مجله

حمل شمش آلومینیوم

حمل شمش آلومینیوم

مقاله ای که پیش رو دارید، درباره شرایط حمل شمش آلومینیوم تهیه و تنظیم شده است . شما در این نوشتار درباره حمل و نقل صحیح و نگهداری از این ماده ارزشمند مطالبی خواهید آموخت. از این که وقت خود را صرف خواندن این محتوا می کنید، از شما سپاسگزاریم.

شرایط حمل شمش آلومینیوم چگونه است ؟

شاید شما جزو تولیدکنندگان یا مصرف کنندگان این فلز باشید و  بخواهید بدانید، شرایط حمل شمش آلومینیوم چگونه است. درحقیقت دانستن این نکته کمک می کند تا  نقل و انتقال و نگهداری این فلز پرکاربرد بهتر صورت بگیرد. قدر مسلم ، آلومینیوم جزو موادی است که از مقاومت بالایی برخوردار است . اما با این همه نیاز است در رابطه با آن به ویژه در جابجایی ها احتیاط را رعایت کنید. با این همه کارشناسان کار با آلومینیوم را بسیار ساده و آسان ارزیابی کرده اند. در ادامه نکات و اطلاعات مفیدی درباره انواع صدماتی که ممکن است به آلومینیوم وارد شود، به شما ارایه می شود. علاوه براین ، کارشناسان ما توصیه های ارزشمندی درباره شرایط حمل شمش آلومینیوم خواهند داشت. حمل جاده ای و حمل ترکیبی شمش آلومینوم به واسطه شنل میتواند به کاهش هزینه های شما و آسودگی خاطر بیانجامد.

 

انتقال ایمن ؛ یکی از شرایط حمل شمش آلومینیوم

یکی از شرایط حمل شمش آلومینیوم ، انتقال ایمن و اصولی است . معمولا بیشتر آسیب های ناشی در هنگام جابجایی این فلز رخ می دهد. به عنوان نمونه، اگر در زمان نقل و انتقالات آلومینیوم احتیاط لازم رعایت نشود، شاهد ایجاد خراش ها و ساییدگی بر روی شمش ها خواهیم بود. همین صدمات جزیی چنانچه مورد غفلت واقع شوند، چه بسا سطح خوردگی و سایش را بیشتر کند.

حمل شمش آلومینیوم

حمل شمش آلومینیوم

یکی از مضرات بی دقتی در حمل نقل شمش آلومینوم برخورداری از ظاهر ناسالم است . هر چند که این موضوع تاثیری بر خواص ذاتی فلز ندارد، اما مشتری را نیز از رغبت خرید منصرف می کند. از همین رو ، برای ممانعت از این گونه صدمات ، بهترین شرایط حمل شمش آلومینیوم را فراهم می کنند. بدین ترتیب که شمش ها را در قلاف های محکم کاغذی می پیچانند و در پوشش های حباب داری از جنس پلاستیک قرار می دهند. بدین صورت شمش آلومینیوم از برخورد به هم و ساییده شدن سطح ظاهری شان در امان می مانند.

در مکان خشک نگهداری شود

همانطور که می دانید، مجاورت با آب و رطوبت با فلزات پیامدهای منفی و جبران ناپذیری دارد. از همین رو، یکی دیگر از شرایط حمل شمش آلومینیوم، دور نگه داشتن این فلز ارزشمند و پر کاربرد از محیط های مرطوب است . رطوبت و نم می تواند باعث تغییراتی در سطح این فلز شود. این صدمات مشخصا به شکل لکه های سفثید یا حتی لکه های تیره بر روی شمش های آلومینیوم نمایان می شود. در پوشش شمش آلومینیوم باید به گونه ای رفتار کرد که هرگز بر اثر سردی یا گرمی هوا ، میعان اتفاق نیفتد. لفاف های کاغذی و پلاستیکی باید به نحوی شمش را در برگرفته باشد، که کمترین ذره ای رطوبت هوا بین این فلزات شبنم نبندد . در غیر این صورت شاهد بروز لکه های سفید بر سطح شمش خواهیم بود.

روش خشک کردن شمش آلومینیوم

در ادامه این موضوع ، نکات بیشتری در باره شرایط حمل شرایط آلومینیوم خدمت تان عرضه می کنیم. تصور کنید، با همه تمهیدات و نکاتی که به کار بسته اید، شمش آلومینیوم دچار رطوبت شده اند. در چنین مواقعی به سرعت شمش ها را از مکان خیس دور کنید. در مکان جدیدی که برای آنها در نظر گرفته اید، دوباره شمش ها را به خوبی خشک کرده و در فویل های مناسب قرار دهید. دو روش برای خشک کردن شمش آلومینیوم وجود دارد:

با استفاده از دستگاه های خشک کن  و دیگر به ساده ترین شکل یعنی حوله .

قبل از  انبار کردن دوباره شمش ها حتما خیسی و رطوبت شمش ها را برطرف کنید.

جلوگیری از میعان ؛ از شرایط حمل شمش آلومینیوم

چنانچه شرایط حمل شمش آلومینیوم را تا این جای نوشتار خوانده باشید، درباره خطری به نام میعان مواجه شده اید. اگر شمش های آلومینیوم در هوای زمستان و بوسیله کامیون حمل می شود، باید مراقب بود تخلیه بار در چه مکانی قرار است اتفاق بیفتد. اگر محیط تخلیه بار گرم باشد، سردی و گرمی هوا باعث شبنم بستن و تشکیل میعان می شود. حتی در زمستان و در هوای بسیار سرد نیز این خطر پیش بینی می شود. لذا توصیه می کنیم اجازه بدهید، شمش ها در لفاف ها و پوشش های اولیه خود بمانند. پس از این که کاملا با هوای جدید عادت کردند، آنها را از لفاف خود در بیاورید. معمولا پروسه سازگاری با دمای جدید بین سی و شش تا چهل و هشت ساعت به درازا می انجامد.

حمل شمش آلومینیوم

حمل شمش آلومینیوم

دمای آب و هو ا در نگهداری از شمش آلومینیوم

پس از داتستن شرایط حمل شمش آلومینیوم ، نوبت به نگهداری و انبار کردن این فلز می رسد. در  این رابطه باید گفت، بهترین دما برای انبار این نوع فلزات، دمای مثبت ده درجه سانتی گراد است . شایان ذکر است، این فلز را در معرض هوای آزاد قرار ندهید. زیرا امکان خوردگی در فلز پیش بینی می شود. این خوردگی ها می تواند به صورت حفره بر سطرح فلز نمایان شود . آلودگی هوای شهری که ناشی از دود کارخانجات و اتومبیل هاست، از جمله خطراتی است که می تواند این فلز را تهدید کند. همچنین مجاورت این فلز حساس با دیگر فلزات نیز آسیب هایی در پی دارد. بنابراین در نحوه انبار کردن و ذخیره سازی شمش های آلومینیومی مراتب دقت را مبذول فرمایید.

در این مقاله شما کاربر گرامی را با نکاتی درباره شرایط حمل شمش آلومینیوم آشنا ساختیم. در ادامه به خطرات احتمالی که باعث آسیب به این فلز می‌شود، پرداختیم. نحوه ذخیره سازی این نوع شمش را نیز بررسی کردیم . امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی عایدتان شده باشد. شما میتوانید برای حمل شمش آلومینیوم با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی شنل تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *