای آسیای میانه است که در چند سال اخیر تلاش بسیاری داشته تا در بازی‌های سیاسی و اقتصادی منطقه شرکت داشته باشد. مقامات اصلی این کشور به دنبال رونق تجارت در بخش گردشگری و توریسم هستند. همچنین قزاقستان از کشورهای پایه گذار اتحادیه اقتصادی اوراسیا بوده که کشورهایی مانند بلاروس، روسیه و قرقیزقستان نیز از جمله متحدان این اتحادیه هستند. بررسی‌های بانک‌های جهانی نیز نشان دهنده رشد اقتصاد این کشور در چند سال اخیر و بهبود میزان درآمد سرانه مردم این کشور خبر داده است.

از سوی دیگر کشور قزاقستان به دلیل مجاورت با دریای خزر با ایران ارتباط دریایی دارد. بهبود درآمد سرانه شهروندان کشور قزاقستان در کنار دسترسی آسان جغرافیایی ایران به آن، نشان دهنده این موضوع است که یک بازار ارزشمند و مهم مصرفی در نزدیکی مرز کشور ما وجود دارد.

حمل بار به قزاقستان چگونه انجام می‌‌ شود؟

روش‌های متعددی برای حمل بار وجود دارد که یکی از آنها حمل و نقل از طریق مرزهای قانونی و به شکل قانونی است. می‌توان حمل بار را در این روش به شکل‌های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی انجام دهید. لازم است بدانید این روش حمل بار مطمئن‌ترین روش جهت حمل و صادرات محصولات خواهد بود.

حمل بار زمینی به قزاقستان

حمل و نقل زمینی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین شکل برای حمل کالا است. این روش به گستردگی در حمل بار استفاده می‌شود. از مزیت‌های این روش می توان به هزینه کمتر حمل بار، امکان مدیریت دقیق ساعت و زمان حرکت نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل اشاره کرد. حمل و نقل جاده‌ای به قزاقستان از مرزهای اینچه برون، سرخس و لطف آباد صورت می‌گیرد. در این میان عواملی نیز بر روی حمل بار به شکل زمینی تاثیرگذار است که توجه به آن نیز بسیار مهم است:

  1. مسافت: در حمل و نقل به شکل جاده‌ای می‌بایست از مسافت‌های بسیار طولانی صرف نظر کرد؛ زیرا ممکن است سبب آسیب دیدن بار شود.
  1. شرایط آب و هوایی: یکی از عوامل موثر بر حمل و نقل جاده‌ای شرایط آب و هوایی است و نباید در مسیر حمل و نقل طوفان و سیلی باشد و در صورت وجود برف و باران تجهیزات مناسب در ماشین حمل و نقل وجود داشته باشد.
  2. نوع ماشین حمل بار: همان طور که می‌توان پیش بینی کرد برای هر باری نیاز به نوع به خصوصی ماشین است. به طور کلی ماشین‌های حمل بار شامل ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک هستند. همچنین انواع انواع تریلرهای چادری برای حمل بارهای بسته بندی شده در پالتهای فلزی و چوبی، کارتن و کیسه استفاده خواهد شد. تریلرهای یخچال دار معمولا برای حمل بارهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که که حمل و نقل آنها نیاز به دمای خاص دارند. تریلرهای کفی نیز معمولا برای بارهایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که ابعاد نامتعارفی دارند. تیرآهن و گوی های حجیم مثال‌هایی برای این تریلر است.
  3. تصادف: از جمله موضوعاتی که در حمل و نقل وجود دارد حوادثی مانند تصادف است؛ بنابراین بهتر است جهت پیشگیری و پیش از اتفاق افتادن ایمنی وسایل نقلیه را چک کنید و راننده باتجربه‌ای را برای حمل بار خود انتخاب کنید.

حمل بار به قزاقستان

حمل بار ریلی به قزاقستان

باربری به شکل ریلی از طریق مرزهای سرخس، اینچه برون و لطف آباد و با واگن های مخصوص حمل بار صورت خواهد گرفت. حمل و نقل بار به شکل ریلی با توجه به زیر ساخت موجود در ایران سهمی اساسی در واردات و صادرات ایران دارد. این روش حمل و نقلی بسیار برای حمل بار در مقیاس بالا مناسب است. این قطارها دارای کابین‌های بسیار بزرگی بوده که به طور مستقیم و سریع امکان جابجایی بارها را فراهم می‌کند. همچنین در این نوع حمل و نقل بارهای معدنی مانند ذغال سنگ، آهن آلات و… جا به جا خواهند شد. این نوع حمل به دلیل سوخت کمتر، ایمنی بیشتر و درگیری کمتر نیروی انسانی از مناسب‌ترین راه‌های حمل و نقل محسوب می‌شوند.

اگر شما هم در زمینه حمل بار به ترکیه نیاز به اطلاعات دارید، همکاران ما آماده ارائه مشاوره به شما هستند کافیست با ما تماس بگیرید.

حمل و نقل دریایی به قزاقستان

حمل و نقل دریایی بخشی جدایی ناپذیر از حمل و نقل بین ایران و قزاقستان است. عمده حمل و نقل بین المللی از طریق دریا است و این بخش دارای اهمیت به خصوصی است. حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان از طریق شمال شرقی دریاچه خزر دریاچه خزر به غرب بندر اکتائو، تنها بندر بازرگانی بین المللی کشور قزاقستان، صورت خواهد گرفت. حمل کانتینرهای ۲۰ و۴۰ فوت، یخچالی برای مواد فاسد شدنی، کانتینرهای اپن تاپ، فلت رک و استاندارد را می‌توان از طریق به روش دریایی انجام داد. از مزیت‌های روش حمل و نقل دریایی می‌توان به کاهش قیمت نهایی اشاره کرد.

حمل بار به قزاقستان

حمل و نقل هوایی به قزاقستان

حمل و نقل بار به روش هوایی از جمله امن‌ترین، سریع‌ترین اما پرهزینه‌ترین راه‌های انتقال بار محسوب می‌شود. این موضوع سبب شده تا از آن در حمل کالاهایی حساس و گران قیمت استفاده کنند. از جمله عیوب وارد به این سبک از حمل و نقل وارد بود هزینه و حجم تمام شدهاست. در نهایت حمل بار به صورت هوایی به قزاقستان از طریق  فرودگاه های بین المللی آلماتی وآستانه صورت می‌پذیرد.

تشریفات گمرکی ارسال بار به قزاقستان به چه صورتی است؟

تشریفات گمرکی ارسال بار به قزاقستان مانند تمامی کشورهای دیگر خواهد بود و نیازمند انجام مراحلی است که در ادامه با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

  1. در ابتدا با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز، کارت بازرگانی و اظهارنامه به بخش اسناد گمرک مراجعه کنید.
  2. پس از آن بازرسان گمرک مدارک‌های ارائه شده را جمع آوری کرده و صحت و اعتبار آن‌ها را بررسی خواهند کرد.
  3. بعد از تایید مدارک، قیمت کالا با توجه مقداری که در کمیسیون صادرات تعیین شده است، تعیین می‌شود پس از آن نیز عملیات‌های بعدی انجام خواهد شد و اظهارنامه مهر و لاک می‌شود.

چه مدارکی برای انجام تشریفات گمرکی لازم است؟

مدارک لازم جهت ترخیص کالا عبارتند از:

  • کپی و اصل کارت ملی شما یا نماینده قانونی
  • کپی و اصل کارت بازرگانی
  • فاکتور
  • لیست عدل بندی
  • بارنامه
  • قبض انبار

شنل

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت حمل بار به قزاقستان چیست؟

یکی از موضوعات مهم در خصوص ارسال بار به قزاقستان بحث قیمت باربری تمام شده برای صاحب محصول است. قیمت حمل بار به عوامل متعددی وابسته است که شناختن هر کدام از آنها سبب افزایش شناخت صاحب بار و یافتن راه حلی بهتر جهت صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد بود. در ادامه به برخی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت اشاره خواهیم کرد:

  • تناژ بار
  • نوع بار
  • مسافت حمل بار
  • نوع ماشین حمل بار
  • بسته بندی بار
  • هزینه سوخت
  • بیمه نامه بار
  • بارنامه

شما می توانید برای دریافت اطلاعات درباره حمل بار به روسیه با ما تماس بگیرید.

روش های ارسال بار قزاقستان کدام‌ اند؟

حمل و نقل بار به قزاقستان که جز کشورهای همسایه ما است را همانطور که پیش از این گفتیم می‌توان به تمامی روش‌های حمل و نقلی انجام داد.

  • حمل و نقل به روش زمینی
  • حمل و نقل به روش ریلی
  • حمل و نقل به روش هوایی
  • حمل و نقل به روش دریایی

‎هر کدام از این روش‌ها دارای مزیت‌های مختص به خود بوده و صاحبان بار می‌توانند محصولات خود را بر اساس نوع، هزینه و شرایط گوناگون روش ارسال بر خود به قزاقستان را انتخاب کنند .

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

حمل بار به قزاقستان و ایجاد پل تجاری میان دو کشور

قزاقستان یکی از کشورهای حوزه دریاچه خزر بوده که توانسته با توجه به موضوع گردشگری اقتصاد کشور خود را متحول کند. این کشور پایه گذار اتحادیه حوزه اوراسیا نیز بوده و توانسته رشد بسیار بزرگی را در شرایط اقتصادی مردم کشور خود ایجاد کند. حمل بار در قزاقستان از ایران به قزاقستان نیز پلی بوده تا اقتصاد دو کشور رشد قابل توجهی را تجربه کنند. روش‌های متعددی برای حمل و نقل بار از جمله ریلی، هوایی، دریایی و زمینی وجود دارد که هر کدام از آنها بر پایه موضوعات مختلفی از جمله نوع بار برای حمل بار انتخاب می‌شوند. همچنین توجه به موضوعاتی مانند گمرک، مدارک مورد برای آن هزینه‌های به صرفه جهت ارسال نیز در میان تمامی موضوعات مربوط به حمل بار به قزاقستان خالی از لطف نخواهد بود.‎