مجله

خدمات لجستیک

خدمات لجستیک

مدیریت لجستیک می تواند یک کار دشوار باشد که اگر به خوبی مدیریت نشود ممکن است خسته کننده و گران به پایان رسد. ضروری است که اطمینان حاصل شود که حمل و نقل و سایر تدارکات ارزان و ساده باقی می مانند. مکانیسم های مختلفی برای اطمینان از جریان کارآمد خدمات ایجاد شده است. سیستم های مدیریت حمل و نقل در صدر فهرست اختراعاتی هستند که استرس را برای مدیران حمل و نقل کاهش داده است. در زیر پنج نکته مهم وجود دارد که عملکرد روان زنجیره تامین را تضمین می کند .

اگر اطلاعاتی درمورد لجستیک ندارید میتوانید به مجل شنل مراجعه فرمایید.

برنامه ریزی مناسب خدمات لجستیک

داشتن یک برنامه خوب که شامل برنامه های اضطراری باشد، تضمین می کند که تمام نتایج ممکن پوشش داده شده و برای آنها آماده شده است. این طرح باید زمان لازم برای جابجایی کالا از هر نقطه، حمل و نقل مورد نیاز و هزینه را در نظر بگیرد. یک برنامه زمانی باید برای تمام بخش های لجستیک تنظیم شود. از آنجایی که همه چیز به سمت اشتباه می رود، می توان از وحشت غیر ضروری و جلسات اضطراری هیئت مدیره با داشتن یک برنامه اضطراری جلوگیری کرد.

کارکنان هوشمند در خدمات لجستیک

استخدام نیروی انسانی در یک شرکت لجستیک فرآیندی است که باید با اهمیت برخورد شود. مدیر و تیم رسیدگی به مشتریان باید دارای مهارت های بین فردی عالی باشند. هر زمان که همه چیز خارج از برنامه پیش می رود، اگر به روز رسانی مناسبی به آنها داده نشود، مشتریان دچار وحشت می شوند و باعث خرابی می شوند. بنابراین، تیم تدارکات باید بتواند مشتریان را آرام کند، زیرا طرح اضطراری برای نجات وضعیت ادامه دارد.

همچنین، مدیران انبار باید سختگیر و سریع عمل کنند تا مطمئن شوند عملیات به سرعت پیش می رود. کارمندان خوب انبار از موارد خراب شدن کالاهای فاسد شدنی، گم شدن کالاها یا حتی از دست دادن ارزش اقلام حساس به زمان جلوگیری می کنند.

اتوماسیون در خدمات لجستیک

تجارت لجستیک به خدمات سریع برای کاهش زمان تلف شده بستگی دارد. انجام بیشتر فعالیت ها به صورت دستی تنها باعث اتلاف وقت و افزایش هزینه ها می شود. بنابراین مهم است که از اتوماسیون و همه عناصر آن استفاده کنیم. نه تنها فرآیند زنجیره تامین را هموار می کند، بلکه ردیابی و نظارت بر موجودی را در زمان واقعی آسان تر می کند. سرمایه گذاری در سیستم های حمل و نقل به روز و دستگاه های ردیابی می تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه کسب و کار شود. گزارش‌های ماهانه سیستم به مدیران اجازه می‌دهد تا زمینه‌های بالقوه بهبود را شناسایی کرده و تغییرات لازم را اعمال کنند.

نمونه ای از روش استانداردی که شرکت های لجستیک از اتوماسیون پذیرفته اند، پیاده سازی نرم افزار مدیریت حمل و نقل در بخش حمل و نقل است.

حمل و نقل کارآمد

تحویل کالا به مشتری چیزهای زیادی در مورد شرکت نشان می دهد. این طرح این است که کالاها را در بازه زمانی تعیین شده با استفاده از یک مسیر ایمن و مقرون به صرفه تحویل ایمن دهد. همچنین کالاها باید به روش هایی بسته بندی شوند که باعث کاهش وزن و صرفه جویی در فضا و در نتیجه کاهش هزینه ها شود. استفاده از نرم افزار مدیریت حمل و نقل خوب که اطلاعات کلیدی مورد استفاده مدیران را نشان می دهد بسیار مهم است. یک TMS خوب باید جزئیات کالا، زمان تخمینی تحویل، و مکان واقعی وسیله نقلیه ترانزیت را نشان دهد.

ماهیت یک تجارت، مبادله کالا یا خدمات در ازای پول یا تجارت است. لجستیک مسیری است که کالاها و خدمات برای تکمیل معاملات طی می کنند. گاهی اوقات کالاها به صورت فله ای مانند کالاهای خام به تولیدکننده منتقل می شوند. و گاهی اوقات کالاها به عنوان پرداخت های فردی، یک مشتری در یک زمان منتقل می شوند. بدون توجه به جزئیات، لجستیک انجام فیزیکی یک معامله است و به این ترتیب عمر تجارت است. جایی که هیچ جابجایی کالا یا خدمات وجود ندارد، هیچ معامله و سودی وجود ندارد. بله لجستیک نیز از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی شنل به شمار می آید.

در جایی که رشد انتظار می رود، تغییر اجتناب ناپذیر است. همیشه شناسایی زمینه های بهبود برای اعمال تغییرات لازم مهم است. جلسات مکرر با سهامداران برای رسیدگی به تمام مسائلی که می توان از حرکت رو به جلو اجتناب کرد، مورد نیاز است. این نکات تضمین می‌کند که زنجیره تامین روان و موثر است و باعث صرفه‌جویی در هزینه و رضایت مشتریان در طول این فرآیند می‌شود. لجستیک یک فرآیند وابسته است که در آن همه ذینفعان باید دست به دست هم برای نتایج بهینه کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *