مجله

ارسال بار هوایی به کشور های مختلف دنیا چگونه انجام می شود؟

ارسال بار هوایی

روش­های مختلفی برای جابجایی بین کشورهای مختلف وجود دارد، مانند هوایی، دریایی و زمینی. از این روش­ها افزون بر جابجایی مسافران، برای انتقال بار نیز استفاده می­کنند. در میان روش­های حمل و نقل، حمل و نقل هوایی به دلیل امنیت و سرعت بالایی که دارد، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

 در چند سال گذشته علاوه بر درصد بالای مسافرت هایی که به صورت هوایی انجام می­شوند؛ ارسال بار هوایی به کشورهای مختلف نیز آمار بالایی داشته است و اعتماد و علاقه مردم به این روش ارسال بار را نشان می­دهد. در این مقاله سعی شده است با پرداختن به جواب سوال، ارسال بار هوایی به کشورهای مختلف دنیا چگونه انجام می‌شود؟ به بررسی این روش و چگونگی انجام آن بپردازیم.

ارسال هوایی بار به چه شکل است؟

ارسال هوایی، یکی از روش­های جابجایی بار بین کشور­ها است که به علت سرعت بالایی که در انتقال دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. با استفاده از این روش می‌توان بسته های پستی، بارهای تجاری، مسافری یا بارهایی هم­چون حیوان زنده و تابوت را جابجا کرد که هر کدام از این موارد دارای شرایط خاصی هستند.

ارسال هوایی بار دارای محدودیت­هایی در انتقال بار نیز است. از این­رو کالاهایی هم­چون عطر، اشیا گران­بها و عتیقه، ادکلن، ابزار نظامی، شامپو و مواد آتش زا را برای جابجایی بین کشور­ها قبول نمی­کند. برای استفاده از این روش می‌توانید با یک شرکت حمل و نقل بین المللی شنل معتبر و مطمئن ارتباط برقرار نمایید و پس از بررسی­های لازم ارسال کالای خود را به آن‌ها بسپارید.

مطمئنا یکی از جواب­هایی که در سوال ارسال بار هوایی به کشورهای مختلف دنیا چگونه انجام می‌شود؟ به دنبال آن هستید، هزینه ارسال آن‌ها است. هزینه ای که برای ارسال بار به روش­ هوایی باید بپردازید، رقم مشخصی ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •   نوع بار
  •   هزینه گمرک
  •   وزن کالا (معمولا برای وزن کالا چهار تعرفه مشخص شده است که شامل کالا تا 45 کیلوگرم، بین 45 تا 100 کیلوگرم، کالا بین 100 تا 300 کیلوگرم و کالای بیشتر از 300 کیلوگرم می شوند.)
  •   مدت زمان انتقال کالا
  •   نوع ارسال هوایی
  •   خدماتی که برای ارسال بار در شرکت حمل و نقل بین المللی انتخاب می­کنید.
  •   بیمه

پایانه های گمرکی هوایی ایران کدامند؟

در کشور ایران گمرک­های هوایی متعددی وجود ندارد و معروف­ترین گمرک­ها، فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه پیام کرج هستند.

گمرک هوایی فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاه امام خمینی معروف­ترین فرودگاه بین المللی ایران است که به همین جهت در زمینه ترخیص کالا نیز به عنوان گمرک هوایی فعالیت می­کند. این فرودگاه قوانین زیادی برای ورود کالاها دارد؛ به طور مثال برای جابجایی حیوانات زنده مانند پرندگان باید گواهی بهداشت و تاییدیه سازمان حفاظت از محیط زیست را دریافت کرده باشند.

گمرک هوایی فرودگاه پیام کرج

فرودگاه پیام کرج را یکی از بهترین گمرک­های هوایی می­دانند. این فرودگاه در سال 1371 با هدف حمل و نقل کالاها ساخته شد و پس از چند سال بخش مسافربری را نیز به آن افزودند.

 فرودگاه پیام کرج به صورت تخصصی در زمینه حمل و نقل کالاها مخصوصا بارهای هوایی فعالیت می­کند. به همین دلیل آن را جزء بهترین گمرک­ها حساب می­کنند.

برای ارسال بار هوایی چه تشریفات گمرکی نیاز است؟

برای درک بهتر سوال ارسال بار هوایی به کشورهای مختلف دنیا چگونه انجام می‌شود؟ بهتر است با تشریفات گمرکی ارسال بار هوایی آشنایی داشته باشید.

 معمولا بارهای هوایی به دو دسته بارهای تجاری و غیر تجاری تقسیم می­شوند که بر اساس این تقسیم  بندی دو نوع تشریفات گمرکی برای ارسال بار هوایی وجود دارد.

تشریفات گمرکی برای ارسال هوایی بار های تجاری

کالاهای تجاری ارزش زیادی دارند و اغلب برای فروش ارسال می­شوند. در ابتدا باید این بار از مبدا خود که می‌تواند کارخانه، شرکت، کارگاه و یا محلی دیگر باشد، بار زده شده و به پایانه گمرک فرستاده شود. 

پس از ورود بار به پایانه، آن را به همراه ماشین وزن کرده و دستور تخلیه بار را کسب نمایید. سپس بعد از اخذ مجوز، بار را تخلیه کرده و ماشین را بدون بار، مجددا وزن و قبض وزن را از واحد باسکول دریافت کنید.

 حال مدارک و پیش نویس اظهارنامه گمرکی را تکمیل و اظهارنامه را چاپ نمایید. در صورت کامل نمودن مدارک و اظهارنامه، مسیر گمرکی سبز، زرد و قرمز را تعیین کنید.

مسیر سبز مراجعه کردن به رئیس سرویس صدور مجوز صادرات، مسیر زرد مراجعه کردن به کارشناس برای بررسی و مطابقت دادن مشخصات کالا با اظهارات فرستنده و مسیر قرمز مراجعه کردن به رئیس سرویس صدور مجوز صادرات برای صدور مجوز را نشان می­دهند. 

پس از طی کردن مسیرها باید به یک شرکت حمل و نقل بین المللی مراجعه کرده و بارنامه و تگ مخصوص حمل کالا را دریافت نمایید.

 با دریافت بارنامه فقط کافی است به حراست مجموعه جهت X-RAY کالا مراجعه کرده و سپس با لیبلینگ بار آن را جهت ارسال آماده کنید.

تشریفات گمرکی برای ارسال هوایی بار های غیر تجاری

بیشتر کسانی که با سوال ارسال بار هوایی به کشورهای مختلف دنیا چگونه انجام می‌شود؟ مواجه می­شوند؛ افراد عادی و مسافرانی هستند که بارهایی فاقد ارزش تجاری داشته و می­خواهند با رسیدن به جواب این سوال، محموله خود را ارسال کنند.

 این افراد باید در ابتدا مجوز ورود خودرو حاوی محموله را کسب نمایند؛ سپس با تکمیل کردن فرم کالاهای غیر تجاری، محموله خود را در گمرک تخلیه کنند.

 در صورتی که محموله بسته بندی مناسبی نداشته، آن را مجددا بسته بندی نموده و به واحد باسکول جهت وزن کردن و دریافت قبض انتقال دهند.

 پس از دریافت قبض توزین باید یک اظهارنامه غیرتجاری تایپ و آن را چاپ نموده و بعد به واحد ارزیابی جهت امضا و تایید اظهارنامه مراجعه کنید.

 با تایید اظهارنامه می‌توانید به قسمت ریاست رفته و مجوز صادرات را اخذ نمایید. در ادامه مانند تشریفات بار تجاری، باید به شرکت حمل و نقل بین المللی مراجعه کرده، بارنامه و تگ مخصوص حمل کالا را دریافت کنند؛ سپس به واحد حراست جهت X-RAY محموله رفته و در نهایت با لیبلینگ کردن بار آن را جهت ارسال آماده نمایید.

ارسال بار هوایی، روشی مطمئن و سریع برای ارسال کالا ها

ارسال بار به روش هوایی یکی از روش­های جابجایی کالاها بین کشور­های مختلف است که امنیت و سرعت بالایی در انتقال دارد. 

این روش برای ارسال کالاهای مختلفی همچون بسته های پستی، بارهای تجاری و بارهای مسافران قابل استفاده است. 

علاوه بر این موارد، از ارسال هوایی برای جابجایی حیوانات زنده و تابوت نیز می‌توان استفاده کرد. ارسال بارهای هوایی در گمرک هر کشوری صورت می گیرد.

در ایران دو گمرک هوایی معروف فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه پیام کرج وجود دارند. ارسال بار در گمرک­ها، باید با تشریفات گمرکی ویژه­ای صورت بگیرد که برای بارهای تجاری و غیرتجاری متفاوت هستند. 

مطمئنا شما می‌توانید با درک سوال ارسال بار هوایی به کشورهای مختلف دنیا چگونه انجام می‌شود؟ بارهای خود را به راحتی و با کمک شرکت­های حمل و نقل بین المللی، ارسال نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *