حمل بار به اروپا

حمل بار به اروپا

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل بار به ترکیه
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

مشاهده بیشتر

حمل و نقل جاده ای

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

مشاهده بیشتر
حمل بار به اروپا

در دنیایی که بسیار گسترده شده، حمل و نقل بین المللی نقشی حیاتی داشته و از اهمیت اساسی برخودار است. از زمان­های قدیم کشورهای جهان برای تامین نیازهای خود، با روش­های مختلف بارهایی را انتقال می­دهند. کشورهای اروپایی و ایران تبادلاتی را باهم دارند که اگر شما قصد حمل بار به اروپا را داشته باشید، بهتر است در خصوص آن اطلاعاتی را کسب کنید.

حمل بار به اروپا از چه طریقی انجام می شود؟

خدمات باربری طیف وسیعی از کالاها و اقلام را شامل می­شود. از حیوانات زنده گرفته تا قطعات خودرو و یا از کتاب و لوازم التحریر گرفته تا مصالح ساختمانی و… به طور خلاصه هر محصولی که در بازار می­بینید، با استفاده از خدمات حمل و نقل قابل حمل است. امروزه ارسال بار به اروپا بخش مهمی از خدمات حمل و نقل کالا به خارج از کشور را شامل می­شود. این خدمات در ایران توسط شرکت­های باربری انجام می­شود.

کسانی که به امور بازرگانی و خرید و فروش کالا از کشورهای دیگر اشتغال دارند، کالاهای مورد نظر خود را به طرق مختلف از کشور صادر یا وارد می­کنند.

حمل بار به اروپا به روش­های مختلفی انجام می­شود که عبارتند از:

  • ارسال بار به اروپا از طریق زمینی
  • ارسال بار به اروپا از طریق هوا
  • ارسال بار به اروپا از طریق دریا

در ادامه به بررسی هر یک از روش­ها می­پردازیم.

حمل بار به اروپا از طریق زمینی

در تجارت خارجی، حمل و نقل بین المللی کالا به معنای انتقال کالا از یک کشور به کشور دیگر است. در مورد حمل و نقل زمینی، متداول­ترین وسیله نقلیه برای جابجایی کالا، کامیون است.

مزیت اصلی حمل‌ونقل زمینی، تنوع گسترده مسیرها برای رسیدن به نقطه تحویل است، که انعطاف‌پذیری بیشتری را در هنگام تغییر مسیر انتخاب شده اولیه به دلایلی مانند تصادف یا توقف، فراهم می‌کند.

علاوه بر این، این روش حمل بار یکی از امن­ ترین گزینه­ ها است؛ زیرا مثل حمل و نقل از طریق دریا، نیازی به چند بار بارگیری کالا ندارد. حمل و نقل زمینی مطمئناً قدیمی­ ترین، فوری­ترین، انعطاف­ پذیرترین روش حمل بار به اروپا است و بیشتر برای مسافت ­های کوتاه استفاده می­شود. به ویژه در قرن بیستم به لطف سرعت و راحتی آسفالت و ظهور بزرگراه ­ها بیشتر مورد استقبال افراد قرار می­گیرد. حمل و نقل زمینی می­تواند با قطار یا کامیون باشد.

حمل بار زمینی از اروپا معمولاً مقرون به صرفه ­تر از هوایی بوده، اما گرانتر از حمل و نقل دریایی است. حمل بار توسط کامیون، مستقیماً از محل فرستنده به مقصد انجام می­شود.

حمل بار به اروپا از طریق هوایی

مزیت بزرگ حمل و نقل هوایی سرعت آن است. یک محصول می­تواند خیلی سریع به نقاط دیگر جهان برسد، معمولاً حداکثر ظرف 10 روز با توجه به زمان فنی سازماندهی حمل بار به اروپا صورت می­گیرد. لازم به ذکر بوده که قیمت این روش حمل بار بیشتر از حمل و نقل دریایی و زمینی است. از نظر زیست محیطی طبق برخی آمارها، برای انتقال هزار کیلو بار به طور متوسط ​​در هر کیلومتر 500 گرم دی اکسید کربن منتشر می­شود. از سوی دیگر، در صورت استفاده از کشتی تجاری، انتشار گازهای مضر به 15 گرم در هر کیلومتر کاهش می­یابد؛ بنابراین حمل بار به اروپا به روش هوایی آلودگی بسیار بیشتری دارد.

نوع حمل و نقلی که می­خواهید استفاده کنید به شدت به کالای مدنظر شما بستگی دارد؛ یک کشتی تجاری برای جابجایی کالاهای فاسد نشدنی مانند خوراک و غلات، و همچنین تجهیزات و ماشین آلات، موادی مانند زغال سنگ، مواد معدنی، آهن، فولاد، شن و ماسه و… به شدت توصیه می­شود. از سوی دیگر، استفاده از حمل و نقل هوایی هنگام جابجایی کالاهای فاسد شدنی یا کالاهای با ارزش اقتصادی بالا، از جواهرات گرفته تا آثار هنری (در صورتی که حجم بزرگی نداشته باشند) توصیه می‌شود. در حمل و نقل زمینی امکان توزیع گسترده بار در سراسر اروپا وجود دارد.

با شرکت حمل و نقل بین المللی شنل همراه باشید.

حمل بار به اروپا

حمل بار به اروپا از طریق دریایی

حمل و نقل دریایی رایج­ترین شکل حمل و نقل برای واردکنندگان و صادرکنندگان اروپا است. حمل و نقل دریایی برای طی مسافت­های طولانی استفاده می­شود و برای کالاهای فاسد نشدنی مناسب است. به طور کلی، در واقع اقتصادی­ترین نوع حمل و نقل به حساب می­آید، اما این نوع از حمل بار به اروپا بسیار کند انجام می­شود. بسته به مسافت و خدمات موجود، آب و هوا می­تواند از چند روز تا چند ماه متغیر باشد. یک جنبه مثبت این است که با این نوع حمل و نقل می­توان مقادیر و حجم زیادی از بار را در مقایسه با روش­های دیگر حمل و نقل (از طریق زمین و هوا) جابه جا کرد.

در مقابل یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که انتقال بار از بندر به محل موردنظر سخت است. با این حال، حمل و نقل دریایی همچنان روشی ایده­آل برای حمل بار به اروپا و بارهای بین المللی بزرگ به شمار می­رود.

نوع بسته بندی برای حمل بار به اروپا

جعبه­ های حمل و نقل یا جابجایی از نظر جنس و استحکام متفاوت هستند. انتخاب جعبه حمل و نقل مناسب هنگام تهیه کالاهای بسته بندی شده در جعبه مهم است. جنس، اندازه و نوع بسته بندی به باری که قصد دارید ارسال کنید بستگی دارد.

رعایت نکردن استاندارد بسته بندی، سهل انگاری و بی احتیاطی در پوشاندن کامل کالا و لوازم جانبی باعث آسیب به محموله و آسیب در ارسال محصول به اروپا می­شود. در نهایت علاوه بر خسارات وارده در ارسال کالا به اروپا، کرایه حمل بار به اروپا (هزینه حمل کالا به اروپا) که مشتری می­پردازد نیز به ضرر وی اضافه می­شود؛ بنابراین لازم به ذکر است کلیه مراحل بسته بندی کالاها و ملزومات تجاری باید با دقت و زیر نظر متخصصین انجام شود.

بسته بندی کالا برای حمل و نقل هوایی و ارسال کالا به اروپا باید بر روی پالت چوبی استاندارد و دارای استحکام کافی باشد.

حمل بار به اروپا

جعبه ­های تک جداره

جعبه­های تک جداره جداره رایج­ترین جعبه­های مقوایی هستند. این جعبه­ها برای محموله­های سبک یا کوچک، مانند کتاب و لباس ایده­آل به حساب می­آیند.

جعبه دو یا سه جداره

این جعبه­ ها ضخیم­تر و قوی­تر بوده و برای محافظت بیشتر مناسب هستند. این نوع بسته بندی برای محموله­ های سنگین­ تر توصیه می­شود.

جعبه­ های بطری

جعبه هایی با شکل خاص که برای محافظت از بطری­ها و جلوگیری از هرگونه حرکت در حین حمل و نقل طراحی شده­اند.

جعبه­ های چوبی

جعبه­ های چوبی به دلیل سطح سفت و سخت بودن، محافظت بیشتری را ارائه می­دهند. با این حال، به دلیل وزن زیاد آنها باید روی پالت حمل شوند.

جعبه­ های پلاستیکی

جعبه­ های پلاستیکی سفت و سخت به راحتی در اثر ضربه یا فشار زیاد آسیب می­بینند؛ بنابراین نباید به عنوان بسته­ بندی برای حمل و نقل استفاده شوند.

نحوه گرفتن گواهینامه کارگو برای حمل بار

گواهینامه کارگو، سندی بوده که نشان­دهنده نوع و میزان پوشش بیمه در مورد یک کالای معین است. این گواهی برای مطمئن ساختن دریافت کننده کالا به کار برده می­شود تا از سلامت بار خود اطمینان داشته باشد. این گواهی و بیمه برای پوشش خسارت یا آسیب بار در طول فرآیند حمل و نقل ارائه می­شود.

تشریفات گمرکی برای ارسال بار به اروپا

گفته شده که در صورت ارسال هوایی، تشریفات گمرکی بارها را با اسکن اشعه ایکس در فرودگاه ایران بررسی می­کنند؛ همچنین قبل از حمل بار به اروپا از طریق زمینی، پس از انتقال به گمرک غرب تهران، محموله شما توسط سگ موادیاب بررسی و کانتینر برای حمل محموله به اروپا پلمپ می­شود.

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

حمل بار به اروپا با بهترین و مطمئن ­ترین روش

با توجه به نوع، حجم و اندازه بار شما روش مناسب حمل بار به اروپا توسط شرکت باربری انتخاب می­شود؛ سپس بار و محموله مورد نظر شما در سلامت کامل به مقصد می­رسد. در صورتی که نگران بارهای خود هستید، بهتر است بدانید که شرکت باربری بارهای شما را بیمه کرده و اطمینان می­دهد که در مسیر حمل و نقل کالا مشکلی پیش نمی­آید.

ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا قوانین گمرکی، مدارک و الزامات را برای ارسال محموله خود به اروپا دنبال کنید و مطمئن شوید که ترانزیت گمرکی سریع و بدون تأخیر انجام می‌شود.