دسته بندی نشده

حمل بار به مرز رازی چگونه انجام می شود؟

حمل بار به مرز رازی

احتمالاً تا به حال اسم مرز رازی خوی به گوشتان خورده است. مرز رازی یا به عبارتی گمرک رازی در ۷۵ کیلومتری شهرستان خوی و مرز بین ایران و ترکیه قرار دارد. در تهران و اقصی نقاط کشور شرکت‌های باربری بسیار زیادی هستند که در ازای دریافت مبلغی حمل و نقل جاده ای بار به مرز رازی خوی را انجام می‌دهند. جاده این مرز از مسیر بسیار خوب و امنی بهره می‌برد که باعث می‌شود باربری به این شهر از طریق جاده و با استفاده از قطار امکان‌پذیر باشد. برای حمل بار به مرز رازی انواع راه‌ها موجود است که به انتخاب خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای حمل بار به این مرز قادر هستید از طریق کامیون، نیسان، خاور، قطار و… استفاده نمایید.

هنگام حمل بار به مرز رازی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای حمل بار به مرز رازی جوانب و نکاتی وجود دارند که باید آن‌ها را رعایت کنید. شاید برایتان سؤال باشد که این نکات چیست و به چه دردی می‌خورند؟ در این قسمت از مقاله قصد داریم نکات حمل بار به مرز رازی برای شما بازگو کنیم تا اگر قصد ارسال یا حمل بار به این مرز را داشتید با در نظر گرفتن نکات گفته شده بدون مشکل این کار را انجام دهید.

بیمه نامه

قبل از هر چیزی در حمل بار به مرز رازی باید مطمئن شوید که بار شما از بیمه نامه بهره می‌برد یا خیر. البته تمام شرکت‌های باربری بیمه نامه معتبر دارند و شما مجبورید برای فرستادن بار به هر جایی از کشور هزینه بیمه نامه را پرداخت نمایید. بیمه نامه برای شما بسیار ضروری است، چرا که اگر در مسیر برای بار شما حوادثی مانند آتش سوزی، تصادف و… رخ بدهد بیمه خسارت وارده را به طور کامل به شما پرداخت خواهد کرد.

نوع بارگیری

در بین بارهایی که به مرز رازی ارسال می‌شوند احتمال وجود هر نوع کالایی را باید بدهید؛ زیرا بارهای شکستنی کم نیستند و همان‌طور که می‌دانید برای حمل بار به مرز رازی یا هر جایی از کشور باید در ایمنی کامل کالاها را جا به جا کنید. قبل از حمل کالا مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت شود چیدمان صحیح و بارگیری خوب کالاها است که باید به بهترین نحو ممکن انجام شود. زیرا در جاده احتمال گرفتن ترمزهای ناگهانی وجود دارد که چیدمان خوب و بارگیری مناسب باعث می‌شود تا در این حین به بار آسیبی وارد نشود.

مطلب پیشنهادی: حمل و نقل ریلی بار به کشورهای مختلف

ماشین حمل بار مناسب

برای حمل بار به مرز رازی از یک ماشین باربری خوب و سالم استفاده کنید، زیرا همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکات حمل بار به یک شهرستان یا مرز رازی انتخاب ماشین باربری مناسب است. در جاده استفاده از یک ماشین سالم و مناسب از خطرات بسیاری جلوگیری می‌کند، خصوصاً اگر صحبت در مورد حمل بار به شهر دیگری باشد.

راننده مناسب

کسانی که همواره در جاده سفر داشته‌اند از بسیاری از رانندگان تجربه بیشتری دارند و در جاده رانندگی بهتری از خود نشان می‌دهند. برای حمل بار به مرز رازی مطمئن شوید که از راننده بسیار خوب و مناسبی استفاده می‌کنید، زیرا در شرایط آب و هوایی بد یا اضطراری یک راننده با تجربه واکنش درستی نشان خواهد داد.

حمل بار به مرز رازی

قوانین ترخیص کالا از مرز رازی کدام‌ اند؟

در سال‌های اخیر مرز رازی در مورد ترخیص کالا سختی‌های قبلی را ندارد و با بهره‌گیری از کادر مجرب و جوان باعث شده تا کارهای اداری بسیار روان‌تر و راحت‌تر از قبل پیش برود. ترخیص کالا از مرز رازی مراحل و قوانینی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه این مقاله مراحل ترخیص کالا از مرز رازی را برای شما بازگو خواهیم کرد. برای ترخیص کالا مراحل کار به این صورت است. به ترتیب دریافت لیست پکینگ و پرفرما، گرفتن مجوز برای ثبت سفارش تجاری، بازرسی کالا در محل فرستنده و تحویل گیرنده و بیمه کردن آن، اختصاص دادن ارز و تشکیل پرونده برای آن، داشتن ارتباط با یک شرکت حمل و نقل و دریافت سندهای مورد نیاز از شرکت، کامل کردن پرونده‌ها و اسناد، تأیید شدن کالا و بررسی آن توسط کارشناس فنی گمرک.

مطلب پیشنهادی: حمل و نقل دریایی بار به کشورهای دنیا

مهم‌ترین کار در ترخیص کالا از مرز رازی دریافت مدارک تأیید برای ترخیص است که در واقع رکن اصلی این کار به حساب می‌آید. شما در طول این کار از ادارات و شرکت‌های مختلف مدارک تأیید دریافت می‌کنید تا بتوانید کالای خود را از گمرک رازی ترخیص نمایید. شما با این کار نشان می‌دهید که تمام فعالیت شما از جمعه تجاری بودن آن به صورت کاملاً قانونی انجام می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در طی ترخیص کالا نخواهید داشت.

مقررات صادرات کالا از مرز رازی چیست؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم به قسمتی از قوانین صادرات مرز رازی بپردازیم تا اگر در این موارد سؤالی دارید با خواندن این مقاله به جواب خود برسید. البته این قوانین شامل واردات از این مرز هم خواهد شد. کالاهای صادراتی در مرز رازی به سه دسته مجاز، ممنوع و مشروط تقسیم می‌شود که کالای مجاز محصولاتی هستند که نیاز به دریافت مجوز نخواهند داشت. کالای ممنوع محصولی است که صادرات آن با دین اسلام مغایرت داشته یا طبق قوانین کشور نیست و کالای مشروط همان‌طور که از اسم آن مشخص شده در شرایط خاصی مجوز صادرات آن داده خواهد شد. دولت اجازه این را دارد که نسبت به شرایط کالا در برهه‌های زمانی مختلف صادرات آن را محدود کند. اینکه کالای شما تجاری باشد یا خیر و روش صدور آن از طریق آیین نامه تجاری انجام می‌شود.

حمل بار به مرز رازی

مرز رازی کجاست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد مرز رازی در ۷۵ کیلومتری شهرستان خوی قرار دارد و به همین دلیل آن را مرز رازی خوی می‌نامند. این مرز که در بین ایران و ترکیه قرار گرفته با شهر قطور در فاصله ۵ کیلومتری است.

حمل بار به مرز رازی به چه منظور انجام می شود؟

معمولاً حمل بار به مرز رازی به منظور صادرات کالا یا برای جا به جایی به ترکیه انجام می‌شود. در این مقاله به نکات حمل بار به مرز رازی توضیحاتی داده شد و امیدوارم به کارتان آمده باشد. دقت کنید که به تمامی نکته‌های گفته شده عمل کنید تا در طول کارتان به مشکل بر نخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *