حمل بار به چین

ارسال و حمل بار به چین

تجارت بین المللی یکی از بهترین راه های برای گسترش هرچه بیشتر تجارت شماست.
حمل بار به ترکیه
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل ریلی

مشاهده بیشتر

حمل و نقل جاده ای

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل هوایی

مشاهده بیشتر
حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل دریایی

مشاهده بیشتر
حمل بار به چین

ما در شرکت حمل و نقل بین المللی شنل در زمینه ارسال و حمل بار به چین به صورت تخصصی و حرفه ای فعال میباشیم. برای آشنایی با مراحل انجام این کار، نحوه انجام و هزینه ارسال بار به چین با ما همراه باشید.

از زمان‌های دور تا به امروز، کشور چین را به عنوان یک مرکز تجاری فعال می‌شناسند. در گذشته جاده ابریشم از آن عبور می‌کرده و امروزه خطوط هوایی، راه‌آهن و راه‌های دریایی زیادی به آن ختم می‌شود. این موارد سبب شده تا کشور چین بیش از پیش در امر واردات و صادرات پیشرفت نماید.

چرا حمل و ارسال بار به چین؟! شاید تصور کنید کشور چین تنها یک صادرکننده بزرگ است. اما این کشور برای تولید این حجم از کالا به مواد اولیه بسیاری نیز نیاز خواهد داشت. برخی از این مواد اولیه از کشورهای دیگر نظیر ایران به چین ارسال می‌شوند، به همین دلیل، حمل بار به چین یکی از مهم‌ترین صادرات بازرگانان ایرانی لقب گرفته است؛ اما حمل و نقل کالا به چین به آسانی بیان آن نیست.

این کشور خطوط دسترسی بسیاری دارد از خطوط هوایی گرفته تا راه‌آهن در اختیار بازرگانان قرار گرفته تا بتوانند مرسوله‌های خود را به کشور چین برسانند.

دقیقا تعدد روش‌های ارسال به این کشور باعث شده تا انتخاب کمی سخت شود. به همین دلیل، در این مقاله ماهیت حمل بار به چین، روش‌های انجام آن و بررسی هر یک شیوه‌های ارسال بار به چین را بررسی نموده‌ایم تا شما بتوانید روش متناسب خود را انتخاب کنید.

حمل بار به چین چگونه انجام می شود؟

ارسال بار به چین پیش از آنکه یک حمل و نقل ساده باشد، یک فرآیند است. این پروسه مراحل و نکات زیادی دارد که شما باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در غیر این صورت علیرغم صرف زمان و هزینه‌های گزاف، شکست خورده و اموالتان را از دست خواهید داد.

در قدم اول حمل و نقل بار به چین باید ماهیت کالاهای خود را مشخص نمایید. برای کشور چین بسیار مهم است که مرسوله‌های شما ماهیت تجاری دارند و یا تنها لوازم شخصی محسوب می‌شوند. شما نمی‌توانید از روش‌های ارسال کالاهای شخصی برای موارد تجاری بهره ببرید.

بنابراین حتما به این موضوع توجه کرده و آن را بررسی نمایید. به طور کلی، ارسال بار به چین در دو دسته بارهای تجاری و مسافری تقسیم‌بندی می‌شوند.

حمل بار به چین

روش های ارسال بار به چین

پس از تعیین ماهیت مرسوله‌ها باید روش ارسال آن را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای ارسال کالاهای شخصی از فریت بار به چین بهره ببرید. اما اگر قصد ارسال کالاهای تجاری در حجم بالا را به کشور چین دارید، روش‌های زیر به شما پیشنهاد می‌شود:

  • روش دریایی
  • روش هوایی (کارگو)
  • روش زمینی
حمل بار به چین

حمل دریایی بار به چین چگونه انجام می‌شود؟

تقریبا 80 درصد آنچه می‌پوشیم یا می‌خوریم، از طریق دریا منتقل می‌شود. این روش مزیای زیادی نیز دارد. به همین دلیل، رایج‌ترین شیوه حمل و نقل بار به چین نیز از طریق دریا است. حمل دریایی به سه روش کلی انجام می‌شود:

  1. حمل فله‌ای Break Bulk
  2. حمل دریایی با کانتینر دربست یا فول کانتینر FCL
  3. حمل دریایی با کانتینر اشتراکی یا خرده بار LCL
حمل بار به چین

1- حمل فله‌ای Break Bulk

حمل فله‌ای بیشتر برای شرکت‌های بزرگ و دولت‌ها کاربرد دارد. در این روش، کالاها بدون بسته‌بندی و به صورت فله‌‌ای روی کشتی بارگیری خواهند شد. کالاهایی مانند مواد معدنی، خاک، آب معدنی و … از این طریق منتقل می‌شوند.

2- حمل دریایی با کانتینر دربست یا فول کانتینر FCL

اگر قصد داشته باشید بار زیادی را به چین بفرستید، به طوری که کل یک کانتینر پر شود، روش FCL به شما پیشنهاد خواهد شد. در این روش کل کالاهای‌تان به صورت دربست در این کانتینر قرار گرفته و ارسال می‌شود. اما اگر قصد ارسال خرده بار را دارید، یا بارهای شما کمتر از حجم یک کانتینر است، این روش را به شما پیشنهاد نمی‎کنیم.

روش فول کانتینر مزایا و معایبی نیز دارد. این روش هزینه‌های مالیاتی کمتر دارد. اما زمان ارسال بیشتر را نیاز خواهد داشت. چرا که کانتینر شما باید رزرو شده و سپس در زمان تعیین شده ارسال گردد. 

3- حمل دریایی با کانتینر اشتراکی یا خرده بار LCL

زمانیکه که حجم بار ارسالی کمتر از یک کانتینر باشد، روش کانتینر اشتراکی بهترین گزینه برای ارسال بار به چین خواهد بود. در روش LCL، حجم مشخصی از کانتینر را به شما اجاره می‌دهند. افراد زیادی در این مورد با شما شریک شده و حجم کلی یک کانتینر را پر می‌کنند.

در روش خرده بار حجم فضای بر اساس CBM محاسبه می‌شود. این معیار نیز معادل یک متر مربع است.

حمل و نقل زمینی

یکی از روش‌هایی که می‌توان مرسول‌های را به چین ارسال کرد، روش زمینی یا حمل و نقل بین المللی جاده ایی است. در واقع در این روش از خطوط راه‌آهن استفاده می‌شود.

کشور چین 53/340 کیلومتر خط راه آهن برقی و لوکوموتیوهای دیزلی دارد. شما به راحتی می‌توانید از این روش نیز برای ارسال بار به چین استفاده نمایید. البته ظرفیت کمی از این خطوط راه‌آهن برای تجارت خارجی در نظر گرفته شده که شامل دو گروه است:

  • خط آهن بین المللی از چین به سمت کشورهای شرق اروپا و جمهوری خلق چین
  • حمل کانتینر خط آهن بین المللی از طریق سیبری به کشورهای اروپایی و ایران

حمل و نقل هوایی به چین

بعد مسافتی زیاد شهرهای کشور چین نسبت به یکدیگر، سبب شده تا فرودگاه‌های زیادی نیز در چین احداث شده‌اند. ارسال بار به چین از طریق 378 فرودگاه این کشور نیز صورت می‌گیرد.

یعنی شما می‌توانید به آسانی کالاهای خود را به فرودگاه شهر موردنظرتان ارسال کنید.

عوامل زیادی سبب می‌شود که یک کالا از طریق حمل و نقل بین المللی هوایی منتقل شود. اما مهم‌ترین دلیل برای استفاده از هواپیما برای حمل بار به چین، زمان است. حمل هوایی در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. البته این موضوع می‌تواند هزینه‌های آن را نیز به مراتب افزایش دهد.

به طور کلی، حمل بار هوایی به چین به دو روش انجام می‌شود:

  1. روش فریت بار Freight Bar
  2. روش کارگو

حمل بار هوایی به چین به روش فریت بار Freight Bar

روش فریت بار یک شیوه حمل و نقل بین المللی است. در این روش بارهای مسافری و غیرتجاری جابه‌جا می‌شوند.

در واقع واژه Freight به حمل کالا با قطار یا کامیون برای اسباب‌کشی دلالت دارد. اما امروزه شیوه انجام این امور نیز دست‌خوش تغییرات شده و پای حمل هوایی نیز به میان آمده است.

معمولا افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را داشته باشند، از فریت بار به چین استفاده می‌کنند.

این روش هیچ ماهیت تجاری نداشته و نوعی حمل بار خصوصی محسوب می‌شود. افرادی که قصد داشته باشند کالاهای شخصی خود را به چین بفرستند، اغلب این روش را به کار می‌گیرند.

شرکت‌های هوایی چهار بازه مختلف را برای فریت بار به چین در نظر گرفته‌اند:

  • بار تا 45 کیلوگرم
  • 45 تا 100 کیلوگرم
  • 100 تا 300 کیلوگرم
  • وزن‌های بالاتر از 300 کیلوگرم

نحوه محاسبه قیمت نیز به این شکل است که بازه های کوچکتر دارای قیمت بالاتری هستند، به طور مثال، هزینه ارسال هر کیلوگرم بار مسافری در بازه وزنی 45 کیلوگرمی، بیشتر از هزینه ارسال هر کیلوگرم بار در بازه وزنی 300 کیلوگرمی است. دقیقا به همین دلیل، 4 گروه مختلف وزنی برای فریت بار به چین تعیین شده است.

حمل بار هوایی به چین به روش کارگو

دومین روش حمل و نقل بار هوایی به چین، کارگو نام دارد. در واقع، کارگو حمل بار تجاری به چین از طریق هوایی است. مسلما ارسال حجم زیادی از کالا از طریق فریت بار مقرون به‌صرفه نخواهد بود. در نتیجه، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ سرویسی دیگر برای ارسال بار به چین معرفی کردند تا بتوان مرسوله‌های تجاری در حجم بالا را نیز صادر نمود.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که تفاوت کارگو و فریت بار به چین در چیست؟

-کالاهای نو در تعداد بالا را نمی‌توان با فریت بار ارسال نمود. تنها کالاها و لوازم شخصی از طریق فریت بار به چین حمل می‌شوند.

-کالاهای دارای ممنوعیت خروج از کشور از طریق کارگو به کشور چین ارسال نمی‌شوند.

-کارگو مخصوص ارسال کالاهای نو برای تجارت بوده و این مرسوله‌ها مشمول مالیات خواهند شد.

-برخی از کالاهای دارای ماهیت خطرناک، از طریق کارگو و فریت بار به چین جابه‌جا نمی‌شوند.

شرکت حمل و نقل بین المللی شنل

خدمات شنل

a63

حمل و نقل هوایی

a62

حمل و نقل دریایی

a61

حمل و نقل ریلی

a60

حمل و نقل جاده ای

a67

ترانسشیپمنت

a66

تخلیه و بارگیری

a65

تشریفات گمرکی

a64

انبارداری

هزینه حمل بار به چین چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت و هزینه ارسال بار به چین عدد ثابتی نیست. این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی نظیر:

1- روش حمل بار

اولین مورد تعیین قیمت حمل بار به چین، روش ارسال است. اینکه شما روش دریایی یا هوایی را انتخاب کنید، در قیمت نهایی این کار موثر خواهد بود. ارسال از طریق هوایی در زمان کمتری صورت می‌گیرد اما هزینه‌های بسیار بالاتری دارد.

ارسال از طریق دریا نیز بین 30 تا 35 روز طول می‌کشد، اما بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود.

2- نوع کالا و کلاس خطر آن

در ارسال بار به چین، کالاها در 9 گروه مختلف دسته‌بندی شده و کلاس خطر آن‌ها محاسبه می‌شود.

هرچه کلاس خطر یک کالا بیشتر باشد، هزینه ارسال آن نیز بیشتر خواهد بود. به طور مثال لوازم آتش‌بازی در کلاس خطر یک قرار می‌گیرند. این کالاها با کوچک‌ترین ضربه ممکن است منفجر شوند پس باید در امنیت بالاتری ارسال شوند در نتیجه هزینه ارسال بیشتری نیز خواهند داشت.

حمل بار به چین

حمل بار به چین

3- وزن و حجم بار

میزان وزن یک کالا نیز در هزینه حمل و نقل به چین موثر خواهد بود. اما آنچه در این میان مهم است، توجه به وزن واقعی و وزن حجمی کالاهای ارسالی خواهد بود.

کالاها دارای وزن مشخصی هستند که باسکول نشان می‌دهد. این عدد، همان وزن واقعی است اما وزن حجمی، میزان فضایی است که کالا اشغال می‌کند. هر کدام از این اعداد که بیشتر باشد، معیار تعیین قیمت نهایی حمل کالا به چین خواهد بود.

4- نوع قرارداد خرید

برخی از قراردادهای خرید یا اینکوترمز، هزینه حمل بار از کارخانه، گمرک و هندلینگ را بر عهده شما می‌گذارند و برخی دیگر این هزینه را برعهده فروشنده قرار می‌دهند. این هزینه‌ها نیز در قیمت نهایی حمل بار به چین تاثیرگذار خواهند بود.

5- نوع بیمه کالاهای ارسالی

مطابق با قراردادهای حمل و نقل بین‌المللی، کلیه بارها باید دارای بیمه‌نامه باشند. این بیمه پایه نیز بر اساس SDR به کیلوگرم محاسبه می‌شوند.