مجله

ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر چگونه انجام می شود؟

ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر

صادرات کالاهای مختلف از طریق پایانه‌های گمرکی کشور به صورت هوایی و ریلی انجام خواهد شد. اینکه ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر چگونه انجام می شود؟ بر عهده شرکت­های مربوطه­ است. شرکت‌های حمل­ ونقل بین‌­المللی با در نظر گرفتن کالاهای شما، از واگن‌های مخصوص برای ارسال بار به صورت ریلی استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها تمامی تشریفات گمرکی را برای صادرات و واردات کالا انجام می‌دهند و کالاها را با سرعت بالا به دست صاحبان یا به کشور ثالث می‌رسانند. افرادی که برای اولین بار می‌خواهند تشریفات حمل‌ونقل کالاها را به صورت ریلی را انجام دهند. بسیار برای آن­ها سخت خواهد بود.

ارسال ریلی بار به چه شکل است؟

حمل بار از طریق راه آهن شرایط خاصی را دارد. اینکه ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر چگونه انجام می شود؟ بدین صورت است که، برای حمل‌ونقل انواع کالاها از واگن‌های باری مخصوص استفاده می‌شود. هریک از این واگن­ها مسئولیت متفاوتی برعهده دارند. واگن‌های باری از لحاظ ظاهری در انواع مختلفی تولید می­شوند و هر کدام برای کالاهای مخصوصی مورداستفاده قرار می­گیرند. در ادامه به انواع این واگن­ها اشاره شده است.

واگن های باری مسطح

از این واگن‌ها برای حمل ماشین­آلات و کالاهای سنگین که طول آن‌ها زیاد است، استفاده می‌شود. از واگن‌های مسطح دو محوره، چهار محوره و شش محوره برای حمل کالاهایی مانند قطعات آهنی، میل‌ گرد و تیر آهن استفاده می‌کنند.

واگن های باری مسقف

این نوع واگن‌های باری، پس از قرارگرفتن بار در آن‌ها، درب آن بسته و پلمب خواهد شد. این واگن‌ها از رسیدن هرگونه آسیبی به بار جلوگیری می‌کنند. مثلا بعضی از کالاهایی که نباید در معرض نور خورشید، اکسیژن و رطوبت قرار گیرند، از طریق واگن‌های باری مسقف جابه­جا می­شوند. این واگن‌ها را معمولاً به دو صورت دو محور و چهار محور می‌سازند.

واگن های باری لبه بلند و لبه کوتاه

از واگن‌های لبه کوتاه بیشتر برای حمل بار آهن آلات و مصالح ساختمانی استفاده می‌کنند. در پاسخ به سوال این­که ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر چگونه انجام می شود؟، می­توان به این واگن­ها نیز اشاره کرد. در واقع برای حمل ریلی مواد معدنی و کالاهای صنعتی از واگن‌های باری لبه بلند استفاده می‌شود. این نوع واگن‌های باری تحمل زیادی در مقابل بارهای سنگین دارند و می‌توانند چندین تن را حمل کنند.

واگن های باری مخزن

از دیگر واگن‌های باری که در صنعت حمل‌ونقل ریلی استفاده می‌شود، واگن‌های باری مخزن هستند. واگن‌های باری مخزن به دو نوع دو محوره و چهار محوره ساخته می‌شوند. این واگن‌های باری مخصوص حمل سوخت و انواع مایعات هستند. تاجران برای حمل چنین کالاهایی مشکلات بسیاری زیادی دارند که واگن‌های باری مخزنی نگرانی آن‌ها را بابت حمل‌ونقل کالاهای مایع بر طرف کرده است.

واگن های باری یخچالی

واگن‌های یخچالی در انواع حمل­ونقل‌های ریلی استفاده می‌شود. این واگن‌ها برای حمل‌ونقل کالاهای فاسدشدنی مانند لبنیات، گوشت و سبزیجات کاربرد بسیاری دارند. واگن‌های باری یخچالی دارای سیستم خنک­کننده قوی­ای هستند و در حمل­ونقل، درجه حرارت یخچال‌ها به صورت اتوماتیک تنظیم خواهند شد تا به کالاها آسیبی وارد نشود.

پایانه های گمرکی ریلی ایران کدامند؟

کشور ایران بیش از ۲۰ پایانه مرزی دارد که این گمرک‌ها در سراسر ایران پخش شده­اند. در پاسخ به سوال ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر چگونه انجام می شود؟ می­توان به مناطق آزاد اشاره کرد که دارای چند گمرک هستند. مناطق جنوبی و غربی ایران که به کشورهای عراق، امارات و کویت راه دارند، از نوع مناطق چند گمرکی هستند.

پایانه گمرکی جلفا

یکی از پایانه‌های معروف مرزی کشور ایران، گمرک جلفا بوده که به کشور جمهوری آذربایجان راه دارد. برای راه­یابی به این کشور از طریق گمرک، پنج پل ارتباطی در ایران موجود است که در تمام سال فعالیت می­کنند. برای فعالیت‌های تجاری با کشور جمهوری آذربایجان می‌توانید از طریق گمرک جلفا اقدام کنید.

پایانه گمرکی بازرگان

از محبوب‌ترین پایانه‌های گمرک مرزی ایران، گمرک بازرگان بوده که کشور ایران را به ترکیه متصل می‌کند. در کنار این پایانه مرزی دو پایانه دیگر به نام‌های سرو و رازی وجود دارد؛ ولی به اندازه بازرگان معروف نیستند. بازرگان، یکی از پایانه‌های شلوغ کشور ایران است.

پایانه گمرکی آستارا

گمرک آستارا در زمینه حمل‌ونقل‌های زمینی، دریایی و ریلی بسیار فعالیت دارد. این گمرک در سال ۹۹ یکی از فعال‌ترین پایانه‌های مرزی ایران بوده که توانسته به تنهایی 80 درصد نیاز کشور را برطرف کند.

برای ارسال بار ریلی چه تشریفات گمرکی نیاز است؟

تشریفات نقش مهمی در ارسال کالاها دارد. اینکه ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر چگونه انجام می شود؟ و به چه تشریفاتی نیاز دارد؛ در ادامه موردبحث قرار گرفته است. به مراحل ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی، مطابق با قوانین گمرک و آیین‌نامه‌های اجرایی، تشریفات گمرکی می‌گویند. تشریفات کالاهای واردتی نسبت به کالاهای صادرتی متفاوت است.

تشریفات گمرکی کالا های وارداتی

مراحلی که باید در زمان ترخیص کالاهای وارداتی موردتوجه قرار بگیرند؛ به شرح زیر هستند:

  • ترخیص کالاها از گمرک هنگام ورود
  • تهیه اظهارنامه و پرینت آن
  • ارزیابی کردن کالاها
  • اخذ جوازهای لازمه
  • بررسی کالاها توسط کارشناسان گمرک
  • پرداخت عوارض و مالیات‌ها
  • دریافت جواز بارگیری و تسویه حساب با انبارداری
  • انتقال کالاها تحت کنترل گمرک
  • حمل کردن بار و ارسال کالاها به درب خروجی گمرک
  • انتقال کالاها از گمرک به انبار صاحب کالا

تشریفات گمرکی کالا های صادراتی

تشریفات موردنیاز برای صادرات کالاها، شامل موارد زیر می­شوند:

  • تنظیم اظهارنامه
  • ترخیص کالاها از گمرک
  • صادرات کالاها به کشور ثالث و منتظر واردات مجدد آن
  • صادرات مواد اولیه به کشور ثالث
  • واردات محصول با اخذ مالیات از واردات
  • اجرای مراحل ترخیص کالا در گمرک داخلی

چگونه می توان تشریفات گمرکی را به راحتی انجام داد؟

ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر

 فرایند ترخیص کالا از گمرک به نظر ساده می‌رسد ولی انجام این روند بسیار طاقت‌فرسا است. ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر چگونه انجام می شود؟ یا چه تشریفاتی دارد؛ بسیاز حائز اهمیت است. انجام تشریفات گمرکی برای افراد تازه­کار بسیار سخت خواهد بود. ازاین­رو برای آسان‌تر شدن روند تشریفات، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  • استخدام شرکت حمل‌ونقل یا بازرگانی معتبر و باتجربه
  • اطمینان کامل و دقیق از تمامی اسناد
  • بسته­بندی صحیح تمامی کالاها
  • اتصال دقیق تمامی اسناد به محموله ارسالی

انتخاب یک شرکت مناسب برای حمل‌ونقل بین ‌المللی

انواع حمل‌ونقل بین‌المللی وجود دارد که یکی از مطمئن‌ترین‌های آن، ارسال بار به صورت ریلی است. ایران دارای پایانه‌های مرزی زیادی است که تاجران می‌توانند برای صادر کردن کالاهای خود حتی به صورت حمل‌ونقل ریلی از آن‌ها استفاده کنند. برای ترخیص کالاها از گمرک یک­سری مراحل را باید انجام داد که به آن تشریفات گمرکی می‌گویند. شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی شنل، یکی از مناسب‌ترین شرکت برای تجار و بازرگانان بوده که بهترین نرخ حمل­ونقل را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تمامی مراحل اینکه ارسال بار ریلی به کشورهای دیگر چگونه انجام می شود؟، توسط این شرکت به درستی انجام می­گیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *