مجله

اهمیت لجستیک درتجارت بین المللی

اهمیت لجستیک درتجارت بین المللی

شاید با خود پرسیده باشید اهمیت لجستیک برای کسب و کار من چیست و آیا میتوان از امکاناتی که لجستیک در اختیار ما قرار میدهد با سود آوری بیشری برسیم؟ در ادامه این مقاله میخواهیم ابتدا به برررسی نقش لجستیک در ابعاد جهانی بپردازیم و سپس به نقش و واهمیت آن برای کسب و کار شما رسیده و بهترین شرکت برای بهره مندی از خدمات لجستیک بین المللی را معرفی نموده ایم. با ما همراه باشید.

اگر اطلاعاتی درمورد لجستیک ندارید میتوانید به مجله شنل مراجعه کنید.

اهمیت لجستیک در تجارت جهانی چیست؟ 

لجستیک نقش مهمی در اقتصاد امروز دارد. بهبود زیرساخت‌های لجستیک تجاری مانند جاده‌ها و بزرگراه‌ها، بنادر، راه‌آهن، فرودگاه‌ها از جمله بنادر خشک، زیرساخت‌های انبارداری و آزمایشگاه‌ها و امکانات آزمایشی برای توسعه اقتصادی پایدار و متوازن در تمام نقاط کشور ضروری است .لجستیک مدیریت حمل و نقل کالا از مبدأ به نقطه مصرف به منظور برآوردن نیازهای مشتری است. به طور خلاصه، لجستیک همه چیز در مورد حمل و نقل محصول مناسب، به مشتری مناسب، در شرایط و کمیت مناسب و در مکان مناسب، در زمان مناسب و با هزینه مناسب است. موفقیت هر کسب و کار یا اقتصاد کشور در بازارهای جهانی نیز به اهمیت راهکارهای لجستیک تجاری بستگی دارد.

تولید تقاضا

تقاضا برای هر محصول به طور قابل توجهی از افزایش تحرک، جابجایی بدون مانع محصولات و خدمات و دسترسی به زیرساخت های لجستیکی بهتر بهبود می یابد. این به این دلیل است که زیرساخت های تجاری و لجستیکی پیشرفته، مکان، زمان و ابزارهای شکل را برای مشتریان و کاربران ایجاد می کند. هم مشتریان و هم کاربران را می توان در هر زمان و در هر مکان خدمات رسانی کرد. بنابراین، بهبود زیرساخت لجستیک بین المللی به افزایش فروش کلی محصولات شرکت کمک می کند.

کاهش هزینه در انجام کسب و کار

زیرساخت های لجستیکی بهبود یافته به پایین نگه داشتن هزینه های کسب و کار کمک می کند زیرا حمل و نقل محصولات از یک مکان به مکان دیگر به دلیل بنادر، شبکه راه آهن، جاده ها و زیرساخت های هوانوردی غیرنظامی بهتر تقریباً بدون وقفه می شود. به عنوان مثال، به دلیل ارتباط بهتر جاده ها در چین، یک کامیون می تواند 1300 کیلومتر را در حدود 74 ساعت به این کشور طی کند. و همین مسافت که معادل فاصله دهلی-کلکته است در هند در حدود 144 ساعت طی می شود. این تاخیر نه تنها چرخه تجارت را گسترش می دهد، بلکه کیفیت برخی از کالاها ضعیف می شود و قیمت های پایین تری در بازار می آورد.

بهره برداری از مشتریان در جهان

بهبود خدمات لجستیک جهانی از شرکت های لجستیک برتر و حمل و نقل بهتر برای جابجایی کالاها و خدمات از یک منطقه به منطقه دیگر مهم است. این به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به مشتریان در هر گوشه و کنار جهان ضربه بزنند. به عنوان مثال، صنعت هند زمینه های احتمالی بسیاری مانند الکترونیک، مهندسی، طراحی تراشه، قطعات خودرو و غیره دارد. در غیر این صورت فرصت های تجاری می تواند توسط رقبای کشور از سایر کشورهای توسعه یافته پیشی بگیرد. از این رو، هر کشوری باید زیرساخت لجستیکی باکیفیت داشته باشد تا بتواند از مشتریان در سراسر جهان استفاده کند.

تضمین رشد اقتصادی سریع

در روند توسعه هر کشور، رشد در اقتصاد نقش حیاتی دارد. این امر با گسترش زیرساخت‌های تجاری و لجستیکی امکان‌پذیر است که باعث ایجاد تقاضا در سیستم اقتصادی برای محصولاتی مانند آهن و فولاد، سیمان و نیروی انسانی می‌شود. برای مثال، ایران باید زیرساخت‌های لجستیکی خود را بهتر کند، که نه تنها اقتصاد آن را رشد می‌دهد، بلکه به شرکت‌هایش کمک می‌کند تا از طریق افزایش فرآیند زنجیره تامین تجارت، عملکرد برتر پایدار در بازارهای بین‌المللی را به دست آورند.

پر کردن شکاف بین تقاضا و عرضه

چگونه شکاف بین تقاضا و عرضه یک محصول را پر کنیم؟ این یکی از چالش‌های عمده‌ای است که هر شرکتی در بازارهای بین‌المللی در تمام سطوح از تامین مواد اولیه گرفته تا کار در حال پیشرفت و توزیع به مشتریان با آن مواجه است. بنابراین، حمل و نقل بهتر کالا از مکانی به مکان دیگر و عرضه به موقع محصولات برای پاسخگویی به تقاضا، شکاف بین تقاضا و عرضه یک محصول را پر می کند. به عنوان مثال، چین با خوشه های اصلی اقتصادی در سواحل شرقی منجر به انتقال کالاها در مناطق دوردست در بخش های غربی و دورافتاده شمالی کشور می شود. این امر مشکل عرضه و تقاضا را در نظام اقتصادی کشور ایجاد می کند. اتصال بهتر از جاده، شبکه ریلی، فرودگاه و دریا به شرکت ها کمک می کند تا منابع خود را بین مکان هایی که منابع فراوان وجود دارد و جاهایی که ترس وجود دارد توزیع کنند.

 زیرساخت استراتژیک برای یکپارچگی جهانی

زیرساخت‌های لجستیک تجاری و حمل‌ونقل نقش مهمی در شرایطی دارند که بر نهادهای اقتصادی منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی شرکت‌ها در دسترسی به بازارهای جهانی تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، صادرکنندگان فرش نپالی کالاهای خود را با کامیون هایی که برای ترخیص از گمرک در Birgunj در هند تخلیه می شوند، به سمت مرز نپال حمل می کنند. محصولات دوباره بر روی کامیون های هندی بارگیری می شوند تا با حمل و نقل جاده ای به سمت کلکته حرکت کنند. سپس محموله مجدداً برای بارگیری در کشتی تخلیه شده و به سنگاپور منتقل می شود.

اطمینان از منابع حیاتی به موقع

یک سیستم لجستیک کارآمد در عملیات تجارت بین‌الملل به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولات را به موقع به خریداران بین‌المللی خود عرضه کنند. با توجه به عملکرد پیچیده سیستم لجستیک و مسافت طولانی درگیر بین دو کشور، مشکل ایمنی، مراقبت و زمان بندی حمل و نقل اغلب باعث کابوس هایی برای تامین کنندگان می شود، به ویژه در مورد محصولات فاسد شدنی و با ارزش بالا و کالاهایی با محدودیت تاریخ انقضا. از جمله این محصولات می توان به روزنامه، گل و محصولات دریایی اشاره کرد.

چگونه شرکت های لجستیک مناسب را پیدا کنیم؟

تعداد کمی از شرکت های تحقیقات بازار قابل اعتماد مانند شانل وجود دارند که داده های گمرک صادرات واردات را ارائه می دهند. آنها اطلاعاتی در مورد محموله ها از جمله وارد کننده و صادرکننده، تولید کننده و غیره ارائه می دهند. آنها همچنین اطلاعاتی در مورد شرکت های لجستیک بین المللی ارائه می دهند که خدمات حمل و نقل با کیفیت را ارائه می دهند. بنابراین، هر زمان که محصول خود را از مکانی به مکان دیگر ارسال می کنید، باید شرکت لجستیکی مناسب را انتخاب کنید. بهترین شرکت‌های لجستیک همچنین می‌توانند از داده‌های تجارت جهانی برای به دست آوردن مشتریان جدید پس از دانستن اینکه چه کسی عمدتاً از کدام بنادر وارد یا صادر می‌کند، استفاده کند. شرکت حمل و نقل بین المللی شنل با هدف فعالیت در صنعت حمل و نقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی کشور در سال 1354 تاسیس شد. این شرکت با ایجاد شرکتهای تخصصی در حوزه های حمل ونقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی جزو بزرگترین و پیشروترین شرکت های حمل و نقل باری ایران و کشورهای حوزه CIS، ترکیه و اروپا می باشد.
شرکت حمل و نقل بین المللی شنل یکی از شرکتهای هلدینگ حمل و نقل ارزش آفرینان فدک که بعنوان بزرگترین هلدینگ خصوصی ریلی در سطح کشور مطرح می باشد. این شرکت توانسته است با اتکاء به سرمایه انسانی متخصص و مجرب خود و استفاده از مدلهای جدید تعالی سازمانی، مسیر توسعه و تعالی را به سرعت طی نموده و با سرمایه گذاری های هدفمند در شقوق مختلف حمل و نقل در مدت زمان کوتاهی از سرآمدان حمل بار کشور شود.
شرکت بر اساس چشم انداز خود و در راستای تکمیل ارائه خدمات به مشتریان، برنامه های توسعه ای جسورانه ای را تدوین نموده است. در این راستا مشارکت با شرکتهای توانمند خارجی و داخلی فعال در حوزه لجستیک از اولویتهای شرکت می باشد.

درصورتی که کسب و کار شما در حوضه ارسال کالا اقدام به فعالیت میکند میتوانید به سادگی از خدمات شنل استفاده کنید و هزینه های خود را کاهش داده و تمامی محصولات خود را به تمامی نقاط این کره خاکی ارسال نمایید. بیمه و صحت کالا در زمان ارسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از الویت های شنل به شمار میرود. شنل به شما اطمینان میدهد که میتواند با بهترین هزینه و بهترین کیفیت ممکن به انتقال های شما سرعت ببخشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *