نرخ حمل بار

حمل زغال سنگ

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل بار به ترکیه
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

مشاهده بیشتر

حمل و نقل جاده ای

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

مشاهده بیشتر
حمل زغال سنگ

آیا تا به حال راجع به حمل زغال سنگ و موارد مربوط به آن مطالبی خوانده اید؟ بسیاری از افراد معتقدند حمل زغال سنگ از معادن به سمت نیروگاه ها هزینه های بسیار زیادی را به همراه دارد. برخی دیگر معتقدند با انجام روش های اصولی می توان از پرداخت هزینه های اضافی و گزاف پرهیز کرد؛ اما به راستی کدام یک از آنها درست می گویند؟ ما قصد داریم در این مقاله درباره حمل زغال سنگ و شرایط مربوط به حمل زغال سنگ صحبت کنیم‌. اگر شما هم مشتاق هستید درباره این سوخت شگفت‌انگیز مطالب جدیدی یاد بگیرید لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شرایط ویژه حمل زغال سنگ

حمل زغال سنگ هم مانند حمل هر ماده یا کالای دیگری نیازمند شرایط خاصی است که باید فرستندگان و گیرندگان با آن آشنا باشند. حمل زغال سنگ در بین کشورهای مختلف معمولاً از طریق راه آهن و قطار انجام می شود. البته راه های دریایی و کشتی‌ها نیز پس از راه های ریلی گزینه مناسبی جهت حمل زغال سنگ و جابجایی آن به شمار می روند. قوانین و شرایطی که برای بارگیری و حمل زغال سنگ تعیین می گردد به جهت کاهش خطرات فشار بیش از حد، کاهش صدمات فیزیکی کشتی و محموله و همچنین افزایش ایمنی کشتی ها در نظر گرفته شده است. اینکه هر کشتی برای حمل زغال سنگ باید به چه مقداری تکیه کند و چه اندازه از آن را باید بارگیری کند، در اصول آیین نامه مذکور آمده است که رعایت آن به جهت حمل زغال سنگ با ایمنی کامل بسیار حائز اهمیت است. علاوه براین طرفین می‌ توانند درباره حمل بار زغال سنگ و شرایط مربوط به آن مطالعات اصولی داشته باشند و با تفاهم یکدیگر بارگیری و حمل زغال سنگ را انجام دهند. برای اینکه متوجه شوید حمل زغال سنگ و تعیین مقدار دقیق آن برای بارگیری مورد تأیید است یا خیر باید به شرایط بارنامه خود، اعتبار اسناد، رسید بار، اسناد حمل زغال سنگ و… دقت نمایید.
شرکت حمل و نقل بین المللی شنل در زمینه حمل زغال سنگ به کشور های حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها در سراسر جهان در حال فعالیت می باشد. شما عزیزان می توانید برای حمل بار خود به سراسر جهان و خاور میانه با کارشناسان بین المللی این مجموعه در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت کنید. در نظر داشته باشید کارشناسان ما به تمامی سوالات شما در زمینه حمل بار به اقسی نقاط دنیا و هزینه های حمل پاسخگو می باشند. تنها کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.
حمل رغال سنگ

حمل زغال سنگ با قطار

حمل زغال سنگ ممکن است با قطار، کشتی، کامیون و یا هر وسیله باربری دیگری انجام شود. از دیرباز تاکنون با پیشرفت تکنولوژی ابزار حمل زغال سنگ نیز قدم به قدم پیشرفت کرده و از سرعت بالا، امنیت بالا و در نتیجه هزینه بالاتر نیز برخوردار شده است. در گذشته حمل تمام بارهای خود از جمله زغال سنگ را با اسب و الاغ انجام می دادند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی امروزه کشتی ها و راه های ریلی جای الاغ و اسب را گرفته اند و به سهولت حمل زغال سنگ را انجام می دهند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان و حمل زغال سنگ مورد نیاز آن

کارخانه های بزرگی همچون کارخانه ذوب آهن اصفهان حمل بار زغال سنگ مورد نیاز خود را از کشور هند تا اصفهان به قطارهایی با واگن های متعدد می سپارد؛ اما در بسیاری از موارد دیده شده که جهت تردد و حمل زغال سنگ راه ریلی وجود ندارد، به همین منظور افراد راه های دیگری همچون راه دریایی و کشتی را انتخاب می کنند. البته این در صورتی است که دریا و بندر ایمنی جهت جابه جایی کالا وجود داشته باشد.

حمل زغال سنگ با کشتی

درباره راه های حمل زغال سنگ بین ایران و عربستان باید بگوییم که در این مسیر مرزهای ملی و موانعی ناامن و درگیر همانند افغانستان وجود دارد. علاوه براین وجود رشته کوه ها در مرز چین و پاکستان ممکن است شرایط را بدتر کند؛ بنابراین می توان گفت تنها راه حمل زغال سنگ و جابجایی آن در این دو کشور بندر دروازه که در دریای عرب و بندرعباس ایران وجود دارد، می‌باشد. از آن جایی که بندرعباس یکی از مهم ترین و بزرگترین بندرهای ایران است که در دهانه خلیج فارس و روبروی بزرگترین قطب خاورمیانه واقع شده است، می توان از آن جهت لنگر انداختن کشتی های حامل زغال سنگ استفاده کرد.

نکات ضروری جهت حمل زغال سنگ از راه دریا

جهت حمل و نقل دریایی زغال سنگ با کشتی باید در نظر داشته باشید که کشتی را بیش از حد از زغال سنگ پر نکنید تا خطری کشتی و افراد داخل آن و محموله را تهدید نکند.
برای اینکه بدانید حمل زغال سنگ تا چه اندازه باشد و چه مقدار بار باید در هر کشتی قرار گیرد باید در ابتدا مقدار محموله را تعیین کنید. برای این منظور لازم است اختلاف وزن بارگیری شده و وزن شناور کشتی را به دست آورید. از این اختلاف می توان به وزن بارگیری شده دست پیدا کرد. به عنوان نکته ای بسیار مهم باید متذکر شویم که اجسامی که شناور شده اند دقیقاً هم اندازه وزن خود آب از دست می دهند.
در حمل زغال سنگ با کشتی نسبت به سایر روش های جابه جایی ممکن است کمی سرعت پایین باشد؛ اما این روش کاملا ایمن و از همه مهم تر کم هزینه تر است. در واقع وسایل باربری همچون هواپیماهای باربری به دلیل نوع سوخت و انرژی گرانی که مصرف می کنند به ناچار باید هزینه های جابه جایی را بیشتر بگیرند تا هزینه های مورد نیازشان تامین شود. این مورد درباره کشتی های باربری صدق نمی کند؛ زیرا آن ها سوخت ارزان قیمتی مصرف می کنند و ضرورتی برای دریافت هزینه های کلان ندارند.
از آن جایی که شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه سبب شده افراد برای امور خود به دنبال راهی اقتصادی تر و کم هزینه بگردند، جهت حمل زغال سنگ نیز باید این قضیه را دخیل کنیم. به همین جهت کشتی ها می توانند بهترین وسیله برای حمل زغال سنگ به شمار روند.
از سوی دیگر باید بگوییم که ارزان بودن هزینه حمل زغال سنگ نباید خدشه ای به بار و محموله وارد کند. از این جهت باید بگوییم که کشتی ها به دلیل قوانین و آیین نامه های متعددی که دارند و همچنین وجود کارکنان منطقه گمرکی ملزم به انجام قوانین هستند؛ بنابراین اگر از این زاویه هم به این قضیه نگاه کنید متوجه خواهید شد که باز هم استفاده از کشتی جهت حمل زغال سنگ بسیار سودمند می باشد.

خدمات حمل زغال سنگ

کاربران حمل زغال سنگ طیف بسیار گسترده ای از خدمات را در اختیار قرار گرفته اند که در چندین حالت مختلف راه آهن، کامیون، آب، هوا و خط لوله وجود دارند. ویژگی های این چند راه حمل زغال سنگ تقریبا مشابه یکدیگر هستند؛ لذا باید گفت که خدمات و ویژگی های هر یک از آنها به قیمت، میانگین زمان جابجایی، تغییرپذیری زمان جابجایی و ضرر و زیان وابسته است. حال افراد سعی می کنند تمام موارد مذکور را بررسی کنند و سپس با توجه به شرایط خود و محموله خود تصمیم بگیرند که کدام یک از آنها را انتخاب کنند. اینکه افراد برای فرستنده و حمل زغال سنگ خدمتی انجام می دهند لازم است هزینه ای دریافت کنند که این هزینه نرخ حمل و نقل خط نامیده می شود.
از نظر ما در حمل زغال سنگ قیمت اهمیت ویژه ای دارد. البته اکثر مواقع افراد ایمن بودن شرایط حمل زغال سنگ را نسبت به هزینه ها در اولویت قرار می دهند که این موضوع سبب می شود قیمت کمی افزایش یابد و در رده دوم اولویت بندی قرار گیرد. تمامی کارکنان به هنگام امضای قرارداد باید سه چیز مهم و حیاتی را به خاطر بسپارند و آن سه مورد چیزی جز وزن، نرخ و تاریخ نمی باشد. در اکثر مواقع دیده ایم که قیمت سبب فسخ معامله یا انجام آن معامله شده است. هزینه های مربوط به خدمات نیز در حمل زغال سنگ ممکن است متفاوت از دیگری باشد.

اهمیت زمان در حمل زغال سنگ

وقت طلاست؛ پس برای از دست ندادن آن نیز باید هزینه ای پرداخت کرد. در واقع اگر فرستنده ای حمل زغال سنگ داشته باشد و بخواهد آن بار در سریع ترین حالت ممکن به مقصد برسد باید هزینه حمل زغال سنگ را به راه های هوایی بسپارد. در این مواقع بدون فوت وقت محموله به مقصد می رسد؛ اما هزینه بسیار زیادی بابت این جابه جایی دریافت می شود. البته در مواقعی که دیر رسیدن کالا سبب ضرر و زیان های متعدد به فرستنده می شود لازم است هزینه حمل زغال سنگ به صورت هوایی سریعاً پرداخت شود تا بتوان از مشکلات و زیان های بعدی جلوگیری کرد؛ بنابراین بهتر است به جهت حمل زغال سنگ، حامل خود را به درستی انتخاب کنید تا از بروز یک سری مشکلات ممانعت شود.
اینکه شما برای حمل زغال سنگ یا هر چیز دیگری راه ریلی را انتخاب می کنید یا هوایی یا کشتی کاملا به شرایط و موقعیت خودتان وابسته است؛ اما باید بدانید که اگر تکان های مکرر حامل ممکن است به محموله شما آسیب برساند قطار گزینه مناسبی به عنوان حامل نیست. در این میان باید گفت از آن جایی که حرکت های مکرر قطار بر روی کیفیت زغال سنگ تاثیری دارد بهترین راه برای حمل زغال سنگ راه ریلی می باشد. در ادامه باید بگوییم که مواد اولیه و خام همچون زغال سنگ سنگین هستند و بهتر است هواپیمای باربری را برای جابجایی آن ها انتخاب نکنید؛ بنابراین به گونه ای می توان گفت حمل زغال سنگ با هواپیما ممنوع است.

حمل بار به عراق
بهترین شرکت برای حمل زغال سنگ

شنل

همان طور که گفته شد حمله زغال سنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما مطالب این مقاله سعی کردیم هر آنچه لازم است درباره حمل زغال سنگ و نکات مربوط به آن بدانید را به شما بگوییم. اگر تمام قوانین و ضوابط مذکور را به خوبی رعایت کنید به هیچ عنوان آسیبی به لوله های زغال سنگ حمل شده شما وارد نخواهد شد و آن ها را به سلامت به مقصد خواهید رساند.

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری