حمل و نقل ترکیبی

حمل و نقل ترکیبی

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل و نقل بین المللی
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل ترکیبی

امروزه روش های حمل و نقل متنوعی برای انتقال کالا در سراسر جهان وجود دارد که در دسترس صاحبین کالا می باشد که یکی از آن ها حمل و نقل ترکیبی می باشد. اما همانطور که می دانید یک نوع حمل و نقل به تنهایی کافی نیست چرا که بسیاری از کشورها دارای مرز زمینی نمی باشند و می بایست به روش های دیگری صادرات و واردات کالا صورت پذیرد. اگر یک تاجر و یا بازرگان باشید برای جابجایی کالای خود در مسافت های طولانی حتما از یک کشتی و یا هواپیما استفاده می کنید. اما در چنین شرایطی برای تکمیل کردن حمل و نقل بین المللی و رساندن کالا به مقصد نهایی، بار مورد نظر می بایست از طریق جاده، هوا و یا قطار مجددا منتقل شود تا به دست فرد مورد نظر برسد.

صاحبین کالا، تاجرین و بازرگانان اغلب برای رساندن کالای خود به یک مکان مناسب نیاز به ترکیب حالت های مختلفی از حمل و نقل دارند. به همین دلیل شرکت های حمل و نقل برای این کار از یک روش ترکیبی استفاده می کنند که به آن حمل و نقل ترکیبی گفته می شود. در ادامه می خواهیم شما را با روند حمل و نقل ترکیبی بیشتر آشنا کنیم با شرکت حمل و نقل بین المللی شنل همراه باشید.

حمل و نقل ترکیبی چیست؟

حمل و نقل ترکیبی که به آن حمل و نقل چند وجهی نیز گفته می شود که عبارت است از ترکیب دو یا چند روش مختلف از حمل و نقل بین المللی. مهم ترین ویژگی حمل و نقل ترکیبی این است که با وجود اینکه برای جابجایی بار از روش های مختلفی استفاده می شود اما تنها تحت یک قرارداد بارنامه صورت می پذیرد. این بدین معنی است ه شرکت حمل و نقل مورد نظر تمامی مراحل انتقال بار را انجام می دهد و نسبت به روند آن مسئول می باشد.

به عنوان مثال برای ارائه خدمات درب به درب برای محمولات کانتینری در ابتدا از طریق ریل و سپس از طریق جاده صورت می پذیرد که یک روش حمل و نقل ترکیبی برای باربری محسوب می شود. حمل و نقل ترکیبی یکی از مصادیق گسترش زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه خدمات تجارت خارجی و ترانزیت بین المللی و داخلی می باشد. در واقع حمل و نقل ترکیبی در هر کشور واسطه ای برای داد و ستد صنایع آن کشور می باشد که چرخ تولید را در آن کشور به حرکت در آورده است.

‌حمل و نقل ترکیبی یکی از مصادیق گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه خدمات تجارت خارجی و ترانزیت بین المللی و داخلی می باشد. حمل و نقل ترکیبی در هر کشور واسطه ی داد و ستد صنایع آن کشور است که چرخ تولید را به حرکت درآورده و موجبات توسعه کسب و کار و اقتصاد در جامعه را فراهم می کند.

حمل و نقل ترکیبی

دلیل اهمیت حمل و نقل ترکیبی چیست؟

صاحبین کالا و افرادی در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت می کنند همواره به دنبال یک شرکت حمل و نقل بین المللی هستند که بتواند انتطارات آن ها را براورده کند. آن ها علاوه بر اینکه به دنبال خدمات با کیفیت هستند، به کسانی که بتوانند کالای آن ها را به روش های گوناگون به کشور مقصد ارسال کند، نیاز دارند. بسیاری از کالاها در یک منظقه در دسترس نیست و یا یک کالا اولویت اصلی مشتریان می باشد، در چنین حالتی تنها استفاده از یک روش حمل و نقل امکان پذیرد نمی باشد و حمل و نقل ترکیبی اهمیت پیدا می کند.

حمل و نقل ترکیبی با ترکیب چند مدل مختلف از حمل و نقل ایجاد می شود. این روش از حمل و نقل نواقص مربوط به هریک از مدل را حذف می کند و با هم افزایی میان چند روش، بهترین امکان را برای حمل و نقل کالا در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. حمل و نقل ترکیبی را می توان یک راهکار سودمند برای مشتری و شرکت حمل و نقل مورد نظر گرفت که با کاهش هزینه ها، بازدهی سیستم حمل و نقل بین المللی را افزایش می دهد.

پیشنهاد : حمل و نقل دریایی داخلی

با توجه به توسعه روزافزون حمل و نقل کانتینری در ایران و سراسر جهان، استفاده از تمهیداتی مناسب برای اینکه بتوان کالاهای زیادی را به خصوص در بنادر جابجا کرد، لازم ضروری است. به همین دلیل نیاز است که امکاناتی را در راستای تسهیل تخلیه و بارگیری و تشریفات گمرکی ایجاد کنیم. با استفاده از حمل و نقل ترکیبی می توان این امکان را در بنادر خشک برای استفاده ارزان از این سیستم ها و رشد اقتصادی فراهم کرد.

بهترین شرکت حمل و نقل ترکیبی کجاست؟

با وجود وضع مقررات سختگیرانه، افزایش تمرکز بر حفظ محیط زیست و … مشخص است که ترکیبی از روش‌های مختلف حمل و نقل، راه آینده خواهد بود. در حمل و نقل ترکیبی، تمرکز بر بهینه سازی زمان و بهره وری هزینه است، اما همچنین فرصت‌هایی را برای استفاده از روش‌های مختلف حمل و نقل فراهم می‌کند. این ترکیب منجر به افزایش پایداری محیط زیست و کاهش اثر کربن حاصل از فرآیندهای حمل و نقل می‌شود. روی هم رفته می‌توان گفت که حمل و نقل ترکیبی در دنیای امروز، به عنوان یکی از مناسب‌ترین روش‌های جابه‌جایی کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازم است که در کشور ما نیز توجه بیشتری به آن شود.

اما از دیگر گزینه های مهم انتخاب یک شرکت حمل و نقل بین المللی مناسب می باشد که بتواند کالای شما را به سلامت به مقصد برساند و نگرانی از بابت ارسال کالا نداشته باشید. یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه، مجموعه حمل و نقل بین المللی شنل می باشد که توانسته است در چندین سال گذشته اعتماد تمامی مشتریان خود را کسب کند.

حمل بار به ترکیه

مزایای حمل و نقل ترکیبی

یکی از مهم ترین مزایای حمل و نقل ترکیبی سادگی در قرارداد و انعطاف پذیری محموله می باشد که آن را از سایر انواع حمل و نقل بین المللی مانند حمل و نقل بین المللی جاده ای، حمل و نقل بین المللی ریلی، حمل و نقل بین المللی هوایی و حمل و نقل بین المللی دریایی متمایز کرده است. حمل و نقل ترکیبی یکی از بهترین گزینه ها برای مشاغلی می باشد که به طور منظم مقدار زیادی بار حمل می کنند. در واقع می توان گفت بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از حمل و نقل ترکیبی استفاده کنند که مهم ترین دلیل آن این است که به زمان و تلاش کمتری نیاز دارد.

در حمل و نقل ترکیبی کلیه محموله ها تحت یک لایحه می باشند و معمولا توسط یک طرف خارجی اداره می شوند. البته تنها دلیل برتری حمل و نقل ترکیبی صرفه جویی در وقت نیست و مزایای دیگری را نیز به همراه دارد که به شرح زیر می باشد. با مجموعه حمل و نقل بین المللی شنل همراه باشید.

صرفه جویی در وقت: همانور که در بخش های پیشین بیان شد در حمل و نقل ترکیبی یک شرکت کل روند کار را بر عهده دارد و صاحبین کالا تنها با همان یک شرکت در ارتباط هستند و گزارش کار را از آن ها دریافت می کنند. این امر باعث نگرانی کمتر در مورد حمل و نقل می شود و زمان کمتری برای پیگیری کار نیاز دارید که در نتیجه موجب بهره وری بالاتر خواهد شد.

مقرون به صرفه بودن: حمل و نقل های معمولی شامل قراردادها و بیمه های حمل و نقل بین المللی متعددی هستد این کار معمولا هزینه زیادی را برای صاحبین کالا ایجاد می کند. یک هماهنگی بسیار آسان توسط یک شرکت حمل و نقل بین المللی در قالب یک قرارداد برای حمل و نقل ترکیبی می تواند کمک کند تا مبلغ قابل توجهی از هزینه های حمل و نقل، انرژی و زمان صرفه جویی شود.

پیشنهاد : نحوه دسترسی به حمل و نقل ریلی

نگرانی کمتر: فرض کنید که تاجر هستید و مراحل انتقال کالای شما از درب انبار شروع شده و به درب انبار مقصد می رسد. این کار ارتباط راحت تر و ردیابی کارآمدتری را تضمین می کند. در نتیجه مسئولیت بیشتری را به شرکت حمل و نقل کننده واگذار می کند و از بابت ارسال کالا نگرانی کمتری خواهید داشت.

ارتباط آسان تر: هنگامی که صاحبان کالا از طریق حمل و نقل ترکیبی، کالای خود را جابه‌جا می‌کنند، تمام به‌روزرسانی‌ها، تاخیرها و تعاملات در امر حمل و نقل بین یک ارائه دهنده و صاحب کالا در قالب قرارداد انجام می‌شود. این کار روند برقراری ارتباط بین مخاطبین و حامل‌های مختلف را ساده می‌کند.

گزینه های سریع تر حمل و نقل: به دلیل محدودیت‌های جدید در ساعات کار رانندگان کامیون و سایر مقررات، حمل و نقل جاده‌ای برخی از محموله ها دیگر به سرعت گذشته نیست. ترکیبی از حالت‌های مختلف حمل و نقل تحت یک قرارداد به شما این امکان را می‌دهد که زمان حمل و نقل را متعادل کنید. به این ترتیب، از رانندگی طولانی مدت رانندگان اجتناب می‌کنید و تأخیرهای معمول در حمل و نقل جاده ای را دور می‌زنید. حمل و نقل ترکیبی، به شما امکان کنترل و انعطاف‌پذیری فرآیند بارگیری و تخلیه را می‌دهد. در نهایت، حمل و نقل ترکیبی به شما در تضمین تحویل به موقع و صرفه جویی در هزینه واقعی کمک می‌کند.

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

تفاوت میان حمل و نقل ترکیبی و حمل و نقل بین مدلی چیست؟

حمل و نقل ترکیبی در واقع انتخاب بهترین ترکیب روش‌های حمل و نقل از زمان جمع آوری تا تحویل کالا است. اکثر کسانی که این روش حمل و نقل را انتخاب می‌کنند، به این دلیل است که صرفه جویی بالقوه عمده‌ای در این روش وجود دارد. با این حال، حمل و نقل ترکیبی همیشه انتخاب درستی نیست. برای کالاهایی که زمان در جابه‌جایی آنها اهمیت بالایی دارد و هزینه حمل و نقل‌شان چندان مهم نیست، روش‌های دیگری هم وجود دارد.

بزرگترین تفاوت حمل و نقل ترکیبی و بین مدلی، در بارگیری مجدد و توزیع یا عدم توزیع کالاها در هنگام انتقال از یک روش حمل و نقل به روش دیگر است. اگر حمل و نقل با چندین حالت انجام شود اما بدون باز شدن کانتینر، آن را بین مدلی یا (Intermodal) می‌نامند، از طرف دیگر اگر کانتینر باز شود و محتویات موجود در کانتینر تخلیه و توزیع مجدد شود، سپس کالاهای توزیع شده به حالت حمل و نقل دیگری منتقل شوند، حمل و نقل ترکیبی یا چند وجهی نامیده می‌شود.