حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل و نقل بین المللی
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل زمینی

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل جاده ای

مسلما زمانی که از حمل و نقل جاده ای صحبت می کنیم بسیاری از با ما معنای کلی این کلمه آشنایی داریم و تصور خاصی را از این کلمه در ذهن داریم. حقیقت این است که یکی از قدیمی ترین روش هایی که در حمل و نقل وجود داشته است، حمل و نقل جاده ای می باشد. با وجود اینکه امروزه روش های مختلفی مانند حمل و نقل بین المللی هوایی، حمل و نقل بین المللی دریایی و … ایجاد شده است، اما هنوز هم حمل و نقل زمینی به دلیل مزایای زیاد، بیشترین کاربرد را در جوامع مختلف دارد.

واژه حمل و نقل انواع مختلفی از وسایل نقلیه را در بر می گیرد. قطار، هواپیما، کامیون، دوچرخه، کشتی و … همگی نوعی وسیله برای حمل و نقل محسوب می شوند. یکی از راه های جابجایی کالا استفاده از حمل و نقل جاده ای می باشد. در حالت کلی حمل و نقل در یک کشور به زیرساخت کشور یعنی جاده ها، راه آهن، فرودگاه، بنادر و … وابسته است. به دلیل نیاز کشور به سیستم حمل و نقل در این بخش قصد داریم شما را با یکی از بهترین شرکت ها در زمینه حمل و نقل بین المللی آشنا کنیم و اهمیت آن را بررسی کنیم. با شرکت حمل و نقل بین المللی شنل همراه باشید.

حمل و نقل جاده ای

در حال حاضر یکی از رایج ترین سیستم های حمل و نقل بین المللی و داخلی، حمل و نقل جاده ای می باشد.بسیاری از شرکت ها برای جابجایی بار خود از یک کشور به کشوری دیگر از کامیون استفاده می کنند که مزایا و معایب خاص خود را دارد. حمل و نقل جاده ای محمولات و کالاهای تجاری یکی از قدیمی ترین روش های حمل و نقل می باشد که از نظر سرعت و جابجایی و هزینه حمل و نقل نسبت به سایر روش ها گزینه مناسب تری می باشد. در این شیوه از حمل و نقل بین المللی به طور میانگین 3 تا 10 روز زمان لازم است تا بار به مقصد برسد.

حمل و نقل جاده ای داخلی و خارجی کاربردهای مختلفی برای افراد و موسسات دارد و همین موضوع باعث شده است که کسب درآمد بسیاری از افراد به این روش حمل و نقل وابسته باشد. بنابراین کاملا طبیعی است که مشتریان حمل و نقل جاده ای دارای طیف بسیار گسترده ای باشند و گروه های مختلفی را شامل شوند.

شاید هنگامی که در مورد حمل و نقل جاده ای صحبت می کنیم اولین چیزی که به ذهن افراد می رسد اصلا این روش از حمل و نقل بیشتر مربوط به جابجایی مسافرین و انسان ها می باشد. اما حمل و نقل زمینی تنها محدود به انسان ها نمی باشد و برای حمل کالا نیز از آن استفاده می شود. بسیاری از کالاهای بازرگانی و تجاری باید از این طریق جابجا شوند و به مسافت های مختلفی فرستاده می شوند.

یکی از چالش های اساسی که ممکن است در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد، این است که با وجود ایجاد روش های دیگری از حمل و نقل بین المللی چرا همچنان از حمل و نقل جاده ای استفاده می شود؟ در نگاه اول شاید استفاده از دیگر روش های حمل و نقل نظیر حمل و نقل هوایی و یا حمل و نقل دریایی بهتر باشد اما چرا بسیاری از افراد هنوز هم ترجیح می دهند از این روش قدیمی استفاده می شود؟ برای پاسخ به این سوالا در ادامه مطلب با شرکت حمل و نقل بین المللی شنل همراه باشید.

تاریخچه حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای قدمت بسیار زیادی دارد و از زمان حیات بشر تاکنون این سیستم مورد استفاده قرار گرفته است. پیشینه این روش از حمل و نقل به زمان ایجاد راه ابریشم بازمی گردد. این جاده در حدود سده دوم پیش از میلاد ساخته شده است و یک جاده معتبر بازرگانی و تجاری می باشد و در حال حاضر نیز یکی از جاده های پر رفت و آمد برای حمل و نقل می باشد. در سال های آخر قرن بیستم با توسعه کامیون های باربر و تجاری شدن سیستم حمل و نقل زمینی این روش گسترده تر از قبل به کار خود ادامه داد.

با استفاده از حمل و نقل جاده ای می توان افراد و مسافرین مختلفی را جابجا کرد و هم می توان کالاهای مختلفی را به مسیرهای دور و نزدیک ارسال کرد. همه ی ما به خوبی می دانیم که هر روشی از حمل و نقل دارای مزای و معایب خاص خود می باشد و نمی توان به طور کلی ادعا کرد که یکی از روش های حمل و نقل نسبت به دیگر برتری دارد. این روش نیز به دلیل اینکه دارای هزینه بسیار مناسبی می باشد مورد توجه بسیاری از تجار قرار گرفته است که کالای خود را به کشورهایی که دارای مرز زمینی هستند صادر می کنند.

مزایای حمل و نقل جاده ای

lمسلما تنها دلیلی که باعث شده است حمل و نقل جاده ای همچنان پابرجا باشد، مزایای ویژه آن می باشد. حمل کالاهای مختلف با استفاده از این روش می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که دیگر روش ها این مزایا را ندارند. بسیاری از شرکت ها و افراد سیستم حمل و نقل زمینی را به دیگر روش ها ترجیح می دهند. در ادامه به معرفی برخی از مرایای حمل و نقل زمینی اشاره ای خواهیم داشت. با مجموعه حمل و نقل بین المللی شنل همراه باشید.

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای

انعطاف پذیری در قیاس با دیگر روش ها

در حمل و نقل جاده ای منظور از انعطاف پذیری، در زمان حرکت خودروی حامل بار و مسیر مربوطه می باشد. باری که توسط کامیون و یا تریلی حمل می شود می تواند متناسب با شرایط و درخواست فرستنده کالا اتفاق بیفتد.

حمل درب به درب بار

یکی از بهترین مزایای سیستم حمل و نقل جاده ای که آن را نسبت به سایر روش ها برتر کرده است، حمل درب به درب بار می باشد. این مزیت باعث می شود که کالای شما از درب انبار و کارخانه بارگیری شود و درست در مقابل انبار و یا کارخانه مقصد خالی گردد. با استفاده از این روش می توانید از هزینه برای حمل کالا تا درب انبار جلوگیری کنید.

ارائه خدمات در تمامی نقاط کشور

مزیت دیگر حمل و نقل جاده ای زمانی به چشم می آید که کالای شما بخواهد به یک روستا ارسال شود. در واقع تمامی مناطق دسترسی به دیگر مسیرهای حمل و نقل نیستند و تنها حمل و نقل جاده ای است که تمامی مناطق می توانند از آن استفاده کنند. مطمئنا شما با استفاده از حمل و نقل دریایی و یا هوایی نمی توانید به تمامی نقاط کالای خود را ارسال کنید.

مناسب برای مسیرهای کوتاه

اگر قرار است کالای شما یک مسیر کوتاه را طی کند، کم هزینه ترین و سریع ترین روش استفاده از حمل و نقل جاده ای می باشد. این روش بهترین، سریعترین، مطمئن ترین و ایمن ترین روش ممکن می باشد. در ضمن با استفاده از این روش شما هزینه بسیار کمی را صرف خواهید کرد.

امنیت بالا

با استفاده از این روش کالای شما با امنیت بیشتری جابجا خواهد شد. برای مثال در زمان اثاث کشی وسایل منزل شما بدون هیچ شکستگی و اسیبی می توانید اثاثیه منزل خود را از جایی به جای دیگر جابجا کنید.

سرعت بالا

یکی از مهم ترین موراد برای شرکت های واردات و صادرات کالا، سرعت در حمل و نقل می باشد. در واقع با استفاده از حمل و نقل جاده ای با سرعت بیشتری نسبت به روش های دریایی و یا حتی ریلی می توانید کالای خود را حمل کنید. در واقع کالایی که قرار است مثلا به قطار و یا کشتی جابجا شود می بایست باز هم توسط تریلی به محل بارگیری قطار و یا کشتی ارسال شود.

عدم هزینه برای بسته بندی

روند بسته بندی در سیستم حمل و نقل جاده ای بسیار ساده است. چرا که در این روش نیازی به بسته بندی سختی نیست و حتی در برخی از موارد کالای مورد نظر را بسته بندی نمی کنند. بنابراین گاهی اوقات شما هزینه بسته بندی نیز ندارد و هزینه ارسال کالا افت می کند.

کامیون شخصی

در حمل و نقل جاده ای به راحتی می توان یک راننده شخصی استخدام کرد و با استفاده از یک کامیون با کیفیت شخصی به ارسال کالای مورد نظر خود پرداخت. استفاده از این روش باعث می شود که کالای شما بدون کمترین آسیب و یا تاخیری ارسال گردد.

پیشنهاد : حمل و نقل ترکیبی چیست؟

آسیب کمتر به اجناس

با توجه به اینکه در مسیرهای حمل و نقل کالا؛ هیچ نیازی به بارگیری و تخلیه کالا در میان راه وجود ندارد، احتمال اینکه کالای شما دچار آسیب و یا شکستی شود، به شدت کاهش پیدا می‌کند. در واقع به همین دلیل است که روش حمل و نقل جاده ای ، برای جابجایی کالاهایی نظیر بلورجات، ظروف چینی و اقلام شکستنی بسیار مناسب می‌باشد. اما در روش‌های دیگر از آنجایی که بارگیری و تخلیه کالا به دفعات انجام می‌شود، احتمال آسیب‌دیدگی کالا بیشتر خواهد شد.

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای

معایب حمل و نقل جاده ای

  • این روش محدودیت‌هایی دارد. مثلا حجم و وزن بار ممکن است برای حمل‌ونقل جاده ای و حمل با ماشین‌های باربری مثل کامیون مناسب نباشد.
  • برای مسافت‌های طولانی ممکن است گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای نباشد.
  • در فواصل طولانی، حمل بار با وسایل نقلیه جاده‌ای نسبت به حمل‌ونقل ریلی کندتر است.
  • به خاطر شرایط جاده و شرایط آب‌وهوایی ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود و تغییری در زمان‌بندی تحویل بار ایجاد شود.
  • این روش به اندازه حمل‌ونقل ریلی، از نظر زیست‌محیطی روشی مناسب و دوست‌دار طبیعت نیست.
شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

بهترین شرکت حمل و نقل جاده ای کجاست؟

اگر شما نیز یک تاجر و یا بازرگان هستید که کالای خود را به سایر کشورها ارسال می کنید و می خواهید با کمترین سرعت و کمترین هزینه این کار را انجام دهید، بهترین روش استفاده از حمل و نقل جاده ای است برای کشورهایی که دارای مرز زمینی با کشور می باشند. زیرا این روش علاوه بر کم هزینه بودن و مقرون به صرفه بودن می تواند کالای شما را بدون هیچگونه آسیب دیدگی و در زمان مقرر به مقصد تحویل دهد. اما از دیگر موارد مهم برای حمل و نقل انتخاب یک شرکت حمل و نقل مناسب می باشد. شرکت حمل و نقل بین المللی شنل با سابقه ای درخشان در صنعت حمل و نقل جاده ای در داخل و خارج از کشور و با دارا بودن انواع خودروهای باربری آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

حمل و نقل جاده ای

عوامل موثر بر حمل و نقل جاده ای

همانطور که بیان شد حمل و نقل جاده ای از دیرباز جزو نیازهای اولیه انسان ها بوده است. با گسترش کسب و کار و البته زمان نیاز به ارسال کالا به شهرها و کشورهای مختلف بیش از پیش احساس می شود. حمل و نقل جاده ای با آمار سالیانه 600 میلیون تن جابجایی کالا و 10 میلیون تن ترانزیت کالا، نقش مهمی را در حمل و نقل داخلی و بین المللی دارد. عوامل متعددی بر روی این نوع از حمل و نقل تاثیرگذار است که به صورت خلاصه در ادامه به بیان این عوامل خواهیم پرداخت. با مجموعه حمل و نقل بین المللی شنل همراه باشید.

  • مسافت

دقت کنید برای مسافت های طولانی بهتر از این روش حمل و نقل استفاده نکنید، زیرا احتمال آسیب به بار را افزایش می دهد.

  • نوع ماشین حمل بار

شامل انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک می باشد که باید متناسب با نوع بار خود یکی از انواع ماشین های حمل و نقل را انتخاب نمایید‌.

  • تصادف و حوادث

از عوامل مهم دیگری که باید به ان توجه کنید حوادث طبیعی و غیر طبیعی است که دوری از ان ها اجتناب  ناپذیر می باشد  که لازم است اقدامات لازم به منظور رو به رو شدن با حوادث را مانند جعبه کمک های اولیه به همراه داشته باشید.

  • شرایط اب و هوا

دقت کنید به هنگام جا به جایی بار و یا مسافر امکان بروز سیل، طوفان و … وجود نداشته باشد، اگر هوا نیز بارانی و یا برفی بود تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید.

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای

چند نکته برای حمل و نقل جاده ای ایمن

یکی از نگرانی ها در زمینه باربری داخلی و یا بین المللی تصادفات کامیون ها و یا وسایل باربری می باشد. این امر برای حفظ سلامت بار و اشخاص بسیار مهم است. در صورتی که راننده و یا صاحب بار هستید، به دلایل مختلفی از جمله حفظ بار و حفظ جان راننده می بایست به برخی از نکات جهت ایمنی کار دقت کنید. برخی از این موارد به شرح زیر می باشد.

  • توجه به بار و محل قرار دادن بار

دقت کنید که بار مورد نظر به خوبی بسته‌بندی شده باشد و به درستی سر جای خود قرار گرفته باشد. کوچک‌ترین انحراف می‌تواند به افتادن بار منجر شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که محل قرار گرفتن بار کاملا سالم و بدون آسیب یا مشکلی در ساختار است.

  • توجه به مسیر و خطرات موجود

مسیر سفر را در نظر بگیرید و شرایط آن را به خوبی بسنجید. همچنین شرایط بار و ماهیت آن را هم بررسی کنید. حمل‌ونقل مواد خطرناک در مسیرهایی که شرایط مناسبی ندارند، کار هر کسی نیست و باید با دقت و توسط متخصصان مربوطه حمل و نقل شود.

  • تناسب بار و وسیله

هرگز بیشتر از ظرفیت وسیله نقلیه، بار روی آن نگذارید. هر وسیله نقلیه تا اندازه‌ای تحمل وزن دارد و برای نوع خاصی از بار مناسب است.

  • بررسی شرایط وسیله نقلیه قبل از سفر

هر کسی که آموزش رانندگی با کامیون و سایر وسایل حمل‌ونقل را دیده باشد به خوبی می‌داند که مهم‌ترین قدم قبل از شروع یک سفر، بررسی شرایط ماشین مورد استفاده است. مثلا قبل از سفر، لاستیک کامیون ، شرایط محل قرار دادن بار، وضعیت فنی ماشین و دیگر موارد را بررسی کنید.

  • اجتناب از مصرف الکل و کافئین

قبل و در حین رانندگی بهتر است از مصرف الکل و کافئین اجتناب کند. این توصیه‌ای است برای همه کسانی که پشت فرمان می‌نشینند ولی برای رانندگان ماشین‌های سنگین اهمیت بیشتری دارد، چون تصادف کامیون ها و هر گونه مشکل در هدایت این ماشین‌ها می‌تواند خسارت‌ها و مشکلات بسیار بزرگتری ایجاد کند.