مجله

لجستیک چیست و اهمیت آن در تجارت

لجستیک چیست و اهمیت آن در تجارت

امروزه، اصطلاح “لجستیک” برای جابجایی قابل اعتماد منابع و محصولات نهایی به کار می رود. بر اساس یک مطالعه Statista ، کسب‌وکارهای ایالات متحده در سال 2019، 1.63 تریلیون دلار برای لجستیک هزینه کردند و کالاها را از مبدا به کاربر نهایی از طریق بخش‌های مختلف شبکه زنجیره تامین منتقل کردند. تا سال 2025، در مجموع 5.95 تریلیون تن مایل بار در سراسر ایالات متحده جابجا خواهد شد. بدون لجستیک کارآمد، یک تجارت نمی تواند در جنگ سودآوری پیروز شود.

پیشنهاد : برای دریافت اطلاعات از خدمات لجستیک کلیک کنید.

لجستیک چیست؟

در حالی که اصطلاحات “لجستیک” و “زنجیره تامین” گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند، لجستیک عنصری از زنجیره تامین کلی است. لجستیک به جابجایی کالا از نقطه الف به نقطه ب اطلاق می شود که دو کارکرد حمل و نقل و انبارداری را به دنبال دارد. زنجیره تامین کلی شبکه‌ای از کسب ‌و کار ها و سازمان ‌ها است که در زنجیره‌ای از فرآیند ها، از جمله لجستیک، برای تولید و توزیع کالا کار می‌کنند.

لجستیک بین الملل چیست؟

لجستیک بین الملل در واقع عصری جدید و نوین در انتقال و حمل و نقل خواهد بود. روابط موجود بین سرزمین ها و نزدیکی مرزهای مهم به یکدیگر، باعث می شود که این موضوع اهمیت زیادی پیدا کند.

به طور مثال یکی از مهم ترین زنجیره های ارتباطی، بین مرزهای کشور امارات و ایران خواهد بود. مدیریت زنجیره جهانی تدارکات به نحوی انجام می شود که توسعه اقتصادی آن برای تمامی کشورهای دور و نزدیک از هم به خوبی انجام شود. با درک اهمیت انتقال بین المللی لجستیک برای کشورهایی که انتقال مهم بار خواهند داشت، باید در نظر داشت که پایانه ها و سامانه های مختلف، بتوانند به خوبی در مقابل آسیب هایی که در مسیر های انتقال ایجاد می شود مقاومت لازم را از خود نشان داده و این حمل و نقل را همواره در تمامی شرایط و تمامی وضعیت های آب و هوایی و جوی کنترل کنند.

مسئله هزینه حمل و نقل لجستیک بین و الملل هم اهمیت زیادی دارد. میزان و سطح توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری کشورها، تجارت بین المللی بین کشور ها، در کشورهای در حال توسعه و ظرفیت سازی شرکت ها اهمیت زیادی دارد و می توان این لجستیک را در دسته بندی بازرگانی بین المللی نیز قرار داد. 

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین مواردی که برای گسترش صادرات و دستیابی به کالاها و بازارهای جهانی توسط کشورهای پیشرفته در نظر گرفته می شود، لجستیک و حمل و نقل بین المللی خواهد بود. در دنیای مدرن بدون توجه این موضوع و فرایندهای انتقال، به طبع هیچ ارتباطی بین کشورها میسر نخواهد بود و منطقا هیچ کدام از شرکت های فعال در حوزه صادرات، قادر به انتقال صحیح بار و حمل و نقل نخواهند بود.

لجستیک در انبارداری چیست؟

شرکت های فعال در حوزه خرده فروشی، بازارهای بزرگ و گسترده، تولیدکنندگانی که در سراسر جهان را مجبور به در نظر گرفتن اهمیت انبارداری کرده است و انبارداری وارد حوزه لجستیک شده است. می توانید کارخانه هایی را در سطح شهر خود ببینید که محصولات زیادی را به صورت لجستیک دسته بندی می کنند. در واقع شبکه لجستیک یک روش توزیع در انبارداری نیز به حساب می آید. فرایند اصلی انتقال محصولات از فروشگاه ها به این صورت انجام می شوند. 

انبارها نیز دائماً در حال تغییر هستند، پس به طبع در این شرکت ها موضوع کاملا پیچیده تر است. وقتی داده های دقیقی دارید، لجستیک انبار می تواند به یک محل کار ایمن تر، افزایش رضایت مشتری و مدیریت کلی زنجیره تامین کمک کند. شما همچنین می توانید سیستم تدارکات انبار خود را طوری برنامه ریزی کنید که به صورت خودکار پس از رسیدن به یک سطح مشخص، مجددا سفارش قطع و مدیریت شود. تدارکات انبار شامل افراد، فرآیندها و برنامه های مورد نیاز برای جابجایی اقلام شما در داخل، اطراف و از طریق انبار شما می شود. 

یک انبار سازماندهی شده باعث صرفه جویی در وقت کارکنان، کاهش هزینه های کلی می شود و به شما کمک می کند محصولات و خدمات را سریعتر به بازار ارائه دهید. شما در انبارداری مدیریتی و اصولی حتما نیاز به استفاده از مزیت های لجستیک خواهید داشت که به صورت مفصل در مورد آن صحبت کردیم. 

چرا لجستیک برای زنجیره تامین بسیار مهم است؟

هر رهبر کسب  و کار موفق، نیاز به لجستیک سازمان  یافته خواهد داشت. آنها دقیقا این موضوع را می دانند که حمل و نقل یکپارچه یکی از کلیدی ترین مواردی است که باعث می شود مشتری همواره وفادار بماند. خواسته های مشتری در کمترین زمان ممکن برقرار می شود و به طبع این عملکرد به نفع شما خواهد بود که یک امتیاز ویژه از رقبا بگیرید.

اندازه کسب و کار شما هر چه که باشد، شما می خواهید رشد کنید و تجارت خود را گسترش دهید. این احتمالاً به معنای گسترش در سطح منطقه ای، بین المللی یا جهانی است. محل کسب و کار یا صنعت شما هر چه باشد، لجستیک می تواند به کاهش هزینه ها و زمانی که برای انتقال محصولات از یک نقطه به نقطه دیگر صرف می کنید کمک کند.

زنجیره  های تامین، پیچیده و حساس هستند، زیرا به خواسته  های مشتری مرتبط بوده و مشتری هم مدام نیاز خود را تغییر می دهد. یک زنجیره تامین اگر بدون حمل و نقل به طور موثر سازماندهی شده باشد، نمی تواند ارزش بالایی را تضمین کند. به همین دلیل لجستیک یکی از مهم ترین عوامل در کیفیت هر زنجیره تامین است. ممکن است تصور کنید که حمل و نقل لجستیک در نهایت سه مرحله دریافت، بارگیری و انتقال دارد، اما در واقع به دانش، مهارت ها و مدیریت حرفه ای زیادی نیاز دارد و شرکت های کوچک از پس آن بر نمی آیند. چه برسد کسب و کارهای بزرگی که نیاز به بررسی های دقیق، کنترل انبار و… خواهند داشت.

مزایای لجستیک چیست؟

لجستیک دارای مزیت های زیادی برای سیستم های انتقال بار در مسیر بود. در واقع شرکت ها توانستند بر این پایه، سرعت ارسال خود را تا حد زیادی ارتقا دهند و به طبع بخش اساسی آن را مدیون مسئولیت پذیری شرکت ها هستند. از جمله اساسی ترین و مهم ترین مزیت هایی است که در این گستره تعریف شده است:

  • افزایش خدمات
  • امکان ارائه سرویس های ویژه به مشتری
  • وفاداری حداکثری به مشتری
  • امکان ایجاد فضای بهبود یافته ارتباط با مشتری
  • ارتباط با سهامداران
  • افزایش انگیزه بخصوص در کسب و کارهای بین المللی و نوپا
  • دستیابی با اهداف سازمانی

لجستیک هماهنگ و کسب موفقیت های تجاری

با رشد و گسترش کسب و کارها (منطقه ای، بین المللی یا حتی در سطح جهانی)، آنها بیشتر به زنجیره های تامین سازمان یافته ای که شامل لجستیک پیچیده است، متکی می شوند. آنها نیاز دارند که محصول مد نظرشان در موعد مقرر تحویل گرفته شده و در زمانی که مشتری یا طرف قرارداد مایل است به آنها تحویل داده شده و این عنصر زنجیره تامین، چیزی جز نظارت نیست. نظارت باعث می شود که هر کدام از بخش های کسب و کار، بتوانند به صورت فعالانه ای وظیفه خود را انجام دهند و در صورتی که دچار اشتباه شدند، خیلی سریع اشتباه آنها شناسایی، مدیریت، کنترل و برطرف گردد. این یکی از اساسی ترین مباحث در مورد لجستیک است.

نقش لجستیک

ماهیت یک تجارت، مبادله کالا یا خدمات در ازای پول یا تجارت است. لجستیک مسیری است که کالاها و خدمات برای تکمیل معاملات طی می کنند. گاهی اوقات کالاها به صورت فله ای مانند کالاهای خام به تولیدکننده منتقل می شوند. و گاهی اوقات کالاها به عنوان پرداخت های فردی، یک مشتری در یک زمان منتقل می شوند. بدون توجه به جزئیات، لجستیک انجام فیزیکی یک معامله است و به این ترتیب عمر تجارت است. جایی که هیچ جابجایی کالا یا خدمات وجود ندارد، هیچ معامله و سودی وجود ندارد. هفت ستون لجستیک:

منبع یابی مواد

تامین مواد بیشتر از یافتن تامین کننده کم هزینه برای مواد خام مورد استفاده در تولید است. لجستیک شامل محاسبه و مدیریت عوامل و هزینه‌ های کمک‌ کننده مانند تأخیر در سفارش‌ های پشتیبان، رتبه‌ بندی اولویت‌ های رقبا و قفل ‌ها، هزینه ‌های خدمات اضافی، هزینه‌ های اضافی، افزایش هزینه ‌های ارسال به دلیل مسافت یا محیط ‌های نظارتی و هزینه‌ های انبارداری است. یافتن منبع مناسب برای هر مطلبی مستلزم درک و مدیریت خوب همه عوامل کمک کننده است. این فرآیند منبع یابی استراتژیک نامیده می شود و لجستیک نقش مهمی در آن برنامه ریزی دارد.

حمل و نقل

در هسته لجستیک، عمل حمل و نقل فیزیکی کالا از نقطه A به نقطه B است. ابتدا، یک شرکت باید بهترین حالت حمل و نقل، برای مثال هوایی یا زمینی، و بهترین حامل را بر اساس هزینه، سرعت انتخاب کند. و مسافت، از جمله بهینه سازی مسیرهایی که به چندین حامل نیاز دارند. در مورد محموله های جهانی، فرستنده باید در مورد گمرک، تعرفه ها، رعایت و هرگونه مقررات مربوطه به سرعت عمل کند. مدیران حمل‌ونقل باید محموله‌ها را مستند و ردیابی کنند، صورت‌حساب‌ها را مدیریت کنند و عملکرد را با استفاده از داشبورد و تجزیه و تحلیل گزارش دهند.

انجام سفارش

برای تکمیل تراکنش، اقلام باید طبق سفارش مشتری از انبار “انتخاب” شوند، به درستی بسته بندی و برچسب گذاری شوند و سپس برای مشتری ارسال شوند. در مجموع، این فرآیندها شامل انجام سفارش هستند و قلب توالی لجستیک در توزیع مشتری هستند.

انبارداری

ذخیره سازی کوتاه مدت و بلندمدت هر دو بخش مشترک برنامه ریزی لجستیک هستند. اما سیستم های مدیریت انبار برنامه ریزی لجستیکی را نیز ممکن می سازد. به عنوان مثال، برنامه ریزان تدارکات باید در دسترس بودن فضای انبار و الزامات ویژه مانند انبار سرد، امکانات اسکله و نزدیکی به شیوه های حمل و نقل مانند خطوط ریلی یا کارخانه های کشتی را در نظر بگیرند. علاوه بر این، سازماندهی در انبارها بخشی از برنامه ریزی لجستیک است.

به طور معمول، کالاهایی که اغلب جابجا می شوند یا به زودی برای حمل برنامه ریزی شده اند، در جلوی انبار قرار می گیرند. اقلام با تقاضای کمتر به سمت عقب ذخیره می شوند. کالاهای فاسد شدنی اغلب چرخانده می شوند، بنابراین قدیمی ترین اقلام ابتدا ارسال می شوند. اقلامی که اغلب بسته بندی می شوند معمولاً در کنار یکدیگر ذخیره می شوند و غیره.

پیش‌بینی تقاضا

لجستیک به شدت بر پیش‌بینی تقاضای موجودی متکی است تا اطمینان حاصل کند که یک کسب‌وکار هرگز از نظر محصولات یا مواد اصلی یا پرتقاضا کوتاه نمی‌آید و هرگز سرمایه‌ای را در کالاهای انبار شده با فروش کم به‌هم متصل نمی‌کند.

مدیریت موجودی

با استفاده از تکنیک‌های مدیریت موجودی برای برنامه‌ریزی از پیش برای افزایش تقاضا در محصولات فصلی یا پرطرفدار، شرکت‌ها می‌توانند سود را بالاتر نگه دارند و سریع‌تر چرخش موجودی را انجام دهند، به این معنی که نسبت چند بار فروش و جایگزینی موجودی در یک دوره تعیین‌شده است. در مقابل، با توجه به کند شدن چرخش موجودی در سایر محصولات، یک شرکت بهتر می‌تواند تعیین کند که چه زمانی قیمت‌گذاری تخفیفی یا سایر مشوق‌ها برای آزاد کردن سرمایه برای سرمایه‌گذاری مجدد در کالاهایی که تقاضای بالاتری دارند، ارائه دهد.

علاوه بر این، خرده فروشی اغلب فروشگاه به فروشگاه، منطقه به منطقه و کشور به کشور متفاوت است. مدیریت موجودی خوب به کسب و کار این امکان را می دهد که تصمیم بگیرد محصولاتی را که در یک فروشگاه یا منطقه عملکرد ضعیفی دارند به فروشگاه دیگر بفرستد، نه اینکه از طریق قیمت گذاری تخفیفی ضرر کند تا از شر موجودی خلاص شود. لجستیک برای جابه‌جایی موجودی در جایی که احتمالاً بهترین قیمت را به دست می‌آورد، کلیدی است.

مدیریت زنجیره تامین

لجستیک یک حلقه مهم در زنجیره تامین است زیرا جابجایی کالاها را از تامین کنندگان به تولید کنندگان و سپس به فروشندگان یا توزیع کنندگان و در نهایت به خریداران تسهیل می کند. زنجیره تامین در اصل مجموعه ای از معاملات است. اگر لجستیک شکست بخورد، زنجیره تامین شکست می‌خورد و معاملات متوقف می‌شود. یک مثال بارز: قفسه‌های خالی در راهرو های لبنیات فروشگاه‌ های مواد غذایی حتی زمانی که کشاورزان شیر را می‌ریختند زیرا زنجیره‌های عرضه در طول همه‌گیری پاره شد.

انواع لجستیک کدامند؟

در صورتی که قصد استفاده از خدمات لجستیک کالا را دارید، می توانید به سراغ شرکت های داخلی و بین المللی بروید که در این زمینه فعال هستند. این شرکت ها، هم می توانند مجموعه را راهنمایی کنند که سریع ترین روش را انتخاب کنند و هم بتوانند در کاهش هزینه ها، کسب و کار خود را مدیریت کنند.

انواع لجستیک بر پایه مفهومی که در دنیای نقل و انتقال کالا ذکر می شود، بر مبنای درون منطقه ای یا درون سوی و برون منطقه ای و برون سوی خواهد بود. یکی از کلیدی ترین فرایندهایی که در انواع حمل و نقل کالا از آن یاد می شود، مربوط به زنجیره تامین به صورت درون بری یا درون سوی خواهد بود. در این بخش تمرکز اصلی روی مدیریت و جابجایی کالا خواهد بود.

لجستیک سبز

این روش یکی از متداول ترین پلتفرم های انتقال و حمل و نقل میادین توسعه تجارت است که با کمترین میزان مصرف سوخت و عدم آسیب به محیط زیست انجام می شود که در ادامه به صورت مفصل در مورد مفاهیم آن توضیحات لازم را ذکر کردیم.

لجستیک اضطراری

این لجستیک همان طور که از نامش مشخص است برای کمپانی های حمل و نقل فعال در زنجیره تامین به کار می رود. در این فرایند، انتقال کالا تاخیری نخواهد داشت و لازم است که حمل و نقل با بالاترین سرعت انجام شود. دولت ها، سازمان های بشردوستانه استفاده ویژه از این روش لجستیک بار خواهند داشت.

لجستیک تولید

این زیرشاخه محبوب هم بیشتر در بهینه سازی انتقال کالاهای مادر در بحث تولید به کار می رود. در این روش، هدف اصلی انتخاب دستگاه ها در زمان مناسب و با بهترین کیفیت است. در نتیجه بهره وری در سیستم بالا خواهد رفت. به طور مثال شرکت های خودروسازی از این روش استفاده خواهند کرد.

لجستیک نظامی

لجستیک نظامی اساسا بر مبنای انتقال منابع مورد نیاز یک ارتش در ناحیه پدافند خواهد بود که البته دسته بندی های گسترده ای دارد. نقش لجستیک های نظامی بزرگ تر از چیزی است که تصورش را می کنید. در جنگ بریتانیا این موضوع اهمیت زیادی داشت.

لجستیک کسب و کار

این مفهوم کلیدی در بحث لجستیک، زمانی وارد میادین می شود که مشتری کالایی را از یک فروشگاه خریداری کرده و در آن، حمل و نقل باید به بهترین شکل و با مناسب ترین قیمت انجام شود. تفاوتی ندارد که شرکت های شخص ثالث این کار را انجام می دهند یا خیر؟ در نهایت روند بر عهده مجموعه ای است که آن را عرضه کرده است تا تمامی مراحل مورد نیاز را پیگیری کند.

لجستیک توزیع

این دسته بندی شاید یکی از شناخته شده ترین گستره های قابل استفاده در صنعت و عرضه محصولات بعد از تولید باشد. اساس آن هم به این صورت است که مشتری محصول را پس از فرآوری درخواست می کند و در نهایت با پردازش در انبار و تحویل مرسوله آغاز می شود. دلیل اهمیت و تقاضای بالای لجستیک توزیع این است که تعداد، زمان و مکان و نحوه انجام آن در هر شرکت و کسب و کار با دیگری متفاوت است.

لجستیک معکوس

یکی دیگر از مهم ترین و اساسی ترین روش های لجستیک که انجام می شود، برمبنای یک روند برعکس از تحویل در انبار، پردازش و انتقال خواهد بود. در این حالت شرکت، مسئول دریافت کالا از مشتری یا مقصد و سپس انتقال آن به انبار یا امحا خواهد بود. معمولا لجستیک معکوس فرایند برنامه ریزی، اجراء و همین طور کنترل و جابجایی محصول خواهد بود.

لجستیک سبز چیست؟

لجستیک سبز یکی از روش های متداول قابل استفاده به جهت حمل و نقل کالا است که جایگزین نوع سنتی شده و به مراتب آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند. در دنیای لغوی، مبنای لجستیک بر پایه همان حمل و نقل کالا از مبدا تا مقصد خواهد بود که باید به سریعترین شکل ممکن انجام شود. در مقابل مهم ترین فاکتوری که در لجستیک اهمیت دارد؛ کنترل هزینه ها، رضایت مشتری و فروش زیاد خواهد بود. اساسا هم شرکت ها برای لجستیک سبز چنین تعریفی را در نظر گرفته اند، اما سعی می کنند همواره بر اساس جلوگیری از بروز آسیب های محیط زیست کار کنند. مهم ترین مزایایی که برای به کار گیری این سبک از لجستیک به آن اشاره می شود، شامل موارد زیر است:

  • صرفه جویی در انرژی و مصرف سوخت
  • کاهش نرخ آلاینده های آسیب زاینده
  • افزایش بهره وری در استفاده از تجهیزات لجستیک
  • ارزش آفرینی برای مشتری
  • مدیریت ایده آل تر منابع طبیعی 
  • عدم بروز آسیب به اثر اکوسیستم و ایجاد تغییرات در بافت های زندگی معمول جانداران

موارد ذکر شده از اصلی ترین اهداف لجستیک سبز است که امروزه شرکت ها مانور ویژه ای روی این مسئله دارند. البته هدف اصلی استفاده از لجستیک سبز کاهش هزینه ها برای تولید کننده خواهد بود، اما موضوع مهمی که در مورد سازمان های حفاظت از محیط زیست اهمیت دارد؛ این است که لجستیک سبز باید کمترین آسیب به محیط زیست را داشته باشد و در آن مسئله کاهش هزینه برای تولید کننده، تامین کننده و مشتری اولویت های بعدی است.

نمونه هایی از لجستیک

بهترین شیوه های لجستیک بسته به ماهیت کسب و کار و تصمیمات محصول آن متفاوت است. واریانس های موجود در مثال های زیر را در نظر بگیرید.

یک تولیدکننده مدل کسب و کار خود را بر اساس یک سیستم مدیریت موجودی به‌موقع استوار می‌کند که دریافت مواد خام را با برنامه‌های تولید همسو می‌کند، بنابراین نیاز چندانی به پرداخت هزینه ذخیره‌سازی وجود ندارد و سرمایه شرکت به طور مداوم برای سرمایه‌گذاری مجدد آزاد می‌شود. اولویت‌های لجستیکی آن شامل برنامه‌ریزی تقاضا، انتخاب تامین‌کنندگانی است که به طور مداوم در زمان و بودجه ارائه می‌کنند، دریافت سریع مواد در بدو ورود و جابجایی کارآمد مواد.

هنگامی که کالاهای نهایی تولید می شوند، اولویت ها به بسته بندی محصول نهایی و انتقال آن به توزیع کنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان یا سایر مشتریان تغییر می کند. تولیدکنندگان باید لجستیک نهایی را از خرید تا دریافت تا تولید تا بسته بندی، ذخیره سازی و حمل و نقل به خریدار مدیریت کنند. اگر سازنده مدل مستقیم به مصرف کننده داشته باشد، ممکن است از زنجیره تامین به عنوان ارائه دهنده خدمات برای رساندن محصولات خود به مشتری نهایی استفاده کند.

خرده‌فروش موجودی خود را در فروشگاه‌های دیگری که تقاضا برای محصول بیشتر است، توزیع می‌کند تا از تخفیف و ضربه زدن به سود جلوگیری کند. یا ممکن است خرده‌فروش از تحلیل خود بداند که تقاضا برای محصولات خاص در همه جا کند است. در این صورت، هرچه سریعتر سهام را کاهش دهد یا به یک خرده فروش با قیمت عمده کاهش یافته بفروشد، احتمال بازگرداندن بیشتر سرمایه خود بیشتر می شود. لجستیک در این سناریو مستلزم کنترل موجودی، برنامه‌ریزی تقاضا، کشیدن، بسته‌بندی و ارسال محصولات بین فروشگاه‌ها، انتقال برخی از اقلام به قفسه‌های فروش و ارسال توزیع عمده در یک معامله با فروشنده شخص ثالث است.

فرآیند های لجستیکی کدامند؟

به طور کلی بردی شرکت های لجستیک و فعال در حوزه حمل و نقل یک فرایند انتقال و حمل و نقل در نظر گرفته شده است. یکی از موارد کلیدی و مهم در خدمات لجستیک، اعلام موجودی کالا و انتقال صحیح خواهد بود. در ادامه با این روند و فرایند بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • حمل و نقل کالا

اولین مرحله پس از تصمیم گیری در مورد انتقال، حمل خواهد بود. این حمل می تواند از داخل انبار، پس از انبار یا حتی نرم افزارهایی نیز برای مدیریت این موضوع عرضه شده اند که می توانید از آن استفاده کنید. حمل و نقل و لجستیک بر مبنای روشی که توسط کارفرما انتخاب شده است، انجام خواهد شد.

  • انبارداری و نگهداری

همان طور که در بخش اول به این مسئله اشاره داشتیم، در خدمات لجستیک، یکی از مهم ترین اصول، پیگیری و اعلام سریع موجود بودن کالا خواهد بود. شرکت مورد نظر باید سیستم انبارداری فوق پیشرفته ای را مورد استفاده نماید و همچنین در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، این موضوع اهمیت ویژه ای دارد. شرکت باید در لحظه بتواند موجودی خود را در انبار بررسی کند. 

  • مدیریت ناوگان حمل و نقل

مرحله مهم بعدی مدیریت حمل و نقل در مسیر لجستیک خواهد بود. این سیستم توسط نرم افزاری ارائه می شود که با نام مدیریت ناوگان حمل و نقل شناسایی می شود. به شما امکانات زیادی می دهد که بهبود فرایند حمل و نقل را میسر می سازد. شما می توانید در خدمات لجستیک، از برنامه ریزی حرکت خودروها  یا ناوگان حمل و نقل، ردیابی و بررسی موقعیت و معرفی آنها به خریدار، مسیریابی هوشمند، رضایت سنجی و حتی مدیریت انبار هم استفاده کنید.

معتبر ترین شرکت لجستیک در ایران

شرکت های جابجایی و ترنسفر مختلفی در ایران وجود دارند اما یک شرکت متخصص و با تجربه و البته با نیرویی ماهر با دیگران متفاوت است. شرکت حمل و نقل بین المللی شنل با هدف فعالیت در صنعت حمل و نقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی کشور در سال 1354 تاسیس شد. این شرکت با ایجاد شرکتهای تخصصی در حوزه های حمل ونقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی جزو بزرگترین و پیشروترین شرکت های حمل و نقل باری ایران و کشورهای حوزه CIS، ترکیه و اروپا می باشد. شرکت حمل و نقل بین المللی شنل یکی از شرکتهای هلدینگ حمل و نقل ارزش آفرینان فدک که بعنوان بزرگترین هلدینگ خصوصی ریلی در سطح کشور مطرح می باشد.

این شرکت توانسته است با اتکاء به سرمایه انسانی متخصص و مجرب خود و استفاده از مدلهای جدید تعالی سازمانی، مسیر توسعه و تعالی را به سرعت طی نموده و با سرمایه گذاری های هدفمند در شقوق مختلف حمل و نقل در مدت زمان کوتاهی از سرآمدان حمل بار کشور شود. شرکت بر اساس چشم انداز خود و در راستای تکمیل ارائه خدمات به مشتریان، برنامه های توسعه ای جسورانه ای را تدوین نموده است. در این راستا مشارکت با شرکتهای توانمند خارجی و داخلی فعال در حوزه لجستیک از اولویتهای شرکت می باشد.

اگر شما نیز به فکر توسعه کسب و کار خود و ارسال کالا به اقصی نقاط ایران و جهان دارید بهتر است همین الان با کارشناسان شنل تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *