مجله

حمل کالا های اساسی با کانتینر کشتی

کانتینر کشتی

کانتینر همانطور که از نامش پیداست،  یک جعبه فلزی جامد و قابل استفاده مجدد می باشد که از فولاد کورتن برای حمل و نقل کالا های مهم و اساسی که به نقاط مختلف دنیا ارسال میشود. فرآیند ارسال محموله ها در کانتینرهای خاص به عنوان کانتینری سازی شناخته می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کانتینر کشتی با شرکت حمل و نقل بین المللی شنل همراه باشید!

ظرف کانتینر چیست؟ 

کانتینر یک جعبه فلزی مهر و موم شده، سفت و سخت و قابل استفاده مجدد است که برای نگهداری کالاهایی که نیاز به حمل و نقل با کشتی دارند، استفاده می شود. کانتینر باید برای استفاده مکرر ساخته شود، به راحتی پر یا خالی شود و به طور ویژه برای تسهیل حمل کالا بدون بارگیری مجدد میانی ساخته شود. همه کانتینرها باید دارای اتصالات ساختمانی باشند که بتوانند فشار حمل و نقل را تحمل کنند که ممکن است در موارد خاص در استفاده عادی از حمل و نقل مداوم اعمال شود.

 

کشتی های کانتینری چه چیزی را حمل می کنند؟ 

کشتی‌های کانتینری تقریباً هر نوع کالایی که فکرش را بکنید حمل می‌کنند، از غذا گرفته تا پوشاک، سوخت، اثاثیه، وسایل الکترونیکی، وسایل نقلیه، لوازم آرایشی، پاک‌کننده‌های خانگی و… 

کشتی های کانتینری شرکت حمل و نقل شنل این کالاها را در سطح بین المللی از اقیانوس ها حمل می کنند. بیشتر کالاها از طریق کانتینر حمل و نقل (یک پله در امتداد زنجیره حمل و نقل چند وجهی ) و سپس به کامیون ها و/یا راه آهن منتقل می شوند. 

 

اندازه استاندارد کانتینرهای حمل و نقل چیست؟

اندازه‌های استاندارد در طول‌های 6.099 متر و 12.192 متر، با عرض 2.438 متر و ارتفاع 2.59 متر در دسترس هستند. اندازه های کوچکتر 3.048 متر طول دارند. با این حال، آنها اغلب برای حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار نمی گیرند، زیرا به سختی می توان آنها را با کانتینرهای 6.096 متر و 12.192 متر روی هم قرار داد. کانتینرهای 3.048 متر معمولاً برای حمل و نقل زمینی استفاده می شوند زیرا مانور دادن آنها بسیار آسان تر است. برای محموله هایی که به ارتفاع بیشتری نیاز دارند، ظروف مکعبی بالا (ظروف HC) با ارتفاع کل 2.895 متر در دسترس هستند.

 

چگونه کانتینرها کشتی کالاهای مهم را در طول حمل و نقل ایمن نگه می دارند؟

کانتینرهای حمل و نقل به طور مرتب در معرض عناصر قرار می گیرند و از حملات مداوم آب شور و آب و هوای متفاوت در سراسر جهان جان سالم به در می برند. به همین دلیل، آنها با فولاد کورتن ساخته شده‌اند که به‌خاطر خواص ساختاری و ضد خوردگی‌اش معروف است و برای محافظت طولانی‌مدت با رنگ‌های سخت‌گیر درجه‌بندی دریایی رنگ‌شده است. علاوه بر این، دیوارهای راه راه، پایداری و استحکام را برای مقاومت در برابر استفاده سنگین در حین حمل و نقل فراهم می کنند. 

 

هزینه ارسال یک کانتینر چقدر است؟ 

هزینه حمل و نقل یک کانتینر می تواند بسیار متفاوت باشد و قیمت معمولی وجود ندارد. با این حال، قیمت گذاری بستگی به اندازه کانتینری دارد که حمل می شود و تا چه حد باید طی شود. به طور کلی، هرچه کانتینر بزرگتر و مقصد دورتر باشد، قیمت آن بیشتر است.

 

فرآیند کانتینری سازی چگونه کار می کند؟

هنگام بارگیری کانتینرها برای صادرات، رویه های زیر انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که فرآیند بارگیری کانتینر تا حد امکان روان انجام می شود:

هنگامی که محموله را جمع آوری میشود ، به یکی از انبارهای محلی برده می شود تا برای بارگیری در کانتینر آماده شود. محموله ها سپس به مرکز منتقل می‌شود، جایی که روی کانتینر بارگیری می‌شود و به طور ایمن پیچ و مهره می‌شود، جایی که مهر و موم می‌ماند تا به مقصد برسد. سپس کانتینر به بندر منتقل می شود و در آنجا بر روی یک کشتی بارگیری می شود و به سمت مقصد حرکت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *