مجله

شیپینگ اوردر (Shipping Order)

شیپینگ اوردر

شیپینگ اوردر (سفارش حمل و نقل) سندی است که توسط شرکت حمل و نقل صادر می شود و رزرو محموله در یک کشتی را تایید می کند. یک SO حاوی محل کانتینر خالی برای تحویل است و همچنین ممکن است حاوی جزئیات رزرو مانند شماره کشتی و زمان دریانوردی باشد. برای ادامه مطلب شرکت حمل و نقل بین المللی شنل با ما همراه باشید.

شیپینگ اوردر چیست؟

سفارش حمل و نقل (مجوز حمل) توسط شرکت حمل و نقل به فرستنده ای با رزرو فضای تایید شده صادر می شود و به کارمند دریافت کننده (بازبینی کننده بار) در ترمینال کانتینر یا اسکله اجازه می دهد مقدار مشخصی از کالا را از نام ذکر شده دریافت کند. سفارش های حمل و نقل (S/O) معمولاً شامل شماره رزرو فضا، نام و آدرس فرستنده یا کارگزار گمرکی یا حمل‌کننده، شماره کشتی و سفر، زمان کشتیرانی، تاریخ و محل تحویل، تاریخ بسته شدن گمرک، و تعداد و نوع بسته‌ها است.کارگزار گمرکی یا فورواردر معمولاً برای رزرو فضای حمل و نقل و دریافت S/O و یا تهیه رسید بارانداز (یادداشت حمل) به لیست بسته بندی یک محموله نیاز دارد. در برخی موارد ارائه لیست بسته بندی و مجوز صادرات معتبر برای اخذ S/O الزامی است. S/O رسید بارانداز را همراهی می‌کند و تحویل‌دهنده کالا این دو و سایر اسنادی را که ممکن است در تحویل مورد نیاز باشد را به منشی دریافت‌کننده (بررسی‌کننده بار) در محل بسته شدن ارائه می‌کند. در برخی کشورها، فقط به شماره رزرو فضا به جای S/O رسمی نیاز است، زیرا اطلاعات موجود در S/O در رسید بارانداز یافت می‌شود.

 پیشنهاد : اهمیت آماده سازی و بسته بندی بار

چه کسی سفارش حمل را صادر می کند؟

سفارش حمل توسط حامل محموله ای که برای ارسال برنامه ریزی شده است صادر می شود. بیشتر اوقات حامل یک شرکت یا شرکتی است که کشتی را در دریاها اداره می کند. گاهی اوقات، این امکان وجود دارد که سفارش حمل و نقل توسط یک نماینده یا ارگانی صادر شود که به طور مقتضی به عنوان نماینده شرکت حمل کننده شناخته شده است. اگرچه اصطلاح حامل معمولاً برای نشان دادن یک شرکت حمل و نقل استفاده می شود، اما ممکن است حامل هایی نیز وجود داشته باشند که از حمل و نقل هوایی و جاده ای برای حمل کالا استفاده می کنند.

چه کسی به سفارش حمل و نقل نیاز دارد؟

 اکثر محموله های تجاری نیاز به سفارش حمل و نقل دارند تا کالا در بندر مقصد برای خریدار آزاد شود. با این حال، در برخی از مناطق، یک سفارش حمل و نقل به عنوان اضافی تلقی می شود. فقط یک شماره رزرو فضا مورد نیاز است. به این دلیل که اطلاعات مربوط به سفارش حمل و نقل نیز در رسید بارانداز موجود است.

نحوه دریافت سفارش حمل و نقل

 فرستنده‌ها و حمل ‌ونقل‌ها باید برای سفارش حمل به حامل کالای خود مراجعه کنند. برای دریافت سفارش حمل و نقل قبل از حمل کالا، حمل و نقل معمولاً باید یک لیست بسته بندی را برای حامل ارسال کند. متصدی حمل‌ونقل از آن برای تعیین میزان فضایی که برای کالاها در کشتی خود اختصاص می‌دهد استفاده می‌کند. گاهی اوقات مجوز صادرات معتبر نیز مورد نیاز است.

 

شروع و پایان فرآیند حمل و نقل با یک سفارش حمل و نقل

 سفارشات حمل و نقل یکی از اسناد مهمی است که به سرعت بخشیدن به تجارت بین المللی کمک می کند. این یک فرم ساده است که هدفی دوگانه دارد. این تأییدیه حامل به فروشنده است که فضا در کشتی حمل و نقل تخصیص داده شده است – و تأییدیه خریدار مبنی بر اینکه حمل و نقل کامل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *