مجله

روش ها و شرایط حمل به چین

روش ها و شرایط حمل به چین

کشور چین و موفقیت های بی شمارش زبانزد تمام مردم جهان شده است. در گذشته از این کشور به عنوان بزرگ ترین مراکز تجارت جهانی یاد می کردند. هم اکنون کشور چین سهم بسیار گسترده ای در زمینه اقتصاد جهانی و صادرات و حمل و نقل بین المللی دارد. حمل بار به چین که یکی از بزرگ ترین بازارهای صادراتی جهان است از شرایط خاصی پیروی می کند. هم اکنون در این مقاله قصد داریم به بررسی این شرایط و روش های متعدد حمل بار به چین بپردازیم.

چرا کشور چین؟

احتمالاً با شنیدن نام چین به یاد محصولات چینی می افتید که در کشور ما به وفور دیده می شود. جالب است بدانید کشور چین تمام محصولات تولیدی خود را درجه بندی می کند و سپس با توجه به سلیقه و بودجه مشتری آن ها را به سایر کشورها می فرستد. علاوه براین باید بگوییم که صادر کردن محصولات و‌ کالاها به کشور چین اهمیت زیادی دارد. یکی از دلایل مهم به منظور انتخاب کشور چین برای صادرات تعداد خانوارهای آن و همچنین تعداد مسلمانان در آن کشور هست.

طبق آخرین آمار به دست آمده حدود 70 میلیون مسلمان در کشور چین ساکن هستند. همه ما می دانیم که معمولاً نیاز اکثر مردمان مسلمان از کشورهای اسلامی و مذهبی تأمین می گردد. به همین دلیل با یک محاسبه ساده می توان به دلایل مستحکمی که جهت انتخاب کشور چین به عنوان مقصد صادرات کالاهای ما وجود دارد پی برد.

روش ها و شرایط حمل به چین

روش ها و شرایط حمل به چین

چندین روش متعدد جهت صدور محصولات به چین

صادرات محصولات چه به کشور چین باشد و چه به کشوری دیگر باشد به روش‌های مختلفی همچون حمل و نقل زمینی،حمل و نقل هوایی و حمل و نقل دریایی و… انجام می گیرد. یکی دیگر از روش های صادرات محصول که از دیرباز وجود داشته و هم اکنون هم طرفداران خاص خود را دارد به فروش حضوری شهرت است. بدین منظور تاجران برای معرفی و به فروش رساندن کالاهای خود رهسپار کشور چین می شوند و سعی می کنند هر طور که شده نظر مخاطبان محصول را به سمت خرید کالا جلب کنند.

البته لازم به ذکر است در صورتی که تمایل دارید برای فروش محصولات خود به روش های مدرنیته و جدید پیش بروید باید از روش‌های آنلاین بهره گیرید. در چنین مواقعی لازم است سایت های تجارتی معتبر را شناسایی کنید و جهت معرفی محصول خود به افراد از آن کمک بگیرید و محصول موردنظرتان را به همراه مشخصات کامل داخل سایت مذکور قرار دهید.

محصولات صادر شده به کشور چین

همان طوری که گفته شد با توجه به نقطه مشترک دو کشور ایران و چین که تعداد زیاد مسلمانان هست کالاهای متعددی را می توان به کشور چین صادر کرد؛ اما در حال حاضر نفت و فرآورده‌های نفتی با توجه به مصرف زیادی که دارند بهترین گزینه برای فروش به این کشور می باشند. علاوه بر این می توان گفت مواد معدنی، فلزهای مهم همچون آلومینیوم و روی نیز از دیگر محصولات صادر شده از ایران به کشور چین می باشد. اینکه بتوان تشخیص داد کشور چین بر روی چه محصولاتی برای واردات خود متمرکز شده و خواسته بیشتری دارد برای تجار اهمیت بسزایی دارد. موم های مصنوعی، سنگ، گچ، آهک، مواد شیمیایی آلی، میوه و مرکبات و… نیز از انواع محصولاتی است که از کشور ایران به سمت کشور چین صادر می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ارسال و حمل بار به چین کلیک کنید!

هزینه حمل بار به چین

اینکه بار شما از چه روشی به مقصد می رسد اهمیت زیادی در تعیین هزینه آن دارد. در واقع برای انتقال بار از کشور ایران به کشور چین هیچ هزینه ثابتی وجود ندارد. به عنوان مثال می توان گفت نوع انتقال بار، میزان بار، هزینه گمرک، نوع قرارداد بین فروشنده و خریدار، زمان انتقال بار و حتی مبدا و مقصد بار می تواند بر روی هزینه ای که بابت انتقال بار می پردازید تأثیر بگذارد. علاوه بر این اگر به طور جداگانه خدماتی همچون بسته بندی بار محصولات یا انبار کردن آن ها از شرکت خواستید بر هزینه مذکور افزوده خواهد شد. باید دقت کنید که هیچ شرکت حمل باری وجود ندارد که هزینه گمرک، باربری یا انبار را دریافت نکند و اگر در ابتدا شرکتی هزینه کمتری به شما گفت یعنی آن قیمت کاذب است زیرا وی برخی از هزینه ها را به جهت جذب بیشتر مشتری پنهان کرده است. استعمال هزینه حمل بار به چین را میتوانید از کارشناسان ما در شنل استعلام کنید.

روش ها و شرایط حمل به چین

روش ها و شرایط حمل به چین

هرآنچه لازم است درباره هزینه گمرک بدانید!

لازم است بدانید تمام محصولات و کالاهایی که به جهت صادرات رهسپار کشور چین می شوند باید برای پرداخت سه نوع تعرفه آماده باشند: تعرفه ای به نام هزینه گمرک، هزینه های مربوط به مالیات ارزش افزوده و همچنین هزینه های مربوط به مالیات بر مصرف باید پرداخت گردند.

هزینه هایی که برای تعرفه‌ های گمرکی انجام می گیرد باید با توجه به شرایط ویژه خود فاکتور شوند به همین دلیل اکثر افراد به هنگام محاسبه تعرفه گمرکی کمی دچار سردرگمی می شوند. در این بین لازم است بدانید که هزینه گمرک هر بندر با دیگری و یا هزینه گمرک بندر با فرودگاه یکسان نمی باشد. اینکه بار شما چه میزان وزن دارد نیز در تعیین هزینه‌ های گمرکی تأثیر بسزایی دارد.

تجارت امری بسیار پراهمیت است که افراد ریسک پذیر را به سمت خود جذب می کند. صادرات به کشور چین نیز برای تجار ایرانی و کشور ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر قصد دارید محصولاتی را به کشور چین ارسال کنید بهتر است از یک شرکت خدماتی و حمل و نقل کمک بگیرید تا این کار بدون دردسر خاصی و به ایمن ترین حالت ممکن انجام گیرد. شما میتوانید اطلاعات بیشتر و همچنین هزینه ارسال بار به چین را از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی شنل استعلام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *